Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Juice - 08.11.2016, 07:38:37

Otsikko: V70 2.4 Bensakoneen kylmäkäynnistyksen toteutus??
Kirjoitti: Juice - 08.11.2016, 07:38:37
Tälläisen pähkäilyn aiheen sain kehiteltyä kaaliin :D Miten Volvon bensakoneen kylmäkäynnistys on toteutettu, lähinnä Fly-By-wire -kaasupolkimella varustetussa koneessa?

Olen alkanut epäilemään ettei tuossa omassa kulkineessa tuo ei toimi oikein, tai jotenkin huonosti?! Voihan se olla akkukin jo selvä, vähän nihkeesti pyörittää (reilu 4 vuotta vanha varta) mutta auto ei lähde ikään kuin räjähtämällä käyntiin edes pikkupakkasella tallista (ei lämmitystä) vaan auto käynnistyy mutta kierroksen tippuu heti tyhjäkäynnille, niin kuin lämpimän moottorin käynnistäisi. Mitään vikakoodeja ei tule kun kone kyllä lyö tulille ja auto pelaa muuten täysin.

Heittäkää arvauksia!
Otsikko: Vs: V70 2.4 Bensakoneen kylmäkäynnistyksen toteutus??
Kirjoitti: laatikkovika - 08.11.2016, 10:43:27
Jos se ei kakistele niin en kantaisi murhetta asiasta.
Boksi säätää lämpötilan mukaan suutinten aukioloaikaa. Jos se toimii, miksi sinne pitäisi syöttää ylimääräistä...

Sama juttu jo fly-by-cable koneisissa.
Eli vaijerikaasullisissa.

Jos jotain vikaa haluat epäillä, voi olla pientä hienosäätöä vaativa imm.
Putsaile vaikka se ensin.
Otsikko: Vs: V70 2.4 Bensakoneen kylmäkäynnistyksen toteutus??
Kirjoitti: Juice - 08.11.2016, 11:11:22
Jos se ei kakistele niin en kantaisi murhetta asiasta.
Boksi säätää lämpötilan mukaan suutinten aukioloaikaa. Jos se toimii, miksi sinne pitäisi syöttää ylimääräistä...

Sama juttu jo fly-by-cable koneisissa.
Eli vaijerikaasullisissa.

Jos jotain vikaa haluat epäillä, voi olla pientä hienosäätöä vaativa imm.
Putsaile vaikka se ensin.

Voishan tuon IMM puhdistaa ihan periaatteessakin, ei oo ikinä putsattu. Onkohan CRC carpuretor cleaner liian jytyä kamaa puhdistamiseen, kyllä mulla taitaa bräkleeniä olla ja bilteman jarru cleaneria myös löytyä.

Pitää tuo akku vielä testata. Vaimoke valitti jo viime vuonna että nihkeästi pyörittää. Volvolla ajetaan viikolla lyhyitä matkoja joten akusta saattaa parhaat mehut olla jo loppu.
Otsikko: Vs: V70 2.4 Bensakoneen kylmäkäynnistyksen toteutus??
Kirjoitti: Huikkoster - 08.11.2016, 11:26:22
Ei älyttömiä maksa virallinen crc:n air mass sensor cleaner. Jotain elektroniikka puhdistussprayta se on hienolla nimellä mutta ainakin varmuudella sopii.
Otsikko: Vs: V70 2.4 Bensakoneen kylmäkäynnistyksen toteutus??
Kirjoitti: Juice - 10.11.2016, 07:34:25
No joo! Kyllä asia oli sitten niin että akku siellä oli päästäny puolet voimasta pois. Hyvin on silti Varta E11 blue dynamic kestänyt sen viitisen vuotta, voin kyllä suositella!
Nyt laitoin tilalle kehutun Trane:n 80Ah hopea-kalsium -akun, katotaan kauanko tuo kestää ::)