Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Kuski92 - 02.11.2016, 22:01:57
-
Tuttavan puolesta kyselisin mielipiteitä kys auton nykimiseen ja sammuiluun. Auto ilmeisesti kulkee välillä ihan ok, mut sit se saattaa ruveta nykimään välillä, ja pahimmillaan sammuilemaan kun kierrokset nostaa yli 3000. Pahimmillaan joutunut alle 2000 kierroksilla ajamaan 15km/h huoltamon pihaan ettei sammuis. Tyhjäkäynnillä kestää ilmeisesti aina, mutta välillä ei siedä kaasua ollenkaan. Välillä kaasun kärsiny painaa vaikka pohjaan mutta auto kulkenut vain 35km/h. Ja on manuaali.
Se on käynyt nyt pari kertaa huollossa, kuulemma pa-suodatin, pa-paine ja hiukkas-suodatin ois ok. Vikakoodeja on tullut paljon mut tuttu muisti ainoostaan nämä:
-abs, egr, nokan asentotunnistin, hiukkassuodatin, airbag...
Alussa auto vaan nyki ja alko herjaamaan "ajonvakautus vaatii huollon", sit kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen, niin ilmotus hävis ja matka jatku.
Voiskohan siellä olla silti putkisto vaikka tukossa, tai polttoaineen saannissa ongelmaa, mitä porukka osaisi arvailla? Nuo tuntuis jotenkin loogisille vaihtoehdoille. Niin ja autolla on yli 300tkm taulussa, tarkkaa määrää en tiiä, ja hiukkas-suodatin uusittu 20tkm sitten muistaakseni.
-
95% varmuudella EGR rikki ja tuon vuoksi myös DPF tukossa.
-
Okkei, pitää infota kaveria tuosta jos huollossa saisivat tuon tarkistettua edes :)
-
95% varmuudella polttoainesuodatin tukossa.
-
95% varmuudella polttoainesuodatin tukossa.
Muuten tuo olisikin pääepäilty, mutta se on kunnossa, tai ainakin näin luki...
-
Muuten tuo olisikin pääepäilty, mutta se on kunnossa, tai ainakin näin luki...
Niin, mitehän sen kunto on todettu...
-
Niin, mitehän sen kunto on todettu...
No joo, mutta niillä mennään mitä on kerrottu :)