Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jon1.tur - 20.11.2016, 20:54:33
-
mikä vois olla vikana eli koneena b230f muutaman viikon seiso ei lähteny käyntiin hyvin starttaa mutta ei edes lupaa.aikasemmin ei ole temppuillut mitään.kipinää ei tule kokeilin suoraan puolasta.bensaa ei tule suutin tukille.sulakkeet ehjät eikä oo hapettumaa.bensaakin on tankissa auton alla olevasta pumpusta ei kuulu ääntä eli ei pyöri. Mikä vois olla rikki? Voisko kampuran asento tunnistin tehä tommosen vian?vika koodeja ei anna mitään ledi ei vilku ollekaa.ja lambda valo ei pala mut se ei oo palanu ennekää
Vika selvis. Alkuperäsessä ecussa oli muutama osa rikki tinattiin uudet ja rupes ecu toimimaan.
Ja ostin biltemasta uuden sytkäpääte asteen se aiheutti sitä että räpsi kipinää aina virrat päällä ja kävi raskaasti eikä antanu vikakoodeja joko rikki tai sit ei ollu yhteen sopivä tähän.
Ja sitten yks sulake oli palanu releen kylestä mikä on kuskin jalkotilassa.
-
Vetääkö bensapumpun rele tuhkakupin
takana kun laitat sytytysvirrat päälle?
Hajallinen rele on ihan hiljaa.
-
Vetääkö bensapumpun rele tuhkakupin
takana kun laitat sytytysvirrat päälle?
Hajallinen rele on ihan hiljaa.
joo naksahtaa.kävin biltemasta uuden releen ja sekin naksahtaa.vaihdoin myös tulpat ja kampiakselin asento tunnistimen mutta ei vaikuttanu asiaan. Kipinää ei tule eikä bensaa pumppu ei edes inahda
onko virran jakajas jotai anturia? Ei varmaa oo jakokaa hypänny vasta 5tkm sitte vaihettu hihna.
Nii ja unohtu aikasemmi mainita et tää o lh2.4
-
Sitten auton alle tutkimaan tuleeko pumpulle asti virtaa. Jos tulee niin pumppua irti.
Pumpun liittimien heiluttelu ja pumpun koputtelu olisi helppo korjaus mahdollisuus.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77043.msg1061089519#msg1061089519 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77043.msg1061089519#msg1061089519)
Onko tuolla apua
-
Jos ei tee kipinää, on vika välillä kampuran asentoanturi - EZK - virransyöttö - sytkäpääte - puola. Kun saat kipinän takaisin, todennäköisesti myös bensapumput heräävät henkiin kun pyörimistieto palaa. Relehän naksahtaa vaikkei pumput pyöri, ja toiset kärjet releen sisältä sitten kytkee bensapumput päälle.
-
Sitten auton alle tutkimaan tuleeko pumpulle asti virtaa. Jos tulee niin pumppua irti.
Pumpun liittimien heiluttelu ja pumpun koputtelu olisi helppo korjaus mahdollisuus.
liittimiä nitkuttelinki jo ja par kuukautta sit ku suodattimen vaihoin ni laitoin kontakti suojaa niihin.vähän jakaril sitä löinki mut ei tapahtunu mitää.
No pitää viiä kotia ja tutkia paremmi ku parkki paikal huonoil työ kaluil ilma tunkkia aika hankala.
-
Jos ei tee kipinää, on vika välillä kampuran asentoanturi - EZK - virransyöttö - sytkäpääte - puola. Kun saat kipinän takaisin, todennäköisesti myös bensapumput heräävät henkiin kun pyörimistieto palaa. Relehän naksahtaa vaikkei pumput pyöri, ja toiset kärjet releen sisältä sitten kytkee bensapumput päälle.
toisella sytkä päätteellä kokeilin ei vaikutust (vai onko b200k koneesta yhteen sopiva tähän?). pitää kokeilla toista ezk boksia ja puolaa. voiko rikkinäinen puola tehä ton? onkohan tossa puolas mitää eroo b200k koneen puolaan?
-
kokeilin toista ecua (b230ft) niin bensa pumppu rupes pyörimään mutta silti ei tule kipinää.
Toista ezk boksia kokeiltu eikä tule silti kipinää eikä vilku vikakoodin luku ledi ollenkaa
-
Oma 760 B230FT kadotti kipinän kesken ajon.
Soppaa tuli suuttimille, virranjakajan kansi pistettiin uusiks, silti oli jotain hämärää, akulta virta suoraan puolalle niin lähti soimaan, mutta vetää 0,6A akulta...
Vahva veikkaus oli että sulakerasia sulanut tms pohjasta ja heikkoa kontaktia jne...
Nyt ajossa ja tutkimukset jatkuu.
-
nyt loppuu huumori tän vehkeen kanssa.
Vaihdettu
ykk anturi
sytkän pääte aste
virranjakajan kansi ja pyöriä
tulpat
puola
bensapumpun rele
ecu
ezk
bensa pumppu rupes pyörii ku vaihoin ecun mutta ei tule kipinää eikä vikakoodin lukulaite toimi.
Bensaa on ja starttaa hyvin.
Katottu suurin osa liittimistä eikä oo löytyny hapettumaa tai nirhautuneita johtoja.
Sulakkeet kaikki ehjiä eikä oo hapettumaa.
Jako ei oo hypänny
voiko olla vaikutusta kun entinen ecu on 561 loppunen (jolla ei edes bensapumppu lähteny käyntiin) ja nykynen 560 loppunen vaikka onkin ft:n boksi niin eikös nää pitäis toimia kaikissa autois missä lh2.4?
Ja ezk on myös ft:stä
kertokaa viisaammat mikä tässä voi olla rikki kun tosiaan seiso pari viikkoa ja sen jälkeen täysin eloton koko vehe.
-
nyt lähti käyntiin.
Kuskin jalkotilasta löyty yks rele(1 363 569) jossa 10a sulake päällä vaihoin sulakkeen ni läks käyntii ft:n eculla käy raskaasti ja räpsii kipinää virrat päällä vaikka auto ei käynnissä.
Vikakoodin lukulaite vieläkin eloton.
Kokeilin myös b200f:n ecua mutta ei lähe sillä käyntiin hörähtelee ja potkii takas.
Mikähän tässä vois olla vikana?
Alkuperäsestä ecusta oli joku komponentti menny ja vähän hapettumaa.