Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kapa77 - 07.11.2016, 12:44:47
-
Tuli talviautoks hommattua tollanen mk1 V70 2.5 20V ja vaikka ihan ok toimiikin niin muutamia pikkuvikoja löytyy.
Vakionopeudensäädin ei toimi, mutta ei saatu kyllä mitään vikakoodiakaan kun ajettiin ne läpi.
Viiksestä painelemalla/vääntelemällä ei tapahdu mitään tähän liittyvää. Auttaisiko mahdollisesti viiksen vaihto vai mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Kari
-
Jarrupolkimen (ja kytkinpolkimen jos manuaali) anturit ensin tarkastukseen. Vakionopeuden säädinhän putoaa pois päältä, jos kytkintä tai jarrua polkaisee. Näissä on paljon ollut sitä, että tuon polkaisun tunnistava kytkin ikäänkuin makaa koko ajan päällä -> vakkari ei lähde päälle lainkaan.
Nuo kytkimet/anturit löytyvät sieltä polkimien juuresta.
-
Mulla oli joskus -98TDI, siinä oli radio vaihdettu, kun otin sen irti, niin tasanopeuden säädin rupesi toimimaan. :2funny: tiedä sitten missä vika?
-
Jarrupolkimen (ja kytkinpolkimen jos manuaali) anturit ensin tarkastukseen. Vakionopeuden säädinhän putoaa pois päältä, jos kytkintä tai jarrua polkaisee. Näissä on paljon ollut sitä, että tuon polkaisun tunnistava kytkin ikäänkuin makaa koko ajan päällä -> vakkari ei lähde päälle lainkaan.
Nuo kytkimet/anturit löytyvät sieltä polkimien juuresta.
Tälle ääni O0 itsellä oli joskus sama vika.
-
Kannattaa purkaa ne rattipylvään suojamuovit pois ja tarkistaa viikselle menevien johtojen kunto kans. ;)
-
Kannattaa purkaa ne rattipylvään suojamuovit pois ja tarkistaa viikselle menevien johtojen kunto kans. ;)
Ääni tällä myös! On tullut korjattua jo kerran, todennäköisesti johdot poikki kaapelinipun suojakuoren alta.
Yleensä jarrupolkimen asentotunnistimen (jarrutehostimessa) vika sytyttää ETS -valon, antaa myös vikakoodin.
-
Yleensä jarrupolkimen asentotunnistimen (jarrutehostimessa) vika sytyttää ETS -valon, antaa myös vikakoodin.
Näin. Aloinkin jo epäillä itseäni kun en ole sitä jarrutunnistinta polkimesta löytänyt vaan sieltä tehostimen kyljestä...
Siitä tulee kyllä yleensä koodi sen ollessa vialla.
eeteeässää se ei sytytä jos autossa ei sitä ole. :juhau:
-
Mä vissiin muistelen jotain muuta autoa kun muistelen kytkimen olevan polkimen juuressa eli mun moka. :)
-
Joo, ratin kuvun kun otti pois niin heti paljastui yhden johdon olevan poikki. Melkosen nätisti olikin mennyt. Käristeltiin vähän kolvilla niin lähti cruise toimimaan. On kyllä melkosesti viivettä. Namiskasta kun painaa niin useamman sekunttia saa odotella reagointia.
Mutta kiitos neuvoista. Näin se homma etenee. 8)
-
On kyllä melkosesti viivettä. Namiskasta kun painaa niin useamman sekunttia saa odotella reagointia.
Mutta kiitos neuvoista. Näin se homma etenee. 8)
Hyvä että tuli kuntoon O0
Näissä vanhoissa vaijeripedaalisissa volvoissa tuo hirveä viive on normaalia, verrattuna sähköpedaaliseen jossa taas vakkari nypähtää n.1 sekunnissa päälle ja reagoi nopeasti jos haluaa hiljentää tai nopeuttaa vauhtia. :)