Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Jay Ace - 31.10.2016, 12:07:15
-
Vääntyneen konepellin tilalle piti vaihtaa toinen. Pelti istuu kohtalaisesti mutta lukkomekanismi ei enää avaa konepeltiä. Mekanismin pultteihin ei oikein pääse käsiksi kun tilaa on vaan vähän. Kyseessä flathood-konepelti, maski on irti, samoin konepellin avausvaijeri että lukkomekanismia voi vapaasti liikutella. Mitä osaa kannattaisi löysätä että oikea asento löytyy? Konepelliä jo koetettiin väännellä mutta oikeaa asentoa ei löytynyt.
-
Ensin katsot et saranois tarpeeks rasvaa et konepelti liikkuu hyvin.Katso raot tuulilasin reuna ja etureuna ja reunat säätö saranoista voit ottaa vaikka tuulihaaan pois et saat passatua hyvin .etureunas konepellis kumit josta säätyy etireunan korkeus .säätö lukkopelistä soikeet reiät 10mmavain .
-
Noi on hyviä vihjeitä. Nyt vaan pitäisi saada ensin pelti taas auki että voi säätää. Auto ei ees liiku kun päävirtakatkaisin on akun navassa. Voiko muuta paikkaa löysätä kuin lukkomekanismia?
-
Onko kokeiltu sellaista että yksi vetää avausvipua ja toinen rynkyttää konepeltiä?
-
Kokeiltu on, ei vaikutusta. Avausvaijeri on nyt irti. Iltapäivällä menen uudelleen tutkailemaan tilannetta.
-
Kun maski irti niin näet varmaan kumpi ottaa vastaan.tuulihaka vai ohjain jossa jousi.saatko vaijerin ympäri siihen keskelle ja nyppästyä johonkin suuntaan .tuulihaka vika väännä tuulihakaa .viimonen vaihtoehto puukkosaha laulaa lukkopelti irti ja uus tilalle.mitä kaikkea sieltä on vääntynyt .vedä ennemmin tuulihaka jousi härpäke poikki
-
Pelli auki, ei onneksi mennyt rälläkkähommiksi. Ohjain oli sen verran sivussa että se jumitti koko pellin. Ruuvarilla sitä sai lopuksi kammettua sen verran että pelti aukesi. Sinne väliin ei vaan ollut helppo nähdä.
-
Hienoo hyvä sit vaan säädöt kohdilleen tasaiset raot ja hammastukset pois