Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Niklasv - 16.11.2016, 13:00:33
-
Elikkäs tästä alkaa projektointi tälle kiertopalkintojen äitille. (Iep-192).
Olis tarkotus purkaa auto osiin ja laitella aikalailla kaikki uusiks. Sis. Moottori, voimansiirto, sisusta, kori ymsyms.
Tän jonku on pilannu niin koitetaa nyt antaa jonkun näkönen elämä takas vielä.
Päivittelen tänne aina mitä tulee tehtyä.
(https://s21.postimg.org/3umiyhh7n/image.jpg) (https://postimg.org/image/3umiyhh7n/)
-
Nyt olis sisusta, kone ja voimansiirto purettu. Elikkä kohta korin kimppuun. Koko auto hiotaan pohjaa myöten, sen jälkee hitsataan massataan maalataan yms
(https://s12.postimg.org/a140ibzcp/image.jpg) (https://postimg.org/image/a140ibzcp/)
(https://s12.postimg.org/i7w09wpfd/image.jpg) (https://postimg.org/image/i7w09wpfd/)
-
Vanha kunnon sianpää S*
Kuvista päätellen koriltaan todella siisti ja kliini vehje.
Mites tuo tekniikka puoli päivittyy?? Saakeli kun olisi kova löydä tuonne pellin alle 2.3 tina 5 urbolla ::)
Ei muutaku O0 projektiin.
-
Vanha kunnon sianpää S*
Kuvista päätellen koriltaan todella siisti ja kliini vehje.
Mites tuo tekniikka puoli päivittyy?? Saakeli kun olisi kova löydä tuonne
pellin alle 2.3 tina 5 urbolla ::)
Ei muutaku O0 projektiin.
Juu eiköhän sinne pellin alle jotain keksitä ;) tosiaan kori ok mutta pohja ja helmat on parhaat päivänsä nähny eli joutuu vähä liimailla kasaan
-
Juu eiköhän sinne pellin alle jotain keksitä ;) tosiaan kori ok mutta pohja ja helmat on parhaat päivänsä nähny eli joutuu vähä liimailla kasaan
Menee ehdottomasti seurantaan itselläni oli 4kpl sianpäitä samaan aikaan joskus nuorena voit kuvitella että inhottaa että hävitin ne aikoinaan mutta vaihtoehtoja ei silloin ollut kun talli meni alta :'(
-
Hienoa nähdä kunnon sianpää-projekti! :)
Mites tuo tekniikka puoli päivittyy?? Saakeli kun olisi kova löydä tuonne pellin alle 2.3 tina 5 urbolla ::)
360 lailliset maksimitehot taitaa olla jossain 140-150hv luokassa? Voi olla jossain määrin haasteellista saada sopimaan ahdettu tinavitonen tuohon raamiin...
1.6 tinanelonen lähtökohdaksi ja siihen sitten sopivia muutoksia... ;)
Mutta tekijä nyt tietty tekee itse sellaisen kun haluaa! :)
-
Hienoa nähdä kunnon sianpää-projekti! :)
360 lailliset maksimitehot taitaa olla jossain 140-150hv luokassa? Voi olla jossain määrin haasteellista saada sopimaan ahdettu tinavitonen tuohon raamiin...
Kai niistäkin saa otettua surkeat tehot jos vain osaa :D
Ja jos ei näytä onnistuvan niin ainakin pellin alle saa 2.3l & HX40 combon V:>
Oman koppi mopon tuloksia
b230f muuten vakio paitsi että öljä ruutat 13mm kanget ja vauhtipyörään sorvattu m3 asetelma niin se on vähän kevveempi
std 530 kansi m-nokka akseli
al-imusarja ja fe-pakosarja mallia oma tekele
suututtimet 680cc delfiinit ??? 65mm kaasuläppä
76mm al-ahtoputkisto , 600x300x76 ic ja sähkönen vesipumppu.
hestec,plx, hukkakipuna bosch, 044x2 kopio pumput,
holset hx40s 14pesä, hukkaportti 46mm ja 3tuuman pakoputkisto
pentsiini 98 puristukset vois vielä käyä mittaamassa, siinäpä ne tais olla
paine hv rpm nm rpm
0,6 132 5891 167.5 5079
1,07 292 5737 372.5 5497
tästä on hyvä jatkaa virityksiä kunhan saan auton tieliikenne lailliseksi ja tulisi uusi kesä :P
-
Laskeskelin joskus ja muistelisin, että 10 naulanen lamamallin tinavitonen menis pellin alle vielä lain sallimissa rajoissa. Melkeinpä fiksumpaa lähtee tinanelosen kans liikkeelle tai sit vaikka lipsauttaa vahingossa tinavitoseen eri kansi katsastuksen jäljiltä ::)
Mä oon aina possuista tykänny, tommosesta sais kivan pienelläkin työllä. Harmi vaan, että aihiot tuntuu maksavan "älyttömästi" :o
Tsemppiä projektin kanssa, mielenkiinnolla seurailen :)
-
Vielä tinavitosista että eikös 2.0 ollut sen 126hp tjsp?
Edit. Tästähän Masuli just tais puhua...
-
Laskeskelin joskus ja muistelisin, että 10 naulanen lamamallin tinavitonen menis pellin alle vielä lain sallimissa rajoissa. Melkeinpä fiksumpaa lähtee tinanelosen kans liikkeelle tai sit vaikka lipsauttaa vahingossa tinavitoseen eri kansi katsastuksen jäljiltä ::)
Mä oon aina possuista tykänny, tommosesta sais kivan pienelläkin työllä. Harmi vaan, että aihiot tuntuu maksavan "älyttömästi" :o
Tsemppiä projektin kanssa, mielenkiinnolla seurailen :)
Samaa mietin. 2-litrainen 10v kone. Siinä on vaparina 126hv. Eiköhän sen saisi turbotettua ilman että nousee tehot yhtään :D
Sianpäässä on jotain.
-
(https://s22.postimg.org/fee2sg7wd/image.jpg) (https://postimg.org/image/fee2sg7wd/)
(https://s22.postimg.org/4g2ta9jb1/image.jpg) (https://postimg.org/image/4g2ta9jb1/)
Yllätyin paljon ihmisiä kiinnostaa tällänen! :D
Tosiaan nyt kaikki massat sähköt yms purettu. Tänään alkaa pohjan ja sisätilojen hiominen ja hitsaaminen, pelkästä lattiasta löyty jo nii paljon ylläreitä että tekniikan tulossa saattaa kestää hiukan (tulee viimeisenä kiinni). Hitsauksen jälkeen massataan, maalataan ja sisälle tulee bitumi matot.
-
Yllätyin paljon ihmisiä kiinnostaa tällänen! :D
Kiinnostaa ehdottomasti seurata, varsinkin tällaiset projektit kun käydään koko auto läpi. Kolmesatasten harrastajia ei liikaa ole!
-
Tuossa pari vuotta sitten Turku-Raisio ohikulkutiellä autoni persaukseen liimautui sianpää roikkumaan. Siinä katselin että turbo-maski löytyi sianpäästä. Aloin siinä sitten piiruuttani nostamaan nopeutta jotta puskurissa roikkuja jäisi mutta ei turbo sianpää jäänyt vaan jossain 150-160 nopeuksissa tyyppi ajoi rinnalle iski pienempää silmään ja lähti kuin tykin suusta ohi.
Siinä vaiheessa ite himmasin ja totesin että oli aika hyvä sleepperi.
Eli kyllä joku oli virittänyt sianpäätään oikein kunnolla. Oli kyllä niin tykki että taisi olla joku laiton viritys...
Sen kerran jälkeen en ole ko. kulkinetta nähnyt.
-
Tuossa pari vuotta sitten Turku-Raisio ohikulkutiellä autoni persaukseen liimautui sianpää roikkumaan. Siinä katselin että turbo-maski löytyi sianpäästä. Aloin siinä sitten piiruuttani nostamaan nopeutta jotta puskurissa roikkuja jäisi mutta ei turbo sianpää jäänyt vaan jossain 150-160 nopeuksissa tyyppi ajoi rinnalle iski pienempää silmään ja lähti kuin tykin suusta ohi.
Siinä vaiheessa ite himmasin ja totesin että oli aika hyvä sleepperi.
Eli kyllä joku oli virittänyt sianpäätään oikein kunnolla. Oli kyllä niin tykki että taisi olla joku laiton viritys...
Sen kerran jälkeen en ole ko. kulkinetta nähnyt.
Tällaiset on parhaita. Härskiysastetta nostaa entisestään jos se on sianpää S*
-
Laskeskelin joskus ja muistelisin, että 10 naulanen lamamallin tinavitonen menis pellin alle vielä lain sallimissa rajoissa. Melkeinpä fiksumpaa lähtee tinanelosen kans liikkeelle tai sit vaikka lipsauttaa vahingossa tinavitoseen eri kansi katsastuksen jäljiltä ::)
"Tarvitseeko" sitä kanttakaan vaihtaa? Laittaa 20v kannen paikalleen 10v kannen suojuksella :D
20V:
(http://atthetipwebs.com/technologyinstructions/volvo/S70/PICT2622.JPG)
10V:
(http://www.japeuro.co.za/files/2015/08/VOLVO-B5252S-2.5-850.jpg)
Päällepäin eroa vain tekstit :D
-
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=194212&page=5
Vitonen sopii hienosti possun keulalle :)
-
pistäppä tuonne joku kuva nii saa siihenkin vähän eloa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=919.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=919.0)
ja siellä on minunkin possuista kuvia ;)
ehdottomasti paras talvi auto minkä olen ikinä omistanut S*
juu voiman siirto noissa se heikko kohta on mutta JÄRKEVÄLLÄ käytöllä kestää ihmeellisesti.
-
Kiinnostaa ehdottomasti seurata, varsinkin tällaiset projektit kun käydään koko auto läpi. Kolmesatasten harrastajia ei liikaa ole!
Kiva tietää! ja tosiaan ois tarkotus tehä niiku ns. uus auto tosta ja pellin alle jotain yllätyksiä ;)
kyllä tästä ehkä ens kesäks saatas jotain rakenneltuu :)
-
"Tarvitseeko" sitä kanttakaan vaihtaa? Laittaa 20v kannen paikalleen 10v kannen suojuksella :D
20V:
(http://atthetipwebs.com/technologyinstructions/volvo/S70/PICT2622.JPG)
10V:
(http://www.japeuro.co.za/files/2015/08/VOLVO-B5252S-2.5-850.jpg)
Päällepäin eroa vain tekstit :D
Mites noissa tuo "pulttijako"... :juhau:
-
(https://s21.postimg.org/5fjk002rn/IMG_0006.jpg) (https://postimg.org/image/5fjk002rn/)
tänään tuli hitsattua ja vedettyä pohjat lattiaan, jos sitä huomenna sitten alkais laittaa pohjaa ja konehuonetta :)
-
(https://s24.postimg.org/z6rwoiach/IMG_0559.jpg) (https://postimg.org/image/z6rwoiach/)
Nyt on laitettu lokarit työstöön, miggi lankaa menny enemmän ku tarpeeks ja loppua ei näy ;D. ehkä vielä joku päivä kori hommat valmiit ni pääsis tohon koneen kimppuun.
-
Mites on porukka vaihellu ruiskusta kaasareihin näitä vehkeitä... 40 dellortot ois tossa valmiina että saako tätä ikinä enää leimasta niillä vai alanko tekemään sähköjä ruiskulle uusiks :D ps.apuja kaivataan trafin sivuilta ei nyt millään selviä...