Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: kanis187 - 29.10.2016, 22:46:14
-
Etusivuikkunat huurtuu/sumenee nyt ainakin tosi kostealla säällä, puhalluksen ollessa kuumalla ja suunnattuna niihin, muut ikkunat ei huurru lainkaan. Jos lämppärin kenno olisi rikki, eikö tuulilasinkin kuuluisi sumentua? Lattiat on täysin kuivat kyllä.
Toinen ongelma on, että puhallusnopeus vaihtelee kaasupolkimen asennon mukaan, eli kovalla kaasulla puhallus häviää. Autossa on ECC.
Kuinka näitä lähtisi selvittelemään?
-
Kenno taitaa olla rikki ja 2-toiminenkello hajalla kans.
Kenno valuttaa vedet äänieristeen alle kivasti eli matot kastuu vasta ajan päästä.
-
Etusivuikkunat huurtuu/sumenee nyt ainakin tosi kostealla säällä, puhalluksen ollessa kuumalla ja suunnattuna niihin, muut ikkunat ei huurru lainkaan. Jos lämppärin kenno olisi rikki, eikö tuulilasinkin kuuluisi sumentua? Lattiat on täysin kuivat kyllä.
Toinen ongelma on, että puhallusnopeus vaihtelee kaasupolkimen asennon mukaan, eli kovalla kaasulla puhallus häviää. Autossa on ECC.
Kuinka näitä lähtisi selvittelemään?
luulen että siellä on alipainevuoto,puhallusteho moottorilla on kokoajan sama mutta läppien ohjaus eli minne puhaltaa niin muuttuu sinne sun tänne,eli yksi ja sama vika. ;)
-
luulen että siellä on alipainevuoto,puhallusteho moottorilla on kokoajan sama mutta läppien ohjaus eli minne puhaltaa niin muuttuu sinne sun tänne,eli yksi ja sama vika. ;)
Voiko tämä aiheuttaa tuota huurtumista?
-
Kenno taitaa olla rikki ja 2-toiminenkello hajalla kans.
Kenno valuttaa vedet äänieristeen alle kivasti eli matot kastuu vasta ajan päästä.
Otin sen hanskalokeron alla olevan paneelin pois ja koitin kumimaton alla olevat vaahtomuovit, pelkkää pölyä ei lainkaan kosteat eikä haise lykoli..
-
Koita kuskin puolelta.
-
Koita kuskin puolelta.
Kuiva myös kuskin jalkotilat. Mikä se tuo kaksitoimikello on? Tai missä sijaitsee?
Lämppärin hanakaan ei ainakaan näkyvästi vuoda.
Kuuma ilmakaan ei haise glykolille.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697.0)
-
siis jos ei nestettä häviä niin silloihan se ei vuoda,hävittääkö tämä nesteitä?
-
siis jos ei nestettä häviä niin silloihan se ei vuoda,hävittääkö tämä nesteitä?
Ei ainakaan silmin huomattavaa määrää ole hävinnyt.
Otin tänää hanskalokeron irti ja puhallin täysillä, ikkunat vaan menee jonkun ajan jälkeen semmoisen "savun" peittoon, ei ole siis semmoista varsinaista huurretta johon voi kirkkoveneitä piirrellä.
Puhallin täysille ja tungin nenäni sinne lämmönjakolaatikon luo, eikä siellä haiskahtanut mikään paitsi perus kuuma ilma, sitten sormeilin niitä jalkatilan ilmaputkiloita ja kokeilin sitä tunnelipeltiä, sormeen ei jää kuin korkeintaan pölyä.
Pieni pihinä siellä käy kyllä, täytyy varmaan niitä pikkuletkuja nipistellä yks kerrallaan lyttyyn, eikö se näin selviä missä se ilmavuoto on?
Ajattelin tilata ameriikasta semmosen Bar's Leaks liquid aluminium pullon, joskohan se auttaisi...
-
Elä sotke mitään paikka-aineita, oli vikaa tai ei. Pilaa loputkin kennot...
Tarkistapas ettei tässä olisi raitisilmasutia joka kastuu herkästi ja siksi huurtaa?
-
Elä sotke mitään paikka-aineita, oli vikaa tai ei. Pilaa loputkin kennot...
Tarkistapas ettei tässä olisi raitisilmasutia joka kastuu herkästi ja siksi huurtaa?
Jos ysissä on raitisilmasuodatin, niin missä se siellä on? ???
-
Jos ysissä on raitisilmasuodatin, niin missä se siellä on? ???
se pelti pois mistä tulee pyyhkijän varret läpi,eli pyyhkijät pois,konehuoneenpuolelta päistä kiinni 1/puoli ja keskeltä virranjakajan kohdalla 1 ruuvi,suodatin on apparin nurkassa jos on.
-
se pelti pois mistä tulee pyyhkijän varret läpi,eli pyyhkijät pois,konehuoneenpuolelta päistä kiinni 1/puoli ja keskeltä virranjakajan kohdalla 1 ruuvi,suodatin on apparin nurkassa jos on.
Hirveen kätevää. :facepalm: Täytyis omasta ottaa muutenkin tuo pelti irti, kun se metalliverkko ilmanotosta on osittain irti. Siellä saattaa olla jonkinlainen kasvusto vastassa. :buck2:
-
Keskisuulakkeiden läpi katsomalla yläviistosta kunnon valon kera näkee kennon ja mahdollisen nestevuodon jos sitä ei niinpaljoa vielä ole että matto kastuisi tai nesteitä hukkaa litraa viikossa.
-
Pyyhkijäpellin alla mitään suodatinta ei ainakaan ole. Katsoin niistä räppänöistä ei näkynyt nestettä. Olen ajanut nyt ne nurkkaräppänät kiinni niin ei ole ongelmaa.
Voisiko esim. sisäilman kierto olla juntannut kiinni tms.?
-
Joo nyt hävinnyt sentin verran säiliöstä nestettä, huomasin parkkipaikalla läntin startin kohdilla. Havaitsin että alempi tulipeltiin menevä lämppärinletkun juuri ihan märkä samaten se tiivistevaahto siinä ympärillä.
Klemmarit oli melko kiiltävät, samaten letkut eli jotain on joskus sieltä vaihdeltu.
Voisko em. vuoto aiheuttaa samaa oiretta kuin kennon vuoto?
Niin ja sisätilat edelleen ihan kuivat.