Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ragol - 17.11.2016, 13:14:22
-
Hei,
Tulipa tuossa huomattua, että V70 -97 2,5 V20 -mallissa on öljytikun malli muuttunut jossain vaiheessa. Ja eihän sitä alkuperäistä tikkua toki saa enää varaosana...
Eli, onko raadilla mitään käsitystä, että minkä ikäistä autoa täytyisi nyt lähteä romuttamolta etsimään tuon tikun löytymisen toivossa? Sinisellä maksaa 38+40e (+ työt) toi uusi tikku + suojaputki, ja se on aika suolainen hinta yhden öljytikun vaihdon takia...
Tuolla on kuvattu tikkujen erot: https://www.ipdusa.com/products/9673/113862-engine-oil-dipstick-p80-850-c70-s70-v70
Toki jos jollakulla tuollainen varaosa takataskussa löytyy, niin saa ihan vapaasti ilmaista tilanteen. :)
-Olli
-
Jotenkin olis sellanen kutina että näissä vanhanmallin vitosissa mitkä ei oo sähkösellä kaasuläpällä eli vm99 alaspäin, ois samanlaiset öljytikut. Ainakin itse otin omaan vm97 2.0t5 koneeseen ehjän tikun vm98 2.410v mopokoneesta ja oli täsmälleen samanlainen :) Mut varmaks en lupaa.
Ja siis tuo 2.0t5 on sama kun 2.3t5 erilaisella iskunpituudella ja moottorinohjauksella vaan :)
-
https://www.skruvat.fi/Oljypumppu-oljykammio-C223.aspx
Tuolta löyty omaan ryskyyn.Kun piti olla oranssipäinen.
-
Pitäisi olla 1 gen koneissa tikku jossa vain yksi o.rengas yläpäässä ja ala/ylämerkin väli 1.5 litraa.
Jos sulla on vanha tikku niin siinä pitäisi toisella puolella olla osanumerokin.
-
Tahtoo kaikki ykköskoppasten öljytikut olla poikki siitä kahvan juuresta. Et uudemmasta mallista käytettyä tilalle. Imusarjasta 1 kiinnitysruuvi ja vetoja ylöspäin pitäis lähtee helposti.
-
https://www.skruvat.fi/Oljypumppu-oljykammio-C223.aspx
Tuolta löyty omaan ryskyyn.Kun piti olla oranssipäinen.
Jees, pistinpä tilaukseen. Eiköhän siihen uskalla luottaa, kun verkkokaupassa on erikseen myytävänä tikku vanhaan ja uuteen malliin. Katsotaan kuinka käy. :)
Mulla oli siis alkuperäinen tikku katkennut juurikin kahvan juuresta joku aika sitten. Ostin silloin tarviketikun tilalle, ja sehän oli juurikin tuota uutta mallia. Nyt rupesi huollossa vähän juttelemaan, että kannattaisi katsoa asia kuntoon, kun tikku ei ole oikean mallinen. Mutta ei toki osannut sanoa mitään muuta.
Kävelin sitten paikalliseen siniseen, ja ostin sieltä uuden tikun, joka on täysin identtinen tuon mun tarviketikun kanssa... No, onneksi suostuivat palauttamaan rahat. Sinällään kyllä aina huvittaa kun valtuutettu ja virallinen huolto ei tiedä asiasta mitään muuta kuin 'Tässä on osanumero nykyään eri kuin sun mallissa, onkohan tässä jotain muutoksia sitten tullut?'
Kiitoksia jälleen kerran raadille avusta!
-Olli
-
Piti vielä lisätä että tarvikkeena myytävä öljytikku tarttee isomman öljytikunputken. Kaippa sitä on haluttu vahvistaa kun on ohkosen huomattu murtuneen.
-
Ja muuten tosta Skruvatin öljytikusta sen verran että kaksi sieltä ostanut ja ne ovat molemmat olleet about sentin pidempiä mitä originaali oli. Joutunut tekemään omat merkit niihin...muuten ihan identtisiä ovat.
-
Eli, onko raadilla mitään käsitystä, että minkä ikäistä autoa täytyisi nyt lähteä romuttamolta etsimään tuon tikun löytymisen toivossa? Sinisellä maksaa 38+40e (+ työt) toi uusi tikku + suojaputki, ja se on aika suolainen hinta yhden öljytikun vaihdon takia...
Itselläni meni 15min kun vaihdoin vanhan päivitettyyn malliin... yks pultti imusarjan alla ja se on siinä, jos kädet vaan mahtuu sinne väliin.
Jos käden kokoa miettii niin ite käytän 9-kokoa olevia käsineitä..