Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: mopörhead - 06.11.2016, 08:56:26
-
Moottorin tukipalikkaan sen sai kulmaraudalla näppärästi kiinni. Letkut sisätilan kennon menolinjaan, Mötönetistä 16mm mutkaletkua, jatkokappaleita ja klemmareita.
Mitäs raati sanoo, sulaako nuo letkut tossa vai ei, onko muuten hasardipaikka? Selviää ihan kohta testiajolla... Kai tää rakkine ilmoittaa kun glykolit karkaa:) Mielenrauhan takaamiseksi mietin köykämiinilämpökilven tekemistäkin mutku ei ollu sopivaa palaa ja näpitkin oli jo jäässä kun tätä pihalla jumppas.
Ja tottakai vekottimessa on Calixin vehkeet joten vanhan silitysrautalohkiksen johto ja Defa-jatkopätkä piti operoida Defa-Calix -adapteriksi.
(https://s15.postimg.org/jc8zdq4yf/TT_1_M.jpg) (https://postimg.org/image/jc8zdq4yf/)
(https://s15.postimg.org/qgqsmrc7r/TT_2_M.jpg) (https://postimg.org/image/qgqsmrc7r/)
(https://s15.postimg.org/ynisec2af/TT_3_M.jpg) (https://postimg.org/image/ynisec2af/)
-
Joko päässyt testaamaan miten toimii? Pitäisi omaan V70 -07 bensa vapariin asennella kunnon lämmitin säteilyrimpulan tilalle. Mietinnässä vain, kumman TT-Thermon laittais 1000w vai 1500w?
-
Defa-Calix adaptereita on nykyään saatavilla. Ei tarvi tehdä vippasia.
http://www.polarheater.fi/product/5/defa-calix-defa-adapteri
-
Googlessa törmäsin tuohon Polarheaterin adapteriin, mutta ei ollu aikaa hankkia sitä, olin siis jo auton alla kun tajusin ettei täällä mitään Defaa ole, meni autot sekaisin, prkl.
Reilusti liimakutistesukkaa, itsevulkanoituvaa ja kurkkuputkea ni hyvä tuli.
Laitoin tuon kilowattisen, koska työpaikan lämmitystolppa tuskin kestää isompaa.
Nyt -4,2ºC ja lämppäri ollu päällä puol tuntia. Letkut tuntuu lämpimiltä ja hurina kuuluu eli ainakin pääpiirteissään toimii. Lämpömittari ei nouse vielä.
EDIT: päällä 1h45min ja neula keulii! Testeri meni rikki jokuaikatakaperin, niin en pääse katsomaan väylästä koneen lämpötilaa, paljonko mahtaa olla?
(https://s14.postimg.org/56q0zjix9/TT_1k_W_1h45min_4_C.jpg) (https://postimg.org/image/56q0zjix9/)
EDIT, part zwei. 2h10min:
(https://s14.postimg.org/5eusrf2cd/TT_1k_W_2h10min_4_C.jpg) (https://postimg.org/image/5eusrf2cd/)
lämmintä pukkaa räppänistä.
Ja koeajolenkin (2x25km seka-ajoa) jälkeen letkut ehjiä, palaneen käryä tms. kuumenemisongelmia ei havaittavissa.
Toistaiseksi homma näyttä toimivan, kytkinkin tuntuu ottavan pehmeämmin, kabiinin melutaso on laskenut ja tuulilasin kiveniskemien määrä vähentynyt, myös etutukivarsien puslat tuntuvat jämäköityneen;)
Tämän perusteella TT-Thermo saa pisteitä 5/5, suosittelen. Säteilylämmitintä suosittelen lämpimästi ...pukeutuneille.
-
Omaan D5 kans tuota miettinyt jo pitkään mutta kumpihan siihen olisi sopivampi,1000 KLD vai 1000SLD?
-
Joku tiesi sanoa että kld on paremmin tehty kuin sld. Mulla meni sld alle 100h jälkeen kaput ja takuuseen sain uuden. Nyt on kestänyt.
-
Omaan D5 kans tuota miettinyt jo pitkään mutta kumpihan siihen olisi sopivampi,1000 KLD vai 1000SLD?
Tuo SLD malli menee ainakin. Tuossa oma sovellus asennuksesta. Harmi kun defa sopivaa ei ollut silloin kun ostin omani, piti puukottaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70067.0.
-
Kai 1500 on kaikinpuolin (kaveri ainakin suositteli sitä, sillä oli just D5) parempi jos vaan on sähköä tarpeeksi, mutta tuntuu tuo tonninenkin riittävän, ero vanhaan kuitenkin huomattava.
-
Elikkä jos tuo pitää asentaa sisäkennon sisääntuloon niin kummalla puolella kennon sisääntuloletku on autoa edestäpäin katsottuna?
-
Vasemmalla. Oikeudet muutoksiin pidätetään ;)