Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: kromo - 04.11.2016, 00:14:52
-
Nyt pitää kysyä viisaammilta.
Onko tuosta 2.4 dieselistä olemassa monta eri versiota, etenkin 2008. 2.4D on 163hv (120kW) ja D5 185hv(136kW)? Onko näitä ollut euroopassa myynnissä muinakin versioina? Törmäsin nyt -08 malliseen D5:een joka ainakin trafin papereitten mukaan on välijäähdyttämätön D5244T(5) 120kW, takaluukussa D5 logo. Auto on käsittääkseni uutena myyty saksa/hollanti suunnalle.
-
Nyt pitää kysyä viisaammilta.
Onko tuosta 2.4 dieselistä olemassa monta eri versiota, etenkin 2008. 2.4D on 163hv (120kW) ja D5 185hv(136kW)? Onko näitä ollut euroopassa myynnissä muinakin versioina? Törmäsin nyt -08 malliseen D5:een joka ainakin trafin papereitten mukaan on välijäähdyttämätön D5244T(5) 120kW, takaluukussa D5 logo. Auto on käsittääkseni uutena myyty saksa/hollanti suunnalle.
Kuulostaisi oudolta ettei autossa ole välijäähdytintä ???. Se että mikä logo auton perässä ei kerro paljoa.Tai se mitä trafin tiedoissa on. Parhaiten sen tiedon saa volvolta alustanumerolla. Tuo kuulostaisi 2.4D mallilta.
-
Kuulostaisi oudolta ettei autossa ole välijäähdytintä ???. Se että mikä logo auton perässä ei kerro paljoa.Tai se mitä trafin tiedoissa on. Parhaiten sen tiedon saa volvolta alustanumerolla. Tuo kuulostaisi 2.4D mallilta.
Eli riittääkö valmistenumeron kanssa vierailu Volvon huollossa vaikka onkin muualla myyty? Kiinnostaisi selvittää asia, sillä ko. kulkine vaikuttaa hyvin huolletulle ja varustelulta.
edit. Ai niin, onkos suomi-autoissa Webasto ollut vakiona vai onko ollut lisävaruste?
-
Mulla on ainaki ic vaik on 2.4d
-
Trafin tietokannassa voi olla paljonkin virheitä. Tuskin on yhtään tehty ilman välijäähdytintä edes koeautoina. Turbodieseleissä välijäähdytin on enemmän sääntö kuin poikkeus ollut pitkään.
-
Trafin tietokannassa voi olla paljonkin virheitä. Tuskin on yhtään tehty ilman välijäähdytintä edes koeautoina. Turbodieseleissä välijäähdytin on enemmän sääntö kuin poikkeus ollut pitkään.
On tainnut tulla p*rsnettoa jos ovat moisen erikoiskokoonpanon väsänneet. En usko minäkään että moista olemassakaan
-
Tämä tieto on hyvinkin hataralla pohjalla mutta jokin totuuden juuri tässä voi olla. :idiot2:
Ruotsissa on paljon 120kw/136hp 2.4D koneella olevia autoja, joihin on ohjelmoinnilla saatu D5 vastaavat speksit. Kone lienee sama, mutta ahdin ja jotain muutakin poikkeaa "aidosta" D5. Moottorikoodin merkinnällä asia selviää onko "aito" D5. Muutoskatsastuskin on joihinkin tehty ja D5 logoja saa netistä takaluukkuun. Nämä autot ovat tuotu juuri jostain keskieuroopasta takaisin kotimaahansa. Tästä aiheesta löytyi googlamalla foorumeistakin kommentteja...
-
Eli riittääkö valmistenumeron kanssa vierailu Volvon huollossa vaikka onkin muualla myyty? Kiinnostaisi selvittää asia, sillä ko. kulkine vaikuttaa hyvin huolletulle ja varustelulta.
edit. Ai niin, onkos suomi-autoissa Webasto ollut vakiona vai onko ollut lisävaruste?
Ardic on ollut vakiona
-
Ardic on ollut vakiona
Webasto on topicin autoissa.