Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Amahouni - 12.12.2016, 21:23:39
-
Helpatkaas tietämätöntä... Mimmoseen toleranssiiin pitäis noi männät + tapit +renkaat + veivit saada? Mulla on B21:sen tasapää männät + M kanget, jotka siistitty ja kiillotettu ;D. 3 settiä 1g sisällä, mutta 1 setti jää 8g alle noista kolmesta. Pitääkö alkaa hinkkaan noista 3 pois ainetta? vai meneekö toleranssiin. Vakio 8- pulttinen vauhtipyörä tulossa (kuhan sen löydän jostain.., sen kanssahan noi vois kaikki puntittaa... Eikä ole mikään kisakone tulossa, perus käyttis ::). (ruiskun kansi, nokka viä hakusessa, DGV, misabin imusarja ja peltisarjat... )perussettiä
-
Muistaakseni Volvo ilmoittaa esim. vinokoneelle 50 grammaa sallituksi heitoksi eri pyttyjen kesken. Ettei pari grammaa sinne tänne ole kovin kriittistä :D Pariin kertaan tuli joskus vuosia sitten punnittua kamppeet, mutta sen jälkeen en ole vaivautunut.
-
Vau, olipa nopeaa... Kiitos.. ;D
Tuli vaan tuossa toisen moottorin yhteydessä esille... v moottorikansa on kovasti vannomassa tuon puntituksen perään.. ja kait oman v-mosan kanssakin on pakko puntilla käydä, kun aksila ja veivit käytettyjä ja ihan toiselta puolelta suomea haalittu. Veivit hiottu ja kiillotettu mutta ei hajuakaan mille männille toi akseli on puntitettu, no männät tulee toki uudet..
Eikä silläkään oo aikomus rallattaa 6500 enempi kierroksia..
-jussi-
-
Teithän näin kiertokankien punnituksen ?
https://www.google.fi/search?q=connecting+rod+balancing&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiX6t3y-_HQAhVBDiwKHQpABCAQsAQIHw&biw=1415&bih=690
Isoillakin painoeroilla toimii ,mutta kun osat on irti , kannattaa tehdä saman tien hyvät , ei siitä mitään haittaakaan ole .