Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: OceanRacevolvo - 29.11.2016, 18:42:30
-
Iltaa! Tarviis joltaki tietäjältä vastauksen mistä johtuu v70 2.4d ajoittain voimakkaat nykäykset ajossa? Auto toimii muuten hienosti, pyörii nätisti ja kulkee niinkuin pitää. Onko mahdollista että pakkasella jäätyy polttoainesuodatin ja aiheuttaa tuollaista. Railipaineanturi? Vastauksia kiitos!
-
Tarkista ensin että kaikki imuputket on kunnolla kiinni.
-
Iltaa! Tarviis joltaki tietäjältä vastauksen mistä johtuu v70 2.4d ajoittain voimakkaat nykäykset ajossa? Auto toimii muuten hienosti, pyörii nätisti ja kulkee niinkuin pitää. Onko mahdollista että pakkasella jäätyy polttoainesuodatin ja aiheuttaa tuollaista. Railipaineanturi? Vastauksia kiitos!
Imusarjan läppien akseli irti. Foorumilla on juttua mistä löytää ja voi tarkistaa.
-
Katoin jo läppäakselia, ainakaan akselin käyttövipu joka tulee säätömoottorilta akselin päähän (muovitanko) ei ollut irti, mutta itse akseli liikkui jonkin verran sivuttaissuunnassa ja akselin juuresta oli jonkin verran tullut öljyä.
-
Tuo sivusuunnassa liikkuminen ja öljyn tihkuminen on normaalia.
-
Niin se on... mistähä sitä lähtis vikaa sitte ehtimään... nykäykset ajossa ovat melko teräviä joskus yksi nykäys ja joskus muutama nykäys peräkkäin..
-
Niin se on... mistähä sitä lähtis vikaa sitte ehtimään... nykäykset ajossa ovat melko teräviä joskus yksi nykäys ja joskus muutama nykäys peräkkäin..
Tarvitsisi saada auto tietokoneen nokkaan kiinni ja livedataa seuraamalla pitäisi saada kiinni mikä arvo heittää perseelleen kun nykäys tulee. Mahdollisuuksia on kuitenkin paljon, joten umpimähkään osien uusiminen ei ole kannattavaa. Joku arvo on kuitenkin rajojen sisällä ja näin mahdollinen, joten vikakoodeja ei synny.
-
Ne johtosarjat kannattaa katsoa imuputken alta, saattaa olla eristeet hävinneet ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
-
Just tuossa katoin niin imuputken alla menevästä johtosarjasta on hinkkautunut railipaineanturille menevät 2 johtoa melkein paljaaksi ja korkeapainepumpulle menevät 2 johtoa paljaaksi(eristeet kuluneet kokonaan pois) .. voisiko siinä olla syy ajoittaisille nykimisille?
-
Just tuossa katoin niin imuputken alla menevästä johtosarjasta on hinkkautunut railipaineanturille menevät 2 johtoa melkein paljaaksi ja korkeapainepumpulle menevät 2 johtoa paljaaksi(eristeet kuluneet kokonaan pois) .. voisiko siinä olla syy ajoittaisille nykimisille?
Hyvin suurella todennäköisyydellä tuossa se syy on!
-
Joo tuo on tyyppivika ko. mallissa, että johtosarja kuluu imuputken tai akkukotelon alta.
Itsellä oli vuosi takaperin vähän vastaavia ongelmia ja auto myös sammuili ajoittain.
Johtosarjan korjauksen jälkeen ei ole vikaa ilmennyt enää kertaakaan.
-
Vaikuttaa siltä että siellä se vika oli, ei ainakaan ole minkää näköistä nykimistä ilmennyt... korjasin eristeet johdoista vulkaani teipillä ja siirsin johtosarjaa niin että ei enää hankailisi imuputkeen..:)
-
Kannattaa myös huomioida se, että sen putken voi laittaa paikalleen niin, ettei se ota kiinni noihin piuhoihin.
-
Nonii ... eipä se vika ollutkaan siinä..akkukotelon alla on siis toinen paikka mistä johdot hankaa.. pitää tarkastaa se vielä mutta jos siellä kaikki ok nii mitähän sitten..
-
Löytykö tähän vikaan mitään syytä? Oma samanlainen teki tänä aamuna samalla lailla kerran ja meinas tulla köntsät housuun kun yhtäkkiä nykäisi.
-
Nostan aihetta ylös kun oma 2008 D5 AT nyki (yksi/kaksi nykäystä) tänään ajoittain niin voimakkaasti, että ajoin suoraan pajalle. Jos joku osaa jo suoralta vinkata mitä kannattaa tutkia edellä mainittujen vinkkien lisäksi niin lämmin kiitos.