Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: kosunen - 12.08.2011, 10:31:09

Otsikko: Volvo 242 jäärata/ralliautona
Kirjoitti: kosunen - 12.08.2011, 10:31:09
Elikkäs olis kiinnostusta tuonne sprintti homman suuntaan ja ajattelin kysyä täältä,mikäli moisen auton tuossa käyttötarkoituksessa joku omistaa,että millanen auto tuo olisi rallikäytössä. Tiedossa olisi aika hyvä kuntoinen koppa,jossa on kunnolla tehdyt kaaret,alustaa vähän laitettu,parempaa iskaria,kuppipenkki ja vyöt. Autossa on vaan vakio moottori, laatikko ja perä.Auto on vuosmalliltaan 79,mikähän kone malliltaan tuossa mahtaa olla vakiona,kaasarikone kuitenkin on.

Ei aikaisempaa kokemusta isosta volvosta,miten paljon tollasessa pitäsi olla voimaa että kehtaa jossain kilpailussa käydä ajamassa,tietty voihan vakio koneellakin ajella mutta meno on sen mukaista :) riittääkö 160-170 heppaa liikuttamaan tuollaista koria ja onko tuollainen hv määrä millaisilla virityksillä saatavissa?
Saako 2.0 koneesta enemmän tehoa kuin 2.3 koneesta.
Viritysvinkkejä kaipaisin,tarkoitus ei ole tehdä mitään huipputason autoa,kunhan vain pääsisi tutustumaan lajiin.
Otsikko: Vs: Volvo 242 jäärata/ralliautona
Kirjoitti: peehoi - 14.08.2011, 16:31:15
Jaahas joo....

Tämänkin kysymyksen siirto rallinetin puolelle, antaa varmaankin vastauksia paljon enemmän.
Onhan täälläkin (vrcf) olemas se jokkis/endurance topikki, mutta suosittelen ralli.net "kanavaa".

Jokkisporukoissa on se autojen "kehitystyö" viety äärimmilleen, joten siellä koneet kestää sen yhden kisan tai kaks.
Otsikko: Vs: Volvo 242 jäärata/ralliautona
Kirjoitti: Proomu - 27.08.2011, 10:38:46
Meillä on ollut 242:nen vuoden alusta ralliautona, joten yritän vähän listailla mitä tarttis tehä.

-2.3 kone (turbon alakerta olis pop, mutta vaparikin kestää?)
-tuplakaasarit vähintään 45mm, Dellorto tai Weber
-kanneksi 531, pikku piristuksellä jos saadaan vaikka joku 170hp ja reilusti vääntöä niin tulee helppo ajettavuus.
-etupään puslat polyuretaanista
-iskarit sais olla vähintään Spaxit, Gazit tai perusmallin Bilsteinit (Bilsut on näistä parhaat, noi muut ei taida kestää kauaa rallikäytössä)

Tottakai ne kaaret, jakkarat, pohjapanssarit ym. perushimmelit päälle.
Kysy lisää jos on kysyttävää, yritän jeesata.