Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jmerelin - 08.11.2016, 18:52:13
-
Tervehdys foorumilaiset,
sain yhdeltä foorumilaiselta lainaan vikakoodien lukulaitteen, ja tässä tulos
CCM 0003
CCM 001F
Alemman koodin virkapaikan osaankin jo paikallistaa mutta tuo ylempi koodi.
Lukijan ohjekirja ilmoittaa kodin käännöksessä termin "haihduttajan lämpötila-anturi"
Mikähän moinen kapistus on ja missä se sijaitsee? Ja voiko kyseiset vikakoodit aiheuttaa moottorin vikavalokoodin mittaristossa (sylinterin näköinen mötikkävalo + keltainen varoituskolmio)?
Auto on V70 -00 2.5TDI
Avusta ja ohjeista jo etukäteen kiittäen :)
-
Näyttäis viittaavan ilmastoinnin ongelmiin tai ilmanvaihdon ::) Ymmärsin että tuo 001F olisi sisätilan lämpötila-anturi. Ykköskoppaisessa V70 hytissä se löytyy kuskin puolelta oikeanpuolen katkaisin rivistä oikeasta reunasta pienen ritilän takaa. Saa alakautta irroitettua ja on ahdas. Mötikästä liitin irti ja käännetään varttikierros niin jää käteen (jos muistan oikein). Präkleenillä tai vastaavalla voi varovasti putsata.
Viisaammat korjaa!
-
Ccm 0003 googlesta tutkittuna olisi höyrystimen lämpötila-anturi. Eli jossain kojelaudan uumenissa ilmastointiin liittyvää.
Ei aiheuta vikavaloa mittaristoon.
Ja jos koodinlukija ei muuta löytänyt, meinaa ettei se pysty keskustelemaan moottorinohjauksen kanssa.
-
Ccm 0003 googlesta tutkittuna olisi höyrystimen lämpötila-anturi. Eli jossain kojelaudan uumenissa ilmastointiin liittyvää.
Ei aiheuta vikavaloa mittaristoon.
Ja jos koodinlukija ei muuta löytänyt, meinaa ettei se pysty keskustelemaan moottorinohjauksen kanssa.
Hmmm...juu kattelin koodilla myös googelin linkkejä, uk-foorumeilta löytyi muutama mahdollinen vinkki asiaan.
Tosiaan tuo moottorin vikavalo nyt ihmetyttää, ja varsinkin toi keltainen kolmio. Lukija ei mitään saanut irti tuosta asiasta. Täytyy kysäistä josko kaveri kerkeisi tsekkaamaan paremmalla sydeemillä ton virheen. Hiukan itse kallistun ton egr-puolen ongelmaan kun on ollut aikaisemminkin sen kanssa ongelmia. Silloin toki valo oli punainen ei keltainen.
Ja ihan lopuksi tarkentavia tieto, joka multa unohtui aluksi...
auto on mk2 eli facelift malli, käyttöönotettu 03/00
-
Hmmm...juu kattelin koodilla myös googelin linkkejä, uk-foorumeilta löytyi muutama mahdollinen vinkki asiaan.
Tosiaan tuo moottorin vikavalo nyt ihmetyttää, ja varsinkin toi keltainen kolmio. Lukija ei mitään saanut irti tuosta asiasta. Täytyy kysäistä josko kaveri kerkeisi tsekkaamaan paremmalla sydeemillä ton virheen. Hiukan itse kallistun ton egr-puolen ongelmaan kun on ollut aikaisemminkin sen kanssa ongelmia. Silloin toki valo oli punainen ei keltainen.
Ja ihan lopuksi tarkentavia tieto, joka multa unohtui aluksi...
auto on mk2 eli facelift malli, käyttöönotettu 03/00
Tänään saatiin asiat kuntoon, kiitoksia korjaajalle :) keltainen moottorin vikavalo saatiin pois kun käytiin kaikki letkuliitokset läpi. Oli yksi letku irronnut sekä ilmanputsarin letku huonosti paikoillaan. Näiden korjausten jälkeen kaikki lähti toimimaan kuten pitääkin.
-
Tänään saatiin asiat kuntoon, kiitoksia korjaajalle :) keltainen moottorin vikavalo saatiin pois kun käytiin kaikki letkuliitokset läpi. Oli yksi letku irronnut sekä ilmanputsarin letku huonosti paikoillaan. Näiden korjausten jälkeen kaikki lähti toimimaan kuten pitääkin.
Hyvä, että toimii..
;) ;)
Ja vikakoodit ajettu ulos ja livedatassa ei hälyttävää..