Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hazukazu - 17.11.2016, 17:59:20
-
v70 T5 97
Laittelin tossa lastun paikoilleen ja vaihoin bypass kalvon uuteen.
Nyt kun kiihdyttää niin jossain 0.8-0.9barin kohdalla alkaa ahtopainemittarin väpättään alaspäin ja rupiaa röpöttämään ja kierrokset nousee aika heikosti. Ennen lastua ja uutta bypassia ahdot nousi 0.5 ja toimi normaalisti.
Voiskohan tuo vika olla bensansaannissa? Eikös tuon vakio pumpun pitäs riittää.
-
BSR tarjoaa lastun mukana bensanpaineensäädintä, kun taas Autotechin lastun mukana tulee isommat suuttimet.
Eli mahdat olla oikeilla jäljillä, aja tarkasti.
-
Itsellä vain yksi lastutettu ja sekin on 850 T5, eri moottorinohjaus siis.
Pelkkä lastu ja ahdot noin 1-1.1 bar, penkissä seos koko matkan hieman rikkaalla.
Tuossa v70 on jo vakiona enemmän potkua, ainakin tietojen mukaan joten voi olla tuo aineen riittävyys ongelmana.
Tai sitten huonot tulpat jotka ei pysy mukana kun ponnistetaan kunnolla.
-
Yks bensanpaineen säädin ois hyllyssä mutta mites se kytketään kun tossa volvon suutinkiskossa ei oo bensan paluuta ollenkaan. Tuleeko se vaan tulo letkun välille?
Edit: kokeilen äsken niin jonkun aikaa auton sammuttamisen jälkeen kun painaa suutinkiskosta sitä venttiiliä niin ei tuu yhtään bensaa pihalle. Eikös siellä pitäs olla kokoajan painetta
-
Yks bensanpaineen säädin ois hyllyssä mutta mites se kytketään kun tossa volvon suutinkiskossa ei oo bensan paluuta ollenkaan. Tuleeko se vaan tulo letkun välille?
Edit: kokeilen äsken niin jonkun aikaa auton sammuttamisen jälkeen kun painaa suutinkiskosta sitä venttiiliä niin ei tuu yhtään bensaa pihalle. Eikös siellä pitäs olla kokoajan painetta
Ei vaan moottori syö sen bensan pois sammuessaan. Saat painetta kun käytät virtoja päällä ja annat bensanpumpun hoitaa tehtävänsä.
Hieman rikas turbotettuna on hyvä.. jotkut moottorit taas tykkää erittäin rikkaasta nomnomnom.. :)
-
(https://s18.postimg.org/fec8toj91/20161119_175939.jpg) (https://postimg.org/image/fec8toj91/)
Bilteman bensanpainemittarin asteikko loppuu 0.6 baariin joten pistin bensanpaineensäätimen suutinkiskon venttiiliik kiinni ja tulppasin säätimestä paluunipan. Tommosia paineita se näytti tyhjäkäynnillä. Vähän ku kierroksia anto niin nousi melkeen 2.5 baariin. Elikkäs vika on pumpussa tai suodattimessa?
Pihalla ois 850 volvo purkuauto johon oon uuden suodattimen joskus laittanu ku oli vielä ajossa
-
Vähän on pienet paineet.
Eikä se moottori sammuessaan mitään syö, kyllä sinne kiskoon pitäisi paine jäädä.
Selvennystä vielä... Kun käännät virrat pois niin boksi ei saa mitään tietoa antureilta ja suuttimilta lakkaa syöttöjännite joten bensaa ei sammutuksen jälkeen anneta pisaraakaan jos järjestelmä on kunnossa.
Jos paine häipyy kiskosta lähes heti niin silloin on pumpulla takaisku rikki.
Omassa T-5 mallissa nuo paineet mitattuna halvalla bilteman rengaspainemittarilla oli n. 3 bar ja kun antoi nopeasti kierroksia niin lähes 3.5 bar.
-
Vähän on pienet paineet.
Eikä se moottori sammuessaan mitään syö, kyllä sinne kiskoon pitäisi paine jäädä.
Selvennystä vielä... Kun käännät virrat pois niin boksi ei saa mitään tietoa antureilta ja suuttimilta lakkaa syöttöjännite joten bensaa ei sammutuksen jälkeen anneta pisaraakaan jos järjestelmä on kunnossa.
Jos paine häipyy kiskosta lähes heti niin silloin on pumpulla takaisku rikki.
Omassa T-5 mallissa nuo paineet mitattuna halvalla bilteman rengaspainemittarilla oli n. 3 bar ja kun antoi nopeasti kierroksia niin lähes 3.5 bar.
Nyt on toinen bensapumppu ja uus suodatin paikoillaan. Ei mitään vaikutusta. Paineet edelleen vähän yli kaks ja nousee kolmeen ku antaa kierroksia. Oisko vakio paineensäädin paskana
-
Nyt on toinen bensapumppu ja uus suodatin paikoillaan. Ei mitään vaikutusta. Paineet edelleen vähän yli kaks ja nousee kolmeen ku antaa kierroksia. Oisko vakio paineensäädin paskana
Ihan normaalit on paineet. 3 bar on se nimellinen bensanpaine. Tyhjäkäynnillä on imua imusarjassa about 0,7 bar niin se lisätään sit siihen bensanpaineeseen. Ja sitten kun on ylipainetta vaikka 0,6bar niin bensanpaine tarvii olla 3,6bar että se voittaa sen 0,6 sieltä imusarjasta jolloin oikea paine on sen 3bar. Krapulassa ja väsyneenä kirjoitettu mutta eiköhän se noin mennyt.
-
Vähän kierroksia koneeseen ja alipaine imusarjassa nollaan niin pitäisi olla 3bar.
Ei 2.5.
Eli viimeisimmän kirjoituksesi mukaan pitäisi olla kunnossa kun kierroksia antamalla nousee siihen 3.0.
Ne tulpat?
-
Tulpan johdot uusiksi saman tyyppistä vikaa oli itselläkin v70 t ja loppu rykiminen