Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rbeaver - 07.11.2016, 10:02:29
-
Kuinka iso operaatio tuo on?
En itse aio/pysty sitä tekemään, mutta jos jollain teettäsi, paljonkohan työhön pitäisi varata aikaa/rahaa?
Löytyiskö linkkejä tai osaisiko joku luetella stepit, mitä vaihto-operaatioon kuuluu...
Auto pitäisi katsastaa ja virta/rattilukko menee lähes poikkeuksetta jumiin, kun avaimen ottaa pois virtalukosta.
Kiitokset etukäteen vastauksista
-
Kerran tuon ottanut irti ja ihan naurettavan helppo ottaa, samanlailla on varmaan kaikissa vanhoissa autoissa ;D
-Ensin rattiakselin ympäriltä muovit pois.
-Sitten yksi torxruuvi irti rattilukko patruunasta (joka varmaan lukittee sen).
-Sitten avain sisään, (voi laittaa jo aikaisemmin) ja kääntää rattilukko pois päältä ja en muista, että pitikö vääntää radio asentoon.
-Nyt en muista oliko ylä- tai alapuolella sellanen pieni pyöreä kolo siinä lukkorungossa, missä messingin värinen pyöreä tappi sisällä, sitä painaa sisään jollain ohkaisella ruuvarilla tai lyöntituurnalla ja vetäisee lukkopesän avaimen kanssa pihalle, sit uusi tilalle käänteisessä järjestyksessä kootaan 8)
Muistaakseni se meni tälleen, kun siittä jo kuukausi aikaa kun tän tein :D
-
Ihan helppo juttu jossei rattilukko päällä, mutta tässähän vielä saa auki sen
-
Kirjastosta alfamerin opas, siinä on kerrottu irroitus.