Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VolvoParking - 11.12.2016, 15:06:42
-
tarkemmin S60 D5 autom. vm 2006. ECM-ohjainyksikkö Volvo nro 30729826A / Bosch 0281012103
Testerin arvot ovat liian suuria tai pieniä, niin vika tuntuisi olevan asiantuntijan mukaan ohjainyksikössä. Virheilmoitus on mittaritaulusta välillä pois.
Löytyykö mistään edullisesti uusia?
-
Olisiko tuolla mitään apuja:
http://www.sercap.fi/
-
Ei sitä tarvitse kuin ostaa käytetty ECM ja kloonata se. Tuossa linkki https://www.varaosahaku.fi/801-V71S0796120/Hae/Osat/Tuotenumero/0281012103/
Uusi maksaa 1500€ + koodaus eli tuollainen käytetty kannattaa hommata ja vaikka minä sen voin kloonata.
-
Rs-optimointi askolassa on pariin tutun autoon kloonanu jahienosti on toiminut.
-
Kiitos vastauksista. Tarkoittaako kloonaus, että ostan käytetyn boxin ja sen asetuksien päälle voidaan asentaa oman autoni yksikön tiedot? Olisiko Kuopion alueella ko. palvelua?
Mitä se tarkoittanee, että pitää olla käytetty yksikkö tehdasasetuksilla, jotta voi asentaa autoni asetukset?
-
Ruotsissa näytti olevan halvempia ja valinnanvaraa riittää. Hinnat alkaen 75e
https://www.bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=3&page=1&order=price&asc=1&query=0281012103 (https://www.bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=3&page=1&order=price&asc=1&query=0281012103)
-
Jos vika on ecun datassa, niin se siirtyy kloonauksessa "uuteen" yksikköön. Joskus tällaiseenkin on tullut törmättyä D5 ecun kohdalla. Kaasu-/sammutinläpältä tuli vikakoodia ja sen sain fiksattua resetoimalla ecun alkuperäistä muistia. Ecua ei siis tarvinnut vaihtaa.
Mitä vikakoodia tai juttua ecu herjaa?
-
ECM-18B0 Pyörelälän ohjaus, ECM-2A10 hiukkaspäästösuod. lämpötunn. ja ECM-26B0 suihkutusventt. tehoaste syl 5, ja raportissa kommentti liian suuri signaali josta päätelmä ohjainyksikön sisäinen vika? Välillä mittaritauluun ei tule virheilmoitusta ollenkaan.
-
Kiristele ja puhdista polttoainesuuttimien liittimet, löystyvät ajan myötä ja seuraa tilannetta toimenpiteen jälkeen.
Lämpötunnistin voi olla oikeastikin rikki ja pyörreläppä on ainainen murheen lähde kun osat kuluu mekaanisesti.
-
Ok. Kiitos vastauksista. Vielä olisin tiedustellut: voiko nämä kaikki tulla yhtä aikaa? Vai johtaako joku näistä viallisena sitten seuraavaan virheilmoitukseen?
-
Erillisiä vikoja tai sitten johtuvat esim. johtosarjan viasta jossa voi olla jokin yhdistävä tekijä.
Menee jossittelun puolelle ennen edellä mainittujen asioiden läpikäyntiä.
Toki pyörreläpän tanko voi olla myös irrallaan toisesta päästä, sekin kannattaa tarkistaa.