Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: masii - 23.10.2016, 17:42:49
-
Liekkö jollain neuvoa mistä lähtee vikaa purkamaan. Auto menee vikatilaan heti vedättäessä ei herjaa moottori vatii huoltoa eikä sytytä moottorinvika valoa. Antaa samat vikakoodit. Railpaine liian korkea, ilmamassa mittarin jännite liian matala ja ahtopaine solenoidin jännite liian matala. No turbo on uusi, ahtopaine solenoidi uusi, ilmamassa anturi puhdistettu ei vielä uusittu. Alipaine letkut uusittu ja varmistettu ettei vuoda. Kumityynyt poistettu käytöstä alipaineitten osalta. Lukenu topicit läpi näillä vihjeillä ei vaikutusta. Ei pitäs siivet olla jumissa,ei luulis ahtopaine solenoidin vittuilevan. Eikä oo kyllä siniselle vara viedä ihmetyksille. Kiitän ja kumarran valmiiks.
-
Mulla katos kesällä tehot, poistelin vikakoodeja, ei vaikutusta. Otin imm:n johdon irti, ajoin pienen lenkin sen jälkeenpoistin viat, ja laitoin johdon kiinni. Rupes toimimaan, ei oireita sen jälkeen, eikä tietoa mistä johtui, hyvin pelaa. :)
-
Katso, ettei turbon imuputki mene luttuun, kun paikallaan vähän ryntäyttää. Jos putki on kovin pehmeä, niin voi aiheuttaa ko. oireita.
-
Ei mene ruttuun. Uusittu entisen omistajan toimesta. Eikä muuten oo viritelty vakio vehe.
-
Tuleeko solenoideille sähköä? Eilen tuli korjattua samanlaisen D5 johtosarjaa, kun ei ladannut lainkaan. Samassa nipussa menee muistaakseni solkkujen johtojakin.
Korjauskohta oli korkeapainepumpun luona oleva kiinnike, jonka läpi johtonippu menee.
-
Jaa a. Pitääpä mitata kuhan joutaa. Välillä kuitenki pelaa hyvästi. Sitte taas välillä ei huonostikkaa. Vittumainen ajella ku ei meinaa välillä 80 kulukea.
-
Yhdessä -05 samanlaisia oireita. Polttoainesuodattamen vaihto korjasi oireet. Eli se polttoainepaine liian korkea tarkoittaa, että se paine on väärä.
-
Nokun sekin on juuri vaihdettu.
-
Ja pumpun paineet on mitattu nekin on hyvät. Egr ja imusarja puhdistettu.
-
Nyt herjaa p0094 pieni polttoaine vuoto. Suodatin taas vaihdettu. (Alkuperäiseen) ei vaikutusta eikä ulkoisia vuotoja mutta nelos pytyn suutin takoo ja nakuttaa erillailla ku muut voikohan siitä johtua? En oo vielä ohivuoto testiä kerenny tehä.
Aiempi vika oli volvo huippu mekaanikon väärin laitetuista alipaine letkuista.
-
Oletko kokeillut ilmamäärämittarin vaihtoa tai puhdistusta?
-
Juu se on kans vaihettu unohtu kirjottaa.
-
Joko toimii?
-
Mulla kans v70 D5 -01 menee vikatilaan vedättäessä, koodi p0094. On vaihdettu siirtopumppu tankkiin ja pa-suodatin, suuttimet on raja-arvoissa eikä vuoda. Käynnistys on myös pitkä oli sitten kuuma tai kylymä kone, poikkeuksena jos heti starttaa kun sammuttanut. Koetin vaihtaa myös toimivasta autosta paineensäätimen railin päähän sekä korkeapainepumpun säätimen, ei vaikusta. Tänään huomasin että, kun pitää kierroksia 1.5 tuhannessa niin käynti heijaa 300-500 rpm. Voisiko kuitenkin johtua nuista antureista vai vetääkö ilmoja jostain? Tankkiin ei oo vaihdettu muutakuin pumppu. Ei sitä tason mittaavaa anturia.
-
Hei! Selvisikö tämä? Itsellä ihan samanlainen ongelma omassa vollessa :(
-
Itse itselleni vastaten common rail pumpun vaihdolla korjaantui ;D Vikakoodit tosiaan 2503 ja 2505 ja myös tyhjäkäynnillä herjasi matalaa polttoaineen painetta, kovemmin kiihdyttäessä meni vikatilaan :)