Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jouscar - 12.08.2011, 08:39:22
-
Volvo V70 D5 136 kW -08
ja hieman tuntuu niinkuin "rynkyttää" joutokäynnillä. Joskus kun risteykseen tulee niin kierrokset käy jopa alle 400 rpm:n ja meinaa sammua. Onko tutun kuulosta? Vikakoodeja ei ole.
Yhdistin tähän aiheeseen kaikki jouscar:n aloittamat aiheet, jotka uskoin liittyvän samaan ongelmaan. T: (Miksu)
-
-08 V70 MKIII D5 136 kw manuaali. Kierrokset laskee 400 rpm ja jää heijaamaan 400-850 rpm kunnes lataa lisää kaasua? Ei koodeja vikamuistissa >:( onko tuttu ongelma?
-
Vastaan itse omaan kysymykseeni. Laitoin Fortea tankkiin ja seilaaminen loppui. Nyt alan käyttämään säännöllisesti X1R diesel booster+:aa. 0,5 l = 17€, sekoitussuhde 0,1 % eli 0,5 l ajelee aika pitkän pätkän.
http://www.x1r.fi/tuotteet/polttoaineen-lisaaineet/diesel-booster/
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/korjaamotarvikkeet/moottorin-sis%C3%A4puhdistus-fort%C3%A9
-
Hei. Eipä tullutkaan kuntoon. Onko näissä Volvon D5:ssa ns. joutokäyntimoottori joka voisi jumia tai temppuilla.
-
Eipä juuri koskaan kuule tuollaista sanaa käytettävän. Jossain 80-90 luvun bensamoottoreissa jotkut käyttivät tuollaista nimitystä lisäilmaventtiilistä tms. Varmaa siis ei ole, mitä tällä tarkoitetaan.
Tarkoitetaanko kaasuläppää tms? Sellainen moottorilla ajettava sulkupelti näistä uudemmista dieseleistä löytyy. Kyseinen läppä on ajossa aukiasennossa ja rajoittaa ilmanmäärää joissakin tilanteissa (en tarkkaan tiedä). Moottori pysäytettäessä se ainakin sulkeutuu ja moottori pysähtyy bensiinimoottorin tapaan pehmeämmin.
Kyseinen läppä on sopivasti egr venttiilin lähellä imuilmaputkessa ja voi hyvinkin olla niin likainen että takertelee. Jotain vikakoodejakin taitaa tulla.
-
temppuilee silleen että esim. risteykseen tullessa kun ns. rullaa niin joutokäynti laskee lähelle 400 rpm ja jää humppaamaan, joskus jopa sammuu ja joskus ei oireile mitenkään. Vikamuisti tyhjä.
-
Siitä kun nostaa koneen päältä suojan pois, niin vasemmassa reunassa (apukuskin puolella) pitäs mennä akseli imusarjaan ja siinä on myös moottori joka tuota läppää ohjaa. Kuulin että näitä akseleita on irronnut/mennyt poikki ja siellä tämä läppä jää sitten mihin asentoon sattuu.
Tarkemmin en nyt osaa selittää, jos olis kuva niin vois näyttää mistä on kyse. Voin yrittää ottaa omastani kuvan huomenna tai keskiviikkona, jos siitä sais selvennettyä mikä osa kyseessä.
-
Siitä kun nostaa koneen päältä suojan pois, niin vasemmassa reunassa (apukuskin puolella) pitäs mennä akseli imusarjaan ja siinä on myös moottori joka tuota läppää ohjaa. Kuulin että näitä akseleita on irronnut/mennyt poikki ja siellä tämä läppä jää sitten mihin asentoon sattuu.
Tarkemmin en nyt osaa selittää, jos olis kuva niin vois näyttää mistä on kyse. Voin yrittää ottaa omastani kuvan huomenna tai keskiviikkona, jos siitä sais selvennettyä mikä osa kyseessä.
Älä suotta vaivaudu ottamaan kuvaa, koska puhut eri asiasta :) Näissä on periaatteessa ihan oikea kaasuläppä ja se mistä sinä puhuit on pyörreläppä, joka vaikuttaa imukanavien pituuteen ja sitä myöden päästöihin ja vääntökäyrään (teoriassa)
Kysyjän vika saattaisi johtua jumittavasta egr-venttiilistä, joka löytyy moottorin vaihdelaatikon puoleisesta päästä.
-
Tomen mainitsema laite on pyörreläpät. Niillä suljetaan etummaiset imuaukot jotta ilmavirtaus lisääntyy takimmaisiin ja liittyy siis imuilman pyörteilyyn. Tyhjäkäynnillä moottori saa riittävästi ilmaa huolimatta noiden muoviläppien asennosta eikä se juurikaan vaikuta joutokäyntiin. Voi niissäkin vikaa toki vikaa.
Edit: kulmamies kerkes jo korjaamaan ;).
-
Tomen mainitsema laite on pyörreläpät. Niillä suljetaan etummaiset imuaukot jotta ilmavirtaus lisääntyy takimmaisiin ja liittyy siis imuilman pyörteilyyn. Tyhjäkäynnillä moottori saa riittävästi ilmaa huolimatta noiden muoviläppien asennosta eikä se juurikaan vaikuta joutokäyntiin. Voi niissäkin vikaa toki vikaa.
Edit: kulmamies kerkes jo korjaamaan ;).
Älä suotta vaivaudu ottamaan kuvaa, koska puhut eri asiasta :) Näissä on periaatteessa ihan oikea kaasuläppä ja se mistä sinä puhuit on pyörreläppä, joka vaikuttaa imukanavien pituuteen ja sitä myöden päästöihin ja vääntökäyrään (teoriassa)
Kysyjän vika saattaisi johtua jumittavasta egr-venttiilistä, joka löytyy moottorin vaihdelaatikon puoleisesta päästä.
Tämä selvä. :)
-
No niin sinisellä lukivat vikakoodin ja sinne egr-venttiiliin se viittasi. Naplasin äsken kapistuksen irti ja aivan järkyttävässä karstassa koko systeemi. Imusarjaa myöten. Bensiini pesu ja huomenna testaamaan miten pelittää. Kohtalaisen helppo homma mutta aika sottasta puuhaa. Kiitos vastauksista.
-
1. Voisko joku näyttää vielä kivasti mistä toi egr-venttiili löytyy ja miten se tosiaan kannattaa putsata?
2. Mites noi pyörreläpät, mikä on worst case- scenario? Jos ne jumittaa tai ovat kiinni, mitä kaikkea voi tapahtua? Mulla on siis itsellä se akseli poikki. :-\ Ei toi muuten oo tuntunut vaikuttavan, kuin että 3400rpm kohdalla alkaa puutuminen. Oletettavasti mulla ne läpät on siis auki, ainakin osittain, ellei jopa kokonaan.
-
Mulla olis pdf tiedostona asenusohjeet D5 -08 ja uudemmat. Laita yksityisviestin niin lähetän tulemaan. Tähän en osaa liittää tiedostoa. Minuakin kiinnostaisi se pyörreläppä systeemi. Missä sijaitsee. Miten imusarjan saisi pois. Voi olla sielläkin karstaa kunnolla. Lähinnä kiinnostaa voiko polttoaineputkia jakotukista ja suuttimilta poistaa noin vain vai onko siellä kovakin paine sammuksissa.
-
Mulla olis pdf tiedostona asenusohjeet D5 -08 ja uudemmat. Laita yksityisviestin niin lähetän tulemaan. Tähän en osaa liittää tiedostoa. Minuakin kiinnostaisi se pyörreläppä systeemi. Missä sijaitsee. Miten imusarjan saisi pois. Voi olla sielläkin karstaa kunnolla. Lähinnä kiinnostaa voiko polttoaineputkia jakotukista ja suuttimilta poistaa noin vain vai onko siellä kovakin paine sammuksissa.
Venttiilikoneisto pitää nostaa pois ja polttoaineputket voi poistaa, mutta ovat kertakäyttöisiä.
Laitan privaviestin tulemaan.
-
No niin sinisellä lukivat vikakoodin ja sinne egr-venttiiliin se viittasi. Naplasin äsken kapistuksen irti ja aivan järkyttävässä karstassa koko systeemi. Imusarjaa myöten. Bensiini pesu ja huomenna testaamaan miten pelittää. Kohtalaisen helppo homma mutta aika sottasta puuhaa. Kiitos vastauksista.
eipä ollut vika egr-venttiilissä. Ajeltiin läppäri kiinni autossa ja oikeastaan mitään ei selvinnyt. Suraavaksi tarkastan kierroslukuanturin ja akkukotelon luona kulkevan johtosarjan.
-
Siinä egr:n edessä on sellainen läppäkotelo. Se takeltelee ja kun purin kapistuksen niin keskimmäisen hammasrattaan se pienempi hammaskehä joka välittää voiman sähkömoottorilta sille itse läpälle, oli kulunut niin ettei se pekaa kuin 1/4 osa sektorilla. Onko jollakin tietoa mistä sais osia tai sellaisen rikkinäisen läppäkotelon jossa olisi ehjä hammasratas. Kuulostaa puuhastelulta mutta sitähän se auton korjaus parhaimmillaan on.
-
Läppäkotelo purettu ja keskimmäinen hammasratas pois ja auto ei enäää sammuile. Tänään kuitenkin asensin uuden läppäkotelon ja pelittää hyvin. Eli sammuiluun vikana taisi olla viallinen läppäkotelo. En tiedä mitä virkaa se siellä hoitaa kun vanhalla josta oli rattaat pois pelitti hyvin.
-
Läppäkotelo oli rikki.
-
Läppäkotelo oli rikki.
Nyt kun sanoit, niin muistin, että oon joskus vaihtanut läppäkotelon samantyyppisillä oireille.
Hyvä, notta sait auton kuntoon.
-
Hei.
Oletteko törmänneet ilmavuotoihin D5 moottoreissa?
-
Niin onko D5:ssa ollut MAF ongelmia? Miten ovat oireilleet?
-
Voisko joku vinkata mistä tällainen anturi löytyy? Ei millään satu silmään vaikka kuinka koitan etsiä auton moottoritilasta.
-
Coolerin vasemmassa päädyssä. Näkyy juuri ja juuri konehuoneen puolelta.
-
Ilmeisesti ns. kuljettajapuolella. Joutuuko ottamaan edestä pois osia että näkyy vai näkyykö purkamatta? Tiaisen tallissa ei viitsi pitkiä aikoja muoviosia irrotella saattaa jäädä palat äppiin ; )
Onko Sinulla ollut ongelmia joutokäynnissä kun tulet risteykseen ja rullaat vapaalla?
Se ilmansuodattimen imuputki saattaa olla vähän tiellä, mutta kyllä se löytyy, kun seuraa sitä kuskinpuolelle menevää ahtoputkea kohti cooleria.
Mulla ei edes ole tällaista autoa =) Kuvailemasi risteyksiin hyytyminen kuulostaa vahvasti jumittavalta egr-venttiililtä. Siitäkin on ollut juttua foorumilla.
-
EGR- puhdistettu ja liikuu hyvin. Sinisellä nostavat kädet pystyyn. :knuppel2: Ei viitsisi 85 euroa tunnille maksaa arpomisesta. Läppäkotelo vaihdettu, egr puhdistettu lambdan lämpötila-anturi vaihdettu, sähköjohdot tarkastettu, MAF-anturi puuhdistettu, nyt puhdistin MAP-anturin, saa nähä jatkuuko humppa.
-
tuleeko map-anturille alipaineletkua, jos tulee tarkista ettei siellä ole vettä tjn. Muuta?
-
Ei tule letkua, on suoraan kiinni imuputkessa.
-
Onko jollakin tiedossa mistä löytyy Boschin antureiden arvot mm vastus ja voltit.
-
Onko jollakin tiedossa mistä löytyy Boschin antureiden arvot mm vastus ja voltit.
Sulla on aikalailla monta aloitusta. Onko kuitenkin kyseessä sama auto V70 D5, 2008 jonka sammuilua risteyksiin on pohdittu jo marraskuussa?
Mistä anturista on kyse? Itsenäisenä aiheena tuollaiseen anturikysymykseen on vaikea vastata koska niitä antureita on kovin monen sorttisia eri paikoissa ja lisäksi mm. paine- ja ltantureita tai vaikka induktiivisia antureita. On myös mahdollista ettei siinä ole mitään volttimittarilla mitattavaa kun tuottaa vaikkapa dataa.
-
Juuri sama ongelma jatkuu. Ja samasta autosta on kyse. Sinisellä ajavat läppäri kiinni ja auto sammuilee risteyksiin. Kaikki arvot ovat ok. Sama olisi mittailla antureita itse kuin maksaa 85 € tunti kun itse sen pystyy tekemään jos on oikeat arvot. Joskus sain linkin kun kyselin tästä lambdan lämpötila-anturin ohjeasvoista. Se oli linkki jonnekkin Boschin tiedostoihin. Ensimmäisenä tulee mieleen MAP ja MAF anturit. Niiden viathan ei näy vikakoodeissa. Vastusarvoja lähinnä kaipailen. Onko se huono asia jos on paljon aloituksia?
-
Juuri sama ongelma jatkuu.
Onko se huono asia jos on paljon aloituksia?
Ei muuten, mutta välttämättä ei selviä, mistä on kysymys ja mikä on tuo alkuperäinen vika. Se siis pitäisi oikeastaan selittää jokaisessa viestissä ja myös mitä on jo tehty. Ainakin mulle olisi selvempi, jos koko projekti olisi sen alkuperäisen ketjun sisällä. Siitä näkee mitä korjauksia on jo tehty. Itse epäilisin edelleen läppäkoteloa, mutta se lienee uusittu. Onhan?
-
Joo uusittu on.Mielenkiintoiseksi tekee tosiaan se että kun joutokäynti alkaa humpaamaan niin se tasoittuu kun painaa jarrua edes sen verran että jarruvalot tai katkaisin kytkee päälle. Loogisesti ajateltuna jos olisi ilmavuoto niin oire pitäisi tulla aina kun painaa jarrua eikä poistua kun painaa jarrua. No kävin tänään taas Sinisellä ja asentaja lupasi kirjata vian/oireen Volvon hotlineen josko olis tehtaan päässä tietoa.
-
Loogisesti ajateltuna jos olisi ilmavuoto niin oire pitäisi tulla aina kun painaa jarrua eikä poistua kun painaa jarrua.
Jarrutehostimen alipainetta varten pakonokka-akselin päässä on alipainepumppu. Imuputkissa tms ei ole tuollaiseen jarrupolkimen painallukseen mitään edes ohjelmallista yhteyttä. Sensijaan aivanvähän poljinta painettaessa tietojärjestelmille kerrotaan että sitä poljinta painetaan. Tästä tulee mieleen esimerkiksi juuri tuo EGR, joka saatetaan sulkea tasaisemman säädön aikaansaamiseksi. Vaikka sen EGR:n olet puhdistanut, niin silti sen elektroniikassa voi olla joku vika niin että sitä esim. tietyssä tilanteessa aletaan avaamaan ja sulkemaan jatkuvasti. Näin voi käydä esim. jos sen ohjaukselektroniikan joku rajakytkin on rikki.
Edit: Niin ja noita antureita ym. kun ehjästä samanlaisesta autosta vaihtelee, niin syyllinen voi sitä kauttakin löytyä.
-
Ei muuten, mutta välttämättä ei selviä, mistä on kysymys ja mikä on tuo alkuperäinen vika. Se siis pitäisi oikeastaan selittää jokaisessa viestissä ja myös mitä on jo tehty. Ainakin mulle olisi selvempi, jos koko projekti olisi sen alkuperäisen ketjun sisällä. Siitä näkee mitä korjauksia on jo tehty. Itse epäilisin edelleen läppäkoteloa, mutta se lienee uusittu. Onhan?
Olen täysin samaa mieltä, ja siksipä yhdistin kaikki Jouscar:n aloittamat aiheet yhdeksi,siis ne jotka mielestäni liittyivät tähän samaan vikaan.
Jouscar:
Muokkaa tämän aiheen ensimmäisen viestin otsikko sellaiseksi, että se kuvastaa autosi vikaa ja muista mainita otsikossa myös auton malli, vuosimalli ja moottori.
Niin ja jatka tästä aiheesta tähän samaan viestiketjuun, kun jotain uutta kysyttävää tulee mieleen.
Toi aiheiden yhdisteleminen kun on hieman työlästä, jos sitä joutuu pajon tekemään, poista napin painaminen olisi helpompaa ;) mutta ei sitä viitsi tehdä, jos ei ole pakko
-
Joo, tänään testailin autoa ja huomion arvoista on tämä. Nopeudella näyttää olevan suuri merkitys tähän oireeseen. Kun autolla ajaa 60 km/h:ssa ja heittää vapaalle rullaamaan, joutokäynti on ok. Kun vauhti laskee alle 50 km/h alkaa joutukäynti humppaamaan 600-900 rpm. Kun nopeus laskee rullaten alle 25 km/h joutokäynti muuttuu taas normaaliksi. Ja sama päin vastoin. Lähdin laskemaan mäkeä rullaamalla 0 km/h:ssa ja kun nopeus nousee yli 25 km/h:ssa niin humppa alkaa ja päättyy siinä 50 km/h:ssa. Kun humppaus on "päälllä" niin joko kytkimen tai jarrun painaminen tasottaa joutokäynnin normaaliksi. Niin ja kyseessä on tämä V70 -08 D5, MAP arvo liikkuu siinä vähän yli 100 kPa MAF-arvokin normaali. Ainut mikä arvo toiseen merkkiin verrattuna on hieman erillainen on absolute Throttle position joka tässä autossa on 88%:n paikkeilla kokoajan. Toisesa merkissä se on kaasu ylhäällä 0% ja nousee kun painaa kaasua. Onko tämä kaasupolkimen tunnistin kaksitoiminen ja miten se oireilee kun menee "rikki".
-
Tuli tässä tutkittua vähän historiaa ja yksi havainto lisää. Autoon ladattiin Suomi softa syksyllä. Pähkäilen tässä että voisiko siinä yhteydessä mennä joku bitti vinoon ja ohjelmisto aiheutta tällaista oireilua. Kun noista komponenteista kun ei näytä järjellistä selitystä löytyvän. Se taitaa mennä niin että on asennettava vaan randomilla uusi päivitys ja seurattava miten käy. Vai onko näihin olemassa sinisellä sellainen "vikadiagnoosi" joka näyttäisi ohjelmisto bugit. (meniköhän tämä nyt protokollan mukaan) :2funny:
-
Se mitä tulee mieleen tuosta suomisoftasta ja moottori puolen häiriöstä on nämä:
Moottorin ohjaus on eri väylässä kuin mittaristo (moottori nopea can ja mittaristo hidas can)
Suomisofta on käytännössä mittariston ohjelmisto
Mittaristoon ei ole kytketty mitään antureita tms. ainoastaan jännitteensyöttö, maadoitus ja väyläjohtimet, näinollen mittaristo toimii vain vastaanottavana yksikkönä, eikä siten siis lähetä väylään mitään virheellistä tietoa mistään, mikä voisi aiheuttaa etenkään moottoripuolen vikoja.
-
Eli niillä on eri prosessorit ja muistipaikat? Kait ne jollain tapaa "keskustelee keskenään? Tuleehan sieltä moottori ym. suunnalta tietoa mittaristoon ja aktiiviseen näyttöön. Millaiset "tietokoneet" näissä nyky hevosissa oikein on? Näitä ei ilmeisesti pysty kotikonstein boottaamaan niin kuin "perinteisiä" tietokoneita, kännyköitä, kirjoittimia, kameroita, . . .
-
Moottorinohjainlaite lähettää anturitiedot nopeaan can-väylään, josta keskusohjainlaite välittää tarpeelliset infot hitaaseen väylään ja sieltä mittaristo ottaa ne tarvitsemansa.
Mittaristo ja moottorinohjaus ei "juttele" keskenään.
Eli siis lliian kauaa haettua, että mittariston ohjelmisto sekaisi moottorin toimintaa, mittariston ohjelmistovian todennäköisimmin näet nimenomaan mittaristossa.
Saahan autostakin akun kytkettyä irti ja takaisin, kuten vaikka kännykästä akku irti ja takaisin.
Ne datat jotka tuossa tilanteessa on haluttu nollaantuvan, nollaantuvat.
-
vika taitaa ollakkin niin lähellä kuin rekisterikilpien välissä :(
-
Noo, sille suunnalle ainakin se vika nyt olis paikantunut :D
Josko yrittäisit etsiä ihan ammattilaisen, joka ensinnäkin kiinnostuu saamaan sun auton kuntoon ja joka tosiaan sitten käyttää aikaa siihen, muutenkin kuin esim. tunnin mittaisen ajanvarauksen.. rahaahan se vaatii, mutta mikäpä ei maksaisi..
-
Mää olen muutamaan kertaan lukenut nämä viestit alusta asti. Jotenkin on sellainen tuntuma, että vikakoodit mitä luetaan olisivat jollain geneerisellä obd-lukijalla luettuja. Siihen viittaavat nuo monissa viesteissä toistuvat map, maf ja throttle arvot. Volvoon tarkoitettu lukija (esim BSR) saattaisi antaa ihan järkeviä vikakoodeja. Ne kannattaisi kopioida tänne luettavaksi.
Saatko paikallaan vapaalla kaasutellen vastaavaa efektiä aikaiseksi? Esim oman viritetty d5 ei suostu ollenkaan käymään 2650-2700 rpm välisiä kierroksia. Ajossa on ok, mutta juuri vapaalla lähes pätkii ko kierroksilla. Ominaisuus sanoisin ;).
Vialliset anturit yleensä tuottavat vikakoodeja. Antureita enemmän epäilen edelleenkin läppäkoteloa tai egr:ää. Olihan se vaihtamasi kaasuläppäkotelo uusi eikä jo valmiiksi rikki?
On näistä myös moottorin johtosarjan johtojakin katkeillut, joten voisi liittyä tiettyyn nopeuteen.
-
vastaus Nortin kysymykseen:
Kyllä sinisellä on muistaakseni 3-4 kertaa vikakoodeja luettu. Läppäri kiinni ajettu ja auto on jopa sammunut. Arvot mitä tutkittiin oli ok. Sinisen tiedostojen mukaan johtosarjat joista hankautuvat on tarkastettu/korjattu (akkukotelon seutu, imuilman letkun alunen). Läppäkotelo on uusi. Mukautettu viikko sitten sinisellä, ei kuulema anna mukauttaa jos olisi rikki. EGR ei anna vikakoodeja. Osaa anturiarvoista on seurattu ns. kiinan obd lukijoilla. Tämä oire esiintyy ainoastaan auton liikkuessa vapaalla nopeudella 25-50 km/h:ssa. Ei seisoessa eikä yli 50 km/h:ssa. Ei moottorijarrutuksessa eikä veto päällä. Vastaa erittäin hyvin kaasuun kiihdyttäessä sekä paikallaan seistessä. Tämä ei ole luulo eikä kuulo vika vaan todellinen kierrosten seilaaminen välillä n 600-900 rpm taajuudella hhrrruuum-hhrrruuum . . .
vastaus Miksu kysymykseen:
Niitä kun ei juurikaan taida olla lähimailla. Jos sellaisia olisi olemassa niin luulisi niitä tehtaan päässäkin olevan. Sen verran itsekkin tästä sektorista tiedän että saattaa mennä päivä tai kaksi ja valmista ei tule (85€/h*16h=1360€ ja muutamalla satasella osia ja artisti maksaa), tai sitten löytyy minuutissa. Siksi tänne foorumiin kirjoittelen josko täällä ölisi jollakin vastaava oire/vika ollut omassaan. No nyt heitän nämä sivut telakalle ja otan happea. Kirjoittelen sitten kevään mittaan mitä saatiin aikaiseksi vai onko tämä niitä kuuluisia ominaisuuksia eikä vikoja. Hyvää kevään odotusta foorumilaisille. :3/4 jättää sen:
-
Älä nyt Jouscar lannistu vastauksiemme tai sen vian suhteen. Kyllä se vika sieltä löytyy. Haasteellisimmissa tapauksissa olen joskus joutunut vaihtelemaan osia ehjästä autosta kunnes vika löytyy. Täältäkin löytyy koko autollinen toimivaa tekniikkaa. Mulla on yksi tuollainen ostettu purkuun, mutta en ole vielä irroitellut mitään.
Toinen menetelmäni on poistaa mahdollisia vikalähteitä esimerkiksi tässä tapauksessa kytkisin ehkä irrallisen kaasuläpän ja irrallisen egr:n sekä vielä pyörreläpät aukiasentoon. Tai jotain muuta hieman normaalista poikkeavaa.
Jos autolla on paljon kilometrejä, voi vikaa olla injektoreissa, hiukkassuodattimessa, ym. Moottorin imukanavat voivat olla täysin tukossa. Ei vika ehkä tuollaisissa ole, mutta on kuitenkin ihan mahdollista.
-
Lannistaa hieman. Sinisellä ehdottavat 1800€ remonttia ja mitään takeita ei ole että tulisi tämä vika kuntoon. ( Hydrauliset nostimet vaihtoon. )
-
Jokos tähän ongelmaan löytyi ratkaisu? Itselläni hieman samanlaisia oireita kaasuläpän puhdistuksen jälkeen.
-
Ei minun aikana. Möin eteenpäin auton ja kerroin ostajalle. Ei tuntunut haittaavan kun muuten auto pelitti.
-
Jokos tähän ongelmaan löytyi ratkaisu? Itselläni hieman samanlaisia oireita kaasuläpän puhdistuksen jälkeen.
Kaasuläppää ei käytetä samassa tarkoituksessa kuin bensamoottoreissa ellei sitten joku ole mennyt rikki ja ohjelma avaa ja sulkee sitä koko ajan.
Kovin kuluneilla suuttimilla on sellainen ominaisuus että tietyllä avauspulssilla ruiskivat enemmän kuin pitäisi. Silloin moottori saa enemmän poltettavaa ja kierrosluku pyrkii kasvamaan. Niinpä sitä kierroslukua säädellään koko ajan.