Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: pakettivolvo - 10.08.2011, 15:15:52
-
Kytkimen kanssa on mietityttänyt semmoinen homma, että välillä kytkin vaikuttaa todella jäykältä polkaista, mutta toisinaan poljin painuu pohjaan helposti. Volvoissahan on usein minun kokemuksen mukaan jäykkä kytkin, mutta tässä tuntuu erityisen jäykälle.
Kytkin sinänsä toimii moitteetta, mutta onkohan sylintereissä tapahtumassa jotain? Onko kellään kokemusta asiasta. En ole sen kummemmin tutkinut vielä onko siellä jotain ihmeellistä...
tdi -99
-
Ainakin bensakoneissa on ollut ongelmia sen kuivaneen kytkinakselin rasvan kanssa, eli kytkin ei "luista" kunnolla...
Oisko TDi:ssä samaa vikaa...
E: Ja luistamisella en tarkoita siis kytkimen luistoa, vaan sen työsylinterin luistoa siinä akselilla. ::)
-
Ja auto ei ole seissyt käyttämättä, ilmeisesti. ( Itsellä kylläkin bensa, kytkinrasva ois varmaan hyvä idea )
-
Jahas, pitääpä ryömiä ja tutustua rakenteeseen. Minne rasvat pitäisi rasvailla? Sisäkautta akselille?
-
Itsellä sama ongelma. Huomasin sellaisen että kun auto ollut nosturilla jonkin aikaa kytkin kevyt muutaman polkaisun ajan ja sitten palaa taas yhtä jäykäksi. Lisäksi kytkin milestäni jäykkenee kun ajaa pitkän matkan ja taas kevenee kun joutuu polkemaan useamman kerran. Ei suuri ero mutta huomaa kylläkin.
-
Kytkinrasva levitetään booreille, kun käyttää kytkinlevyn pois, eli sama homma kuin kytkinlevyn vaihto.
Homma on suurinpiirtein niin että keula pukille, vetoakselit ( pois ), kytkimen työsyinteri ( irti ), laatikon kiinnityspultit ( pois ), laatikko pois, levy pois, rasvat akselille ja tavarat takaisin. :)
-
Kytkinrasva levitetään booreille, kun käyttää kytkinlevyn pois, eli sama homma kuin kytkinlevyn vaihto.
Homma on suurinpiirtein niin että keula pukille, vetoakselit ( pois ), kytkimen työsyinteri ( irti ), laatikon kiinnityspultit ( pois ), laatikko pois, levy pois, rasvat akselille ja tavarat takaisin. :)
Saippas sen kuulostamaan helpolta tunnin hommalta ;D
-
Olipa hyvä ettei säikäittänyt :)
yleissivistystä aiheesta -
www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=41452
www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/Clutch.pdf
tarkoitus on muistuttaa että paineasetelman ja kytkinlevyn vaihdossa voisi voitelu olla paikallaan.
www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIGRSMOMobilgreaseXTC.aspx