Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Retroracing - 04.12.2016, 14:35:39

Otsikko: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: Retroracing - 04.12.2016, 14:35:39
D5 awd. Webasto savutteli, aiemmat kokemukset VAG:sta kertovat palopesän olevan likainen ja hehku hengetön. Olen noita TT-V webastoja onnistuneesti elvyttänyt aina pariksi vuodeksi putsaamalla kunnolla. Tässä näyttää olevan samanlainen. Onnistuin lukitsemaan sen myös kun koitin väylän kautta pakkokytkeä muutaman kerran ajossa.
Muutama kysymys siis Volvon osalta:
1. Saako nollattua irrottamalla sulakkeen, ilmeisesti siellä konetilauksen alemmassa rasiassa.
2. Ylemmän rasian irrotus näytti vaativan virtakiskon irrotuksen, pääseekö vähemmällä irrottamalla akun = onko näin vanhoissa jotain jänniä latausmuisteja tai muuta joka sekoaa ja ei tokene ilman vikakooderia
3. Webaston irrotus tehty helposta paikasta huolimatta ikäväksi. Siellä on sellainen pikaliitin läpiviennissä pyyhkiminen kaukaloon. Ovatko nuo 2 kpl järkevästi irrotettavissa. Kts. Kuva.
(https://s15.postimg.org/b070q31dz/IMG_0715.jpg) (https://postimg.org/image/b070q31dz/)

4. Kun nuo irrottaa, yleensä valuttaa lämppärin tyhjäksi, sinivihreää litkua lisää, mutta pitääkö ilmata jostain (lämppärin ylin kohta) vai ilmasto järjestelmä itsensä?

...niin ja vaikuttaa myös takalasin lämppärin tehottomalta, sulake ehjä. Mistäköhän kytkentärele on, lienee jumissa... virtoja en ole tosin mitannut, voihan kaapelikin olla poikki..

Muuten Volvo on hyvä peli, janoinen tosin...

Kiitos jo etukäteen ammattilaisten neuvoista.

T. Nimim. Lämmin auto on lämpimämpi kuin kylmä...

PS) Onko jotain muuta merkkispesifistä, joka olisi hyvä muistaa hommassa?
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: anssi68 - 04.12.2016, 15:21:39
Lukon aukaisuun tarvitsee testerin, ei nollaudu sulakkeen poistamisella..
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: Retroracing - 04.12.2016, 16:20:33
Ok, kiitos nopeasta vastauksesta tuohon lukitukseen. Ja tieto on varma?

Muut kohdat vielä auki.

Kun kerran tuohon joutuu hankkimaan kooderin: Mikä obd-lukija tällä hetkellä on järkevin ostos tuon Volvon ylläpitoon? Netistä löytyy monia vaihtoehto, sekä Suomesta että kaukomailta. Yleensä kaukomailla ovat piraatteja jostain länkkäristä.

Siis sellainen jolla onnistuu mm. noiden lukitusten poisto ja vikadiagnostiikka yleisestikin.

Ja normaalit ehdot hyvä ja halpa, ei kuitenkaan mikään "lelu".

Saa tarjotakin, jos on nurkissa joutilaana.
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: paku97 - 04.12.2016, 16:28:46
Kysäseppä Elekmalta.
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: hessu80 - 04.12.2016, 17:30:35
Liittimiä pyöräytetään vastapäivään 1\8 kierrosta ja vedetään irti. Tulee desi vettä lattialle. Kone käyntiin ennen webastoa korjauksen jälkeen. Testerin tarvii nollaukseen.
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: Retroracing - 04.12.2016, 19:42:34
Kiitos Hessu, pitääpä ottaa taas itsenäisyyspäivänä auto taas lämpimään työn alle. Eli 1/8 ja ulos, samantapaista epäilin, mutta on likainen liitin ja siksi jäykkä, en uskaltanut vääntää ilman tietoa sielunelämästä. Pakkasella nuo tuppaavat hajoamaan jos antaa voimaa väärällä tavalla.

Onkohan nuo Elekman 179€ Volvo/Saab lukijat käypäisiä nollaukseen? iCarsoft nimisiä.....

Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: hessu80 - 04.12.2016, 19:56:12
Motonetista taitaa saada halvimmalla testerin, mutta mulla ei ole kokemusta ks. laitteesta. Lupaa kuitenkin lukea kaikki järjestelmät. Itse olen hommannut apuja kaukomailta, mutta ei ne tule sieltä itsenäisyyspäiväksi 2016.
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: Volvo For Life - 04.12.2016, 20:44:32
Motonetin ja Bilteman "Volvo" testerit ihan toimivia kamppeita ainakin omien kokemuksien pohjalta sekä huomattavasti edullisenpia vs elekma
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: anssi68 - 04.12.2016, 20:46:03
Onkohan nuo Elekman 179€ Volvo/Saab lukijat käypäisiä nollaukseen? iCarsoft nimisiä.....

Omassa käytössä tuollainen ja on ollut ihan toimiva..

Tuossa vielä motonetin sivulta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493150/OBDIIEOBD-OBD-testeri-Professional-Volvo-T75
Tosiaan omakohtaista kokemusta tuosta ei ole..
Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: Retroracing - 04.12.2016, 21:16:14
Eli motonetin versiolla onnistuu webaston nollaus? Kokeiltu?

Läppäreissäkin win10 ja pakkaset tulossa kai jo ennen vuodenvaihdetta, muuten kaukomaat ihan mielenkiintoinen ajatus. Ilmeisesti vaatisi win7 pron toimiakseen? Vai pyöriikö win10:ssä?

Volkkarissa kyllä tuo VAG-COM, vastaa Volvon omaa testeriä, oli yliveto muihin verrattuna.

Otsikko: Vs: S80 -08, webaston nollaus ja putsaus, sulakkeet ja liittimet
Kirjoitti: Volvo For Life - 04.12.2016, 21:24:22
Eli motonetin versiolla onnistuu webaston nollaus? Kokeiltu?

Läppäreissäkin win10 ja pakkaset tulossa kai jo ennen vuodenvaihdetta, muuten kaukomaat ihan mielenkiintoinen ajatus. Ilmeisesti vaatisi win7 pron toimiakseen? Vai pyöriikö win10:ssä?

Volkkarissa kyllä tuo VAG-COM, vastaa Volvon omaa testeriä, oli yliveto muihin verrattuna.
Piraatti vida pelaa win8 kanssa uudenmasta ei tietoa. Toi motonetin lukija on kopio siitä bsr tekeleestä joten olettaisin että pelaa oman auton lämmittimen lukee kyllä joka siis V70 D5 -06