Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: koksa - 23.10.2016, 17:43:37
-
Eli olis muutama kysymys.
Kuinka paljon 700-sarjan (/200/900-sarjojen) sisällä vaihtelee noi bensapumput?
Onko kaikkien koneitten kanssa samat pumput/saman kokosia fyysisesti ja meneekö ristiin ja päittäin pumput ihan vaan nakkaamalla paikalleen?
Eniten kiinnostaa että onko faktatietoa 760 B230FT tankissa sijaitsevan pumpun koosta ja siitä, menisikö AEM 320lph E85 pumppu ihan suoraan vaan vaihtamalla tilalle vai pitääkö tehä jotain *Jakke ja Sepi*-viritelmiä?
Oma pulkka tosiaan oireilee siten että menohalut tökkää ~4200rpm paikkeille jokasella vaihteella ja esimerkiks jos motarilta nousee ylös ja on paikallaan niin kuskin perseen alla oleva pumppu pitää aikamoista kuolonkorinaa -> tankin pumppu ei jaksa työntää soppaa tarpeeks?
Pumppu joka tapauksessa menossa jollain aikavälillä vaihtoon kun tuo etanoli kiinnostais, niin olis varmaan ihan fiksua kokeilla sitä? Ja ennen kun laittaa Lolvon viina-dieetille niin se kuskin perseen alla oleva pumppu myös mahdollisesti vaihtoon?
-
Eivät ole samoja, E-koneisissa (K-jet) omansa, F-koneissa (LH) omansa, sitten nuo uudemmat joissa pelkkä painepumppu tankissa.
K-jetin pumppu jo fyysisesti isompi, mitä LH:ssa, johtuen että K-jet tarvitsee aika suurehkon n.5-6 bar paineen toimiakseen, LH:ssa taas järjestelmäpaine 2-3 bar.
-
Tankkipumppu kuntoon niin helpottaa kummasti. ET ja k-jet koneissa isoimmat pumput tuotoltaan.
-
Eniten kiinnostaa että onko faktatietoa 760 B230FT tankissa sijaitsevan pumpun koosta ja siitä, menisikö AEM 320lph E85 pumppu ihan suoraan vaan vaihtamalla tilalle vai pitääkö tehä jotain *Jakke ja Sepi*-viritelmiä?
Tuo AEM meni minulla paikoilleen ysissä ihan heittämällä. Vaatii ainoastaan johtojen tinaamisen ja jatkosten suojauksen. Pumpun mukana tulee sovitekappaleet rungon paksuudesta johtuviin eroihin.
LH:ssa taas järjestelmäpaine 2-3 bar.
LH:ssa polttoaineen paine on aina 3 baaria imusarjan paineeseen nähden. Alipaineilla alle 3 baaria ja 1 baarin ahdoilla 4 baaria ulkoilmaan verrattuna.
-
LH:ssa polttoaineen paine on aina 3 baaria imusarjan paineeseen nähden.
Tai 2,5bar vanhemmissa.
-
Tuo AEM meni minulla paikoilleen ysissä ihan heittämällä. Vaatii ainoastaan johtojen tinaamisen ja jatkosten suojauksen. Pumpun mukana tulee sovitekappaleet rungon paksuudesta johtuviin eroihin.
Kiitos tiedosta!
-
Hetkinen, hain purkaamolta 740 B2XXF koneisesta bensapumpun joka pohjassa ulkopuolella, koska omasta 240 B200E hajosi kyseinen. Onko niin, että tuo ei siis käykkään? Purkamolla sanottiin, että käy varmasti. Auto menossa ensiviikolla pajalle, jossa tarkoitus vaihtaa pumppu
-
Hetkinen, hain purkaamolta 740 B2XXF koneisesta bensapumpun joka pohjassa ulkopuolella, koska omasta 240 B200E hajosi kyseinen. Onko niin, että tuo ei siis käykkään? Purkamolla sanottiin, että käy varmasti. Auto menossa ensiviikolla pajalle, jossa tarkoitus vaihtaa pumppu
Ei käy
-
Ei käy
Kiitos vastauksesta. Nyt oon kusessa >:(
-
Motonetin sivuilla taas lukee, että pumppu käy F:ään ja E:hen. Ristiriitaista
-
Motonetin sivuilla taas lukee, että pumppu käy F:ään ja E:hen. Ristiriitaista
Eivät ole samoja, E-koneisissa (K-jet) omansa, F-koneissa (LH) omansa, sitten nuo uudemmat joissa pelkkä painepumppu tankissa.
K-jetin pumppu jo fyysisesti isompi, mitä LH:ssa, johtuen että K-jet tarvitsee aika suurehkon n.5-6 bar paineen toimiakseen, LH:ssa taas järjestelmäpaine 2-3 bar.
-
Juu, käy se B204 E koneelle, ettei ihan väärässä motonettikaan ole :D
-
Niin no tarvikkeethan tehdään monet käymään moneen malliin joten tarvikeosan sopivuus voi ollakin E/F/FT kun tehdään tarpeeksi tehokas niin käyhän se alempitehoisiinkin koneisiin.
Uutenaan turboissakin eripumput ja varmaan melkein joka moottorilla omalla numerollaan.