Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hazukazu - 24.10.2016, 19:07:51
-
675km jälkeen öljynvaihdosta on öljyä kadonnut ylämerkistä alamerkkiin.
Ajon jälkeen alkaa sisällä ja ulkona haisemaan palanut öljy. Ajon jälkeen ku nostaa konepellin niin turbon kohalta nousee savua.
Tässä kuvaa turbon alta:
(https://s21.postimg.org/b1mdiva0z/20161004_192155.jpg) (https://postimg.org/image/b1mdiva0z/)
(https://s16.postimg.org/jlvt6bfgx/20161004_192245.jpg) (https://postimg.org/image/jlvt6bfgx/)
(https://s12.postimg.org/x63durat5/20161004_192241.jpg) (https://postimg.org/image/x63durat5/)
(https://s15.postimg.org/st5j5peqf/20161004_192505.jpg) (https://postimg.org/image/st5j5peqf/)
Tossa viimisessä kuvassa näkyy että toi metalliputki ois hinkannu ihtensä melkeen puhki? Mahtaako olla öljy vai vesilinja?
Pistin käyntiin ja menin auton alle kahtomaan että näkyykö vuotoja niin huomasin että pakopesästä nousi savua vaikka siinä kohti ei näyttäny mitään öljyroiskeita olevan.
Auto myös savuttaa kylmänä aika reippaasti valkosta savua ja öljytikku on täynnä vaaleeta tahnaa. Lämpimänä vähenee savutus. Onkohan kansiremontin aika? Joku edellisistä omistajista varmaan koittanu kansipahvivikaa korjata jollain paikka-aineella kun oli termostaatti aika sotkussa ja paisarissa oli semmosta kiiltävää värkkiä mitä nuissa aineissa yleensä on. Että terveisiä vaan edelliselle omistajalle jos tätä lueskelet
-
No, syökö se jäähynestettä lisäksi? Jos kyllä, ni kone mahtaa olla kaput noilla oireilla
Kantta auki ja/tai korjaamolle. Tosin ensin kantsii tietenki tarkistaa kaikki muut mahdolliset vikapaikat ennen kannen irrotusta. *Haulla löytynee lisää tietoa asiasta_
-
Ensimmäisenä imuputki turbolta irti ja koita onko välystä, saattaa laskea läpi. Viileillä keleillä kannattaa koneen huohotus olla kunnossa. Mitä itse kuullut, niin useampi tapaus, että kylmemmillä keleillä öljytikussa vaaleeta, mut johtunee kondensiosta...
-
Jäähd.nesteputki alimmassa kuvassa. Kannattaa laittaa moottorin tukikumit kuntoon.
-
Jäähd.nesteputki alimmassa kuvassa. Kannattaa laittaa moottorin tukikumit kuntoon.
oon vaihtanu kaikki 3 moottorin tukea uusiin. onkohan nuo koneen kumityynyt jotenki revenny ku makaa noin alhaalla