Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Rikuu - 10.11.2016, 12:19:47

Otsikko: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Rikuu - 10.11.2016, 12:19:47
Ostin 240 b200f tekniikalla joka ei käynyt kunnolla ja vian sanottiin olevan lambda-anturissa. Auto siis lähtee huonosti käyntiin jos lähtee ja käy huonosti tyhjäkäyntiä sekä meinaa tukehtua jos yrittää ajaa. Nyt on vaihdettu lambda, nakutusanturi, muutamaa eri ilmamassaanturia kokeiltu ja bensaaki tuloo ruiskulle asti. Vikakoodeja on antanu ainaki että imm ois sökö. Saisko liikaa ainetta vai mistä lähtis seuraavaks  vikaa etsimään?
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 10.11.2016, 12:25:23
Lämpöanturi ja jako kohdillaan? Sitten tietysti miltä näyttää virranjakajan sisällä?
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Taavi.H - 10.11.2016, 12:27:04
Oletko vikakoodeja jo vilkutellut?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Jos siis lh2.4 niin sama vilkkukoodiboksi löytyy kuin 700/900 sarjasta.
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Rikuu - 10.11.2016, 12:44:30
virranjakankansi, tulpat, ja johot on ainakin vaihdettu. Vikakoodeja näytti tosiaa ainakin map tai ilmamassaanturiin ja ettei lambda sais singaalia ja vikakoodit vaihtelee välillä muihinkin.
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: astonmartin - 11.11.2016, 19:25:51
Vaikka tässä tapauksessa kyse ei tod.näk olekaan IMM-ongelmasta, niin sanon kuitenkin, että IMM vian saa selville siten, että jos vika on siinä ja irroittaa IMM:n johdon liittimestään, niin käynti parantuu huomattavasti. Esim. maantiellä köhivän ja sammuilevan auton saa ajettua sujuvasti kotiin.
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Rikuu - 14.11.2016, 14:06:48
Juu ei ole imm johdon irrotus vaikuttanut. Voisko bensapumppu olla rikki niin että työntää liikaa ainetta? mutta eikös suutinten se pitäis säädellä niin että antaa oikeen määrän ainetta?
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Pyssy - 14.11.2016, 14:15:49
Sytytystulpista näkee, onko vika yhtä vai kaikkia sylintereitä koskeva.  Voi myös tarkkailla, miten kasteltu pakosarja kuivuu käynnistettäessä.
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 14.11.2016, 14:49:43
Onko nakutusanturi oikeassa momentissä?
Bensapumpun rele ja tyhjäkäyntiventtiili
listasta puuttuu.

Vikakoodit numeroina olisi hyvä tietää.
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Joni- - 17.11.2016, 01:36:40
Bensanpaineensäätimet on vissiin joskus päästäny bensaa läpi kalvon väärälle puolelle, ota säätimeltä alipaineletku irti ja koita käyntiin, vuotaako?
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Rikuu - 18.11.2016, 13:36:57
Nakutusanturi on oikeassa momentissa ja bensapumpun relettä oon kokeillu toista mutta ei vaikutusta, sen irrotus tosin auttaa välillä startatessa niin kertosko se jotain? Mistäs tää tyhjäkäyntiventtiili löytyy ja vaikuttaako se myös ajaessa? Bensapaineensäätimen letkusta ei tule ainetta.
Otsikko: Vs: B200f käyntiongelma
Kirjoitti: Rikuu - 19.11.2016, 15:55:53
Tulpat olivat kaikki saman väriset.
Ja tämmöset vikakoodit anto tälläkertaa
2-3-1 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla
3-1-2 Nakutusanturin signaali puuttuu, nakutukseen liittyvä polttoaineen rikastaminen