Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvolla pääsee - 04.12.2016, 21:51:54
-
Mistä voisi johtua, että Volvossa 2,9 -99 öljyvalo vilkkuu jarruttaessa?? Tulee teksti, ettei ole öljynpainetta. Öljyn määrä on tarkistettu ja se ok. Käynnistäessä ei myöskään jää palamaan? Vikakoodeja ei lukulaitteella antanut?
-
Siis S80 volvo kyseessä
-
Todennäköisesti öljynpaine on liian alhainen.
-
Mistä voisi johtua, että Volvossa 2,9 -99 öljyvalo vilkkuu jarruttaessa?? Tulee teksti, ettei ole öljynpainetta. Öljyn määrä on tarkistettu ja se ok. Käynnistäessä ei myöskään jää palamaan? Vikakoodeja ei lukulaitteella antanut?
Hei
tuo kyllä vaikuttaisi öljypohjan sisäiselle vuodolle,siis öljypumppu imee ilmaa tiivistevuodon takia,en tunne tun moottorin voitelujärjestelmää kovin hyvin
mutta kannattaa kyllä avata öljypohja ja tarkistaa öljypumppu sekä sen tiivisteet
,,,se ei ole kovin iso homma ja paljon halvempaa kuin Leiponut moottori.
Tältä foorumilta varmaankin löytyy lisää tietämystä tästä ongelmasta
Ps kaiketi moottorissa on oikeat öljyt ja ajallaan vaihdettu öljysuodatin ?
-
Mistä voisi johtua, että Volvossa 2,9 -99 öljyvalo vilkkuu jarruttaessa?? Tulee teksti, ettei ole öljynpainetta. Öljyn määrä on tarkistettu ja se ok. Käynnistäessä ei myöskään jää palamaan? Vikakoodeja ei lukulaitteella antanut?
Vaihdatin omaan s80 T6 -99 nuo öljypohjassa olevat kaksi o-rengasta. Sain kuulla, että tämän ikäisissä s80:ssä nuo tiivisteeet/o-renkaat ovat heikko kohta. Minulla toinen rengas oli epämuotoinen ja vaihtamisen tarpeessa. Ei ollut omasa autossa ihan helppo homma. Öljypohja ei ainakaan T6:ssä pudonnut alas noin vain vaan kaikenlaista isompaa piti liikutella ja irrottaa, jotta onnistui. Töitä taisi olla se 6-7 tuntia - ainakin (mukaanlukien öljynvaihdon.)O-renkaat tulee öljypohjan oikeassa reunassa olevien kahden kanavan ympärille.
(https://s12.postimg.org/hef7zg3mh/IMG_0818.jpg) (https://postimg.org/image/hef7zg3mh/)
(https://s12.postimg.org/ch1nec1nd/IMG_0813.jpg) (https://postimg.org/image/ch1nec1nd/)
-
Vaihdatin omaan s80 T6 -99 nuo öljypohjassa olevat kaksi o-rengasta. Sain kuulla, että tämän ikäisissä s80:ssä nuo tiivisteeet/o-renkaat ovat heikko kohta. Minulla toinen rengas oli epämuotoinen ja vaihtamisen tarpeessa. Ei ollut omasa autossa ihan helppo homma. Öljypohja ei ainakaan T6:ssä pudonnut alas noin vain vaan kaikenlaista isompaa piti liikutella ja irrottaa, jotta onnistui. Töitä taisi olla se 6-7 tuntia - ainakin (mukaanlukien öljynvaihdon.)O-renkaat tulee
öljypohjan oikeassa reunassa olevien kahden kanavan ympärille.
(https://s12.postimg.org/hef7zg3mh/IMG_0818.jpg) (https://postimg.org/image/hef7zg3mh/)
(https://s12.postimg.org/ch1nec1nd/IMG_0813.jpg) (https://postimg.org/image/ch1nec1nd/)
Ainakin tiivisteiden kuvista päätellen paineet ovata karkailleet.
topicin aloittaj ei ole maininnut onko kyseessä 2.9 turbo moottori
jenkkifoorumeilla tämä ongelma on hyvin tiedostettu ja sen korjaus on ainut vaihtoehto jos aikoo tuolla moottorilla ajella pidemmä n aikaa.
Ps
kiitos kuvista
-
Koskeeko tämä tiivisteongelma yhtä lailla 2.5T-moottoreita (2005)?
-
Kiitos vastauksista. Entäs onko tuo öljypumpun ja tiivisteiden korjaus/vaihto kuinka kallista hommaa?
-
Ei ole myöskään turbosta kyse.
-
Koskeeko tämä tiivisteongelma yhtä lailla 2.5T-moottoreita (2005)?
Ei ole ongelma.
,,,Vaihtele öljyt + suodatin ajallaan,,,jos kampikammioon tulee painetta niin
vaihda myös öljyloukku,,,se on huoltokohde!
-
Kiitos vastauksista. Entäs onko tuo öljypumpun ja tiivisteiden korjaus/vaihto kuinka kallista hommaa?
Hei
em vastauksissa työ arvio on noin 6-9h+osat (turbo moottori)
,,,kannttaa kuitenkin kysellä Volvon merkkiliikkeestä miten siellä tuo ongelma on ratkaistu,siellä tuntiveloitus on kova mutta työllä on takuu ja varaosat ovat
takuun piirissä.
ps
minkä verran tuolla koneella on ajettu?
-
Paljon ajettu, yli kolmesataa tuhatta
-
Paljon ajettu, yli kolmesataa tuhatta. Turbomoottori ei ole.
-
Paljon ajettu, yli kolmesataa tuhatta
Eihän tuo ole matka eikä mikään,riippuen siitä miten se on huollettu,,,öljynvaihdot ym?
se on hieno kone jos se toimii oikein ja kannattaa pitää se kunnossa että se toimii,,,jos se on kulunut väljäksi huonosta huollosta johtuen ( liian pitkät öljynvaihtovälit ym ) niin sitten on tilanne toinen.
kyllä tuo kone kestää oikealla huollolla varmaankin reilusti yli 500tkm
-
Ei ole ongelma.
,,,Vaihtele öljyt + suodatin ajallaan,,,jos kampikammioon tulee painetta niin
vaihda myös öljyloukku,,,se on huoltokohde!
Itselläni homma sisälsi öljyloukun vaihdon ja letkijen tarkistuksen. Samalla tuli öljypohjan irrotuksen myötä katsottua tuo kampikammion laitaa pitkin öljyloukusta öljypohjaan kulkevan paluukanavan aukinaisuus (tuo aiemmin laittamassa kuvassani oleva neliskanttinne putki öljypohjan reunassa). Auto oli nimittäin alkanut huohottaa. Öljymittatikusta puuskutti savua oikein urakalla. Nyt kaikki ok.
-
Itselläni homma sisälsi öljyloukun vaihdon ja letkijen tarkistuksen. Samalla tuli öljypohjan irrotuksen myötä katsottua tuo kampikammion laitaa pitkin öljyloukusta öljypohjaan kulkevan paluukanavan aukinaisuus (tuo aiemmin laittamassa kuvassani oleva neliskanttinne putki öljypohjan reunassa). Auto oli nimittäin alkanut huohottaa. Öljymittatikusta puuskutti savua oikein urakalla. Nyt kaikki ok.
Hyvä pointti tuo,että öljyloukku on huoltokohde!!!
,,,jos se ei toimi niin ei kampikammion tuuletuskaan toimi mikä nostaa paineet
öljypohjassa sekä yläkerrassa+voiteluöljy pilaantuu huomattavasti nopeammin
kun jos kampikammion tuuletus toimisi oiein.
meikäläisen kärryllä oli ajettu 180tkm kun tuo öljyloukku meni tukkoon jonka seurauksena öljytikun reijästä puhalteli pienellä paineella savuja.
ongelma korjattiin merkkiliikkeessä uusimalla öljyloukku +sen letkut.