Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: T0NTS4 - 13.08.2011, 13:03:33

Otsikko: B200k ahdot
Kirjoitti: T0NTS4 - 13.08.2011, 13:03:33
Paljos tuo b200k kestää ahtoja?
onko tässä mallis mikä ahdin vakiona? t03?
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: Taavi.H - 13.08.2011, 13:06:53
B200K on vaparikone alunperin, solex cisac kaasarilla.

Tarkoitatko kenties jotain muuta konetta?
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: T0NTS4 - 13.08.2011, 13:13:40
tuota se konttorin setäki sano et mikäs tää ahdin tääl on :D
mut tuo on siis R sport malli josta ei taho löytää mitään tietoja,
ahdettu on ja on kaasari  :o
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: Jule - 13.08.2011, 14:28:54
Se on silloin b200at

Ihan vakio r-sport varustuksella ei hirveitä parane ahtoja nostaa, vetää muutenkin melko herkästi laihalle.

Jos se on jokin omapatentti jossa on b200k kone turbotettu avaamatta konetta, niin jo 0,5 bar on jo liikaa.
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: T0NTS4 - 13.08.2011, 23:41:28
mistäs sais varmuuden tohon koneen tyyppii? joku merkintä jossai päin myllyä?
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: Jule - 14.08.2011, 12:52:36
B200k kone muuttuu b200at koneeksi kun siihen asennetaan r-sport turbo satsi. Jos se on b200 kone (kannen takapäässä paikka jakajalle), ja siinä on sivuimurömppä (kaasarissa korkki keskellä) ja siinä on se mainittu turbo, se todennäköisesti on b200at. Se onko männät vaihdettu vai ei onkin sitten kertaluokkaa hankalampi asia selvittää.
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: T0NTS4 - 14.08.2011, 13:03:06
no männistä on paha mennä sanomaan ja kuka näistä vanhoista vehkeistä tietää mitä niille on tehty  ;D
mutta hyvin tuo on tähän asti toiminu 0.5bar ahoilla
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: Jule - 14.08.2011, 13:09:03
Mä en osaa sanoa miten se käyttäytyisi b200k vakiomännillä ahdettuna.. miksei se maltillisilla ennakoilla voisi pelatakin.. Toisaalta jos se kone paukahtaa, niin ei se nyt mikään maailmanloppu ole. B19a ja b21a koneet käyvät sellaisenaan turbotettavaksi matalan vakiopuristussuhteen takia, ja sen b200at:n turbohilut käyvät tarpeellisilta osin noihin vanhempiinkin koneisiin, joiden hinnat pyörii 0-50 euron välillä.

Jos aiot paineita nostaa, niin välijäähdyttimen ja paremman bensapumpun tarviit. Siitä mekaanisesta bensapumpusta ei oikein ole korkeampiin ahtoihin, samoin kuin ahtoilman lämpö lähtee tuo 0,5barin jälkeen jo ikävästi nousemaan.
Otsikko: Vs: B200k ahdot
Kirjoitti: T0NTS4 - 14.08.2011, 14:03:24
joo hankinta listalla on seos mittari, cooleri ja nuo lämpöjen tarkkailu mittarit eli öljy, ilma ja muut