Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tuplakupla - 31.10.2016, 22:22:19
-
Niin, korjaaja sanoi että EVAP-venttiili pitäisi uusia, ja että se ei ole sama kuin EGR-venttiili, mutta kun yritän etsiä sitä niin tarjoaa vain joka paikassa tuota EGR:ää... mikä siis neuvoksi?
Sellainen juttu kävi että kun vaihdettiin talvikumit alle niin ajoon lähtiessä alkoi kuulua hirveä kolke takarenkaista, eli vaikuttaa siltä että pyöränpultit ottavat johonkin kiinni. Vielä en ehtinyt tutkia tarkemmin, samat pultit olivat ok viime talvena ja ainoa muutos on että taakse on vaihdettu kaikki jarruosat. Kesäkumeissa alut ja talvikumeissa Volvon omat peltivanteet. Samoilla pulteilla olleet tähän saakka kiinni. Ei löytynyt vielä lyhyempiä pultteja, vai mitä hittoa tuon kanssa keksii. Toivottavasti mitään ei vielä hajonnut, ajoa tuli vain kolmesataa metriä.
Pitääkö alkaa rälläkällä lyhennellä vai mitä...
-
Mikä auto sulla on?
Nosta perä ilmaan ja pyörittele renkaita mikä siellä kolisee. Vaikea uskoa että pyöränpultit jos ne on tarpeeksi kireällä, mutta jotkuthan käyttää navan ja vanteen välissä spacereita joilla saisi toki lisää mittaa.
-
EVAP-järjestelmästä kannattaa tutkia kaikki letkut ettei ole mennyt halki tai poikki. Tankin luona on ollut letkuvikoja.
-
Ai niin joo, kakkoskoppainen V70.
Ääni viittaisi siihen että jokin ottaa kiinni, ei kuulunut ääntä kesärenkaiden kanssa mieleen tulee kyllä nuo pultit, tässähän ne on tapilliset.
Ei ole tuollaista ennen kyllä vastaan tullut.
Tuosta päästöjutusta. Letku on tulpattu mutta pitäisi korjata venttiili mielummin mutta ihmeen vaikea on löytää.
-
Vaikuttaisi että pultit menee liian syvälle jolloin ottaa kiinni rummun sisällä jarrukenkiin(?)
Aikoinaan Seatissa oli takana sama ongelma. Muistaakseni hioin aavistuksen pultteja lyhemmäksi.
-
Miten jos jarrukengät on hajalla, tuli mieleen, kun itw just niidenkanssa taistellu.