Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Benskoo - 30.10.2016, 21:44:58
-
Eli tommonen 740 jossa b200e kone löytyy tallista. Eli sytytyksessä jotain häikää. Eli sytytysennakko katottu valolla ja tyhjäkäynillä ~15 ja kaasulla nousee sinne ~35. Mutta heti kun tulee sinne 35 päin kaasulla niin menee heti 0 paikalle. Ja vasta kun päästää kaasun niin tulee ensiks ylös sinne 35 ja laskee tavallisesti sinne 15 paikeille tyhjäkäynnillä. Se sytytyksen moduuli joka on vasemman etuvalon takana vaihdettu ja myös virtanjakajakansi ja pyörittäjä. Eli voiko vika olla Hall-anturissa? Auto kulkee kyllä ihan tasaisesti mutta tosi tehoton. Eli onko kellään muulla ollut kyseistä vikaa?
-
Nakutusanturin johdotus poskellaan tahi anturi rikki. Kannattaa silti aloittaa siitä, että säädätte sen sytytyksen ensin kohdilleen eli kaasuläppäkytkimen säätö ensin kuntoon että se lukitsee ennakon, sitten säätö siihen 10-12, ja sitten kokeilemaan uudestaan.
-
Turha etsiä vikaa nakuanturista tai kaasuläppäanturista kun kumpaakaan ei keljujetissä ole. Rajotin siellä luultavasti lyö päälle paikallaan kaasutellessa, jos en väärin muista niin jossakin 3500 rpm paikkeilla pitäisi olla jo maksimiennakot käytössä. Tai sitten liitin jakajasta rikki. Hall-anturi jos on rikki niin ei anna yleensä kipinää ollenkaan. Perusennakonkin saisi pudottaa sinne 10° tuntumaan.
-
Nakutusanturi hän löytyy ainakin ja vaihdoin yhteen joka on kunnossa ilman muutosta. Vaikkapa maksimiennakot on siinä 3500rpm paikkeila niin eihän se siitä sais 0 mennä, kylläkait sen pitäis pysyä siellä ~35 asteen paikkeilla. Ainakin niin teki toisessa volvossa missä b230e jota kojeiltiin tänään. Ja kun vetää rajoitimelle nii alkaa julma paukkuminen, ja todella laiskasti vetää kierroksia ylös. Ainakin hallanturin johdot laitettu littimillä mistä tulevat ulos jakopään alta joskus. Tyhjäkäynti ennakko säädetty sinne 12 päin ja ei muutosta
-
Turha etsiä vikaa nakuanturista tai kaasuläppäanturista kun kumpaakaan ei keljujetissä ole.
Eläpä horise.
Nakutusanturi hän löytyy ainakin ja vaihdoin yhteen joka on kunnossa ilman muutosta. Vaikkapa maksimiennakot on siinä 3500rpm paikkeila niin eihän se siitä sais 0 mennä, kylläkait sen pitäis pysyä siellä ~35 asteen paikkeilla. Ainakin niin teki toisessa volvossa missä b230e jota kojeiltiin tänään. Ja kun vetää rajoitimelle nii alkaa julma paukkuminen, ja todella laiskasti vetää kierroksia ylös. Ainakin hallanturin johdot laitettu littimillä mistä tulevat ulos jakopään alta joskus. Tyhjäkäynti ennakko säädetty sinne 12 päin ja ei muutosta
Onko ennakko nyt säädetty tyhjäkäyntikytkin toimivana?
-
Onko ennakko nyt säädetty tyhjäkäyntikytkin toimivana?
Vika löydetty ja oli niikun sanoit, tyhjäkäyntikytkimessä häikää. Vaikka tuli katottua ensimäisenä kun kerroit. Välillä naksahti ja välillä ei, eli näköjään oli rajalla. Mutta nyt säädetty ja myös sytytys säädetty ja hyvin pysyi b230e kanssa rinnakain ;D Eli suuret kiitokset sinulle! Hyvä kun löytyy näitä osaavia. Meinas kyllä hermot mennä kun ensinmäinen kerta kun vaihtaa automerkkiä 13 bemarin jälkeen nikn tällästä vikaa pukkaa. Eli eiköhän tällä pärjäis talven yli
-
Ihan vaan yleisenä tietona, että 700-sarjan K-Jeteissä on ohjainyksikkö sytytykselle, kun kansijakajaa ei ole tehty sellaisena versiona missä olisi ennakonsäätö. Ohjainyksikössä on sisäänrakennettu MAP-anturi.
-
Vika löydetty ja oli niikun sanoit, tyhjäkäyntikytkimessä häikää. Vaikka tuli katottua ensimäisenä kun kerroit. Välillä naksahti ja välillä ei, eli näköjään oli rajalla. Mutta nyt säädetty ja myös sytytys säädetty ja hyvin pysyi b230e kanssa rinnakain ;D Eli suuret kiitokset sinulle! Hyvä kun löytyy näitä osaavia. Meinas kyllä hermot mennä kun ensinmäinen kerta kun vaihtaa automerkkiä 13 bemarin jälkeen nikn tällästä vikaa pukkaa. Eli eiköhän tällä pärjäis talven yli
Kiitokset vaan. Ja korjatkaa nyt sitten äkkiä myös se B230E jos tuolla pikkulohkolla tullaan tasatahtia ::)