Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Etokorva - 08.12.2016, 20:47:21
-
tervehdys. minu s60 2.4t awd 2002 volvo nykii tyhjäkäynnillä. vaihtaessa vaihdetta ja korkeilla kierroksilla kuulostais että syöttää bensaa mut ei sytytä. 2500-5000rpm auto käy täysin normaalin kuuloisesti ja tehot on tallella. alle 2500rpm alkaa nykiä satunnaisesti ja enemmän kaasua painettaessa. yli 5000 booaa täysin kun lappu painetaa lattiaan. keltane moottorin merkkivalo välillä vilkkuu,välillä jää palamaan ja poistuu seisottaessa sammuksissa tarpeeksi kauan. kylmänä käy hieman paremmin tyhjäkäynnillä ja tosi satunnaisesti lämpinä myös.
vikakoodeja:
ECM-201A termostaatti signaali virheellinen(passiivinen)
ecm-280A etumainen lambdasond ryhmä 1 signaali virheellinen(passiivinen)
ecm-3503 katkomista vähintään 1sylinterissä (passiivinen)
ecm-3523 katkomista sylinterissä 2 katalysaattorin lämpötila(passiivinen)
ecm-5200 käyntinopeusanturi signaali virheellinen (aktiivinen)
ecm-928c ohjausyksikkö tiedonsiirtovirhe-virheellinen yhteys(aktiivinen)
ecm-9400 jarrupolkimen anturi signaali puuttuu (aktiivinen)
ja pitkäliuta muita sähköhäröjä
ecm-e000,sas-0049,sas-e000,uem-0004,ddm-0049,bcm-e000,bcm
kokeiltua:
tulpat bosch, puola 2sylinterille ja testattu käyntiä irrottamalla eri puolien piuhoja(käy suht normaalisti tyhjäkäynnillä mut nykii tasaisen tappavasti ja kaasua antaessa vähä tukahtelee mut nostaa sit kierroksia)
ilmamassamittarin piuha irroitettu ja ajettu( ei muutu käyttäytyminen)
huohotinta katottu mut näyttäs ehjältä
mitäs kokeilisi seuraavaksi? :idiot2: jakopääremontti tulossa ajankohtaiseksi,joten kysyisin voiko ajotukset pompata, kun vika ilmeni ensimmäisen kerran ko painoin kickdown.
jään odottelemaan keskustelua ja vinkkejä kiitos :) tarkentelen mielellään kaiken mitä tiedän mitä onkaan jääny kertomatta.
-
Puolien johtosarjat voisi tarkastaa..
-
ilmamassamittarin piuha irroitettu ja ajettu( ei muutu käyttäytyminen)
Tarkoititko tällä että ajoit piuha irti ja ei vaikuttanut toimintaa?
Jos näin, voisko ilmamassamittari olla sitten viallinen?
-
Tarkoititko tällä että ajoit piuha irti ja ei vaikuttanut toimintaa?
Jos näin, voisko ilmamassamittari olla sitten viallinen?
hetkonen tossahan on pointti. jotenki ny pähkäilly ettei ois siitä ja sivuuttanu sen mut täytyyhän toi kokeilla. siis vaihtaa uus tai ehjäks todettu käytetty.