Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Mrop - 12.08.2011, 13:32:24
-
Hei!
aattelin ihan piruuttain udella mikä voisi olla vikana.
vaimon isoisä osti kasipätkän tolla pienemmällä 2,4l 144hv koneella, automaattivaihteet automaatti-ilmastointi jne.
vikoja havaittiin seuraavat:
kylmäkäynnistyksessä pöläytää savua (myyjä kehu venttiilivarren kumit tarvis vaihtaa)
mahtaako tähän kelvata ihan öljypesu, oon lukenu jostai mömmöstä mitä ajetaan öljyn seassa joka pehmentää venttiilivarren kumit ja sit vaihdetaan normaalisti öljyt, oiskohan se mahdollista?
ohjaus puoltaa oikealle, kanttarin ihottumaa oikeassa etupyörässä
aurauskulmat menneet? voiko sieltä jotain muuta mennä samalla
ilmastointi ei puske kylmää (kompura uusi, putket ainakin ihan iskemättömän näköset, myyjä kehu että on uusi kans)
varmaan täytölle, sieltä sitten selviää vuotaako vai mikä kipu.
takaluukku ei nosta itseään, pitäisikö siellä olla kaasujousi vai ihan feature, että ei nosta?
edessä perinteisesti jakohihnan vaihto, öljyt sekä suodattimet ja automaatin vaihteistoöljyt
millaiset huoltovälit näissä on? 60000km sitten jakohihna vaihdettu ja öljyt yli 10tkm sitten.
mitäkaikkea kannattaa vaihtaa samalla jakohihnan kanssa
lisäksi mitä öljyä suosittelee volvon omistajat, ihan siniseltä omaa litkua, vai kelpaako jokin muu?
kokonahkapenkit kaipaa käsittelyä, halkeamia ja kuivan näköiset, mitä suositellaan?
lopuks pientä ihottumaa siellä täällä, pohja ihan kunnossa ruostetta ei löydetty, vetää ja kiihtyy kunnolla.
nii viel lisäksi, onko jotain näppärää vinkkiä ratin nahan entisöimiseen, hikoilevilla käsillä tulee nuhjuseksi vanha nahka ja irtoaa mustaa p*kaa käsiin.
jos joihinkin sais vähän enemmän tietämystä ni ois oikein jees ELK
-
ilmastointi ei puske kylmää (kompura uusi, putket ainakin ihan iskemättömän näköset, myyjä kehu että on uusi kans)
varmaan täytölle, sieltä sitten selviää vuotaako vai mikä kipu.
Kurkkaa hanskalokerin kautta vuotaako sisäkenno. Peili varmaan apuna.
takaluukku ei nosta itseään, pitäisikö siellä olla kaasujousi vai ihan feature, että ei nosta?
Farmari ei ainakaan nosta.
millaiset huoltovälit näissä on?
15tkm vihkon mukaan. 10 on kai jotkut öljyjä vaihdelleet.
-
kiitoksia jo näistä, lisää selventääkseni ilmeisesti noissa 96mv ja etieppäin vikakoodin pystyy lukemaan vain ODB, jonkun vanhan volvolandia foorumisivun löysin missä oli hyppylanka-ledi systeemi, muttei kovasti innosta kikkailemaan. lukulaitekin ois 60€.
ellei kenelläkään porissa ois lukulaitetta jotta sais halvalla koodit ylös? :)
korjaamolla tietty, mut yksityisellä, vaikka tupakkiaskin hintaan jos sais lukastua.
ja kyseessä on farmari, juu.
-
kylmäkäynnistyksessä pöläytää savua (myyjä kehu venttiilivarren kumit tarvis vaihtaa)
mahtaako tähän kelvata ihan öljypesu, oon lukenu jostai mömmöstä mitä ajetaan öljyn seassa joka pehmentää venttiilivarren kumit ja sit vaihdetaan normaalisti öljyt, oiskohan se mahdollista?
ohjaus puoltaa oikealle, kanttarin ihottumaa oikeassa etupyörässä
aurauskulmat menneet? voiko sieltä jotain muuta mennä samalla
edessä perinteisesti jakohihnan vaihto, öljyt sekä suodattimet ja automaatin vaihteistoöljyt
millaiset huoltovälit näissä on? 60000km sitten jakohihna vaihdettu ja öljyt yli 10tkm sitten.
mitäkaikkea kannattaa vaihtaa samalla jakohihnan kanssa
lisäksi mitä öljyä suosittelee volvon omistajat, ihan siniseltä omaa litkua, vai kelpaako jokin muu?
Venarinkumit vuotaa mullakin, mut en oo niihin ihmeemmin ajatellut tehdä mitään kun niin vähän vuotaa.
Aurauskulmat kannattaa käydä tarkistamassa.
Jakohihna vaihtoväli muistaakseni 120tkm/4 vuotta.
Öljynä olen käyttänyt Castrol Magnatec 10w/40 vaihtoväli 10tkm+suodatin. (pienensi öljyn kulutusta omassani verrattuna Mobil tai Motonetin öljyyn)
-
edessä perinteisesti jakohihnan vaihto, öljyt sekä suodattimet ja automaatin vaihteistoöljyt
millaiset huoltovälit näissä on? 60000km sitten jakohihna vaihdettu ja öljyt yli 10tkm sitten.
mitäkaikkea kannattaa vaihtaa samalla jakohihnan kanssa
Jakohihnaa vaihtaessa kannattaa vaihtaa samalla tietysti rullat, ehkä kiristäjä, ei pakollinen mutta joutuu aika usein vaihtaa senki. Ja vesipumppu kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla siihen kylkeen kun ei oo ku sen muutamankympin ja samalla se siinä menee jakohihnan kanssa.
-
Peskää se ratti kunnon mömmöillä.
-
kiitoksia jo näistä, lisää selventääkseni ilmeisesti noissa 96mv ja etieppäin vikakoodin pystyy lukemaan vain ODB, jonkun vanhan volvolandia foorumisivun löysin missä oli hyppylanka-ledi systeemi, muttei kovasti innosta kikkailemaan. lukulaitekin ois 60€.
ellei kenelläkään porissa ois lukulaitetta jotta sais halvalla koodit ylös? :)
korjaamolla tietty, mut yksityisellä, vaikka tupakkiaskin hintaan jos sais lukastua.
ja kyseessä on farmari, juu.
Yleismallin lukulaitteet EI TOIMI tuon Siemens Fenix 5.2 moottorinohjauksen kanssa, mullakin on huoltosopimuksella tuollainen '97 855 144hv koneella.
-
Jos ei paljon kuluta öljyä niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
Ilmastointi voi olla vain tyhjä ja alkaa täytöllä toimia, mutta esim itsellä voutaa sisäkennosta ja kompuran akselilta mutta en ole kerennyt syventyä vaihtoon mutta motonetista saa osat edukkaasti.