Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Esacobar_2016 - 27.11.2016, 12:24:18

Otsikko: V50 D2 2012 lisälämmitin akkujännite
Kirjoitti: Esacobar_2016 - 27.11.2016, 12:24:18
Hei,

Autoni lisälämmittimen pyrkiessä automaattisesti käynnistymään ajossa tulee ilmoitus lisälämmitin pois akkujännite alhainen. Ilmoitus tulee ainoastaan kun ulkolämpötila on abaut nollan läheisyyydessä. Kovemmilla pakkasilla toimii moitteitta / ajastimella lämmitin käynnistyy moitteitta.

Vaihdatin autooni akun, jolla ei ollut vaikutusta asiaan. Käytin autoni merkkihuollossa vika analyysissa. Nollasivat lisämmittimen ohjausyksikössä olleen vikakoodin. Tälläkään ei vaikutusta asiaan, ominaisuus palasi. Ehdottivat koko ohjausyksikön vaihtamista (kustannusarvio huimasi...tonnin luokkaa).

Kysyisinkin onkohan tuo ohjausyksikön vaihtaminen ainoa vaihtoehto / merkkihuollon toimesta? Lämmitin kun muuten toimii moitteitta ja autollakin on ajettu vasta 80 tkm. Pystyykö esim. autolle kertomaan ettei yrittäisi käynnistää tuota lisälämmitintä kun vasta kylmemmällä ilmalla (pakkasella jolloin se toimii nytkin kaikin puolin). Toki tähän merkkihuollossa jo vastasivat ettei olisi mitään tehtävissä kuin vaihtaa koko yksikkö.
Otsikko: Vs: V50 D2 2012 lisälämmitin akkujännite
Kirjoitti: hessu80 - 27.11.2016, 16:19:57
Pikkuvolvoissa on Eberspächer-merkkinen lämmitin. Koko laitos ei taida maksaa tonnia, saati ohjainkortti pelkästään. Kortit ovat merkkikohtaisesti ohjelmoitu ja siksi merkkihuollon apua tarvittaneen, jos sen joutuu uusimaan. Itse katsoisin aluksi kaikki liitoskohdat virtajohdossa (lämmittimellä, sulakerasialla jne.) josko niissä olisi huono kytkentä.