Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kristjan - 15.12.2016, 18:57:10
-
Missä on v70 2008 mk3 pyyhkijän rele?
-
Ei ole relettä...
Kun valitset pyyhintänopeuden viiksestä, Steering Wheel Moduuli (SWM) lähettää tiedon LIN väylää pitkin Central Electronic Modulille (CEM) valitusta asennosta ja CEM käskyttää Wiper Motor Moduulia (VMM) edelleen sarjaliikennettä käyttäen. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että ylimääräisen pyyhkäisyn aiheuttama vika voi käytännössä olla vain joko viiksessä tai moottorissa. Sarjaliikenneviestit eivät synny itsestään.
-
Ei ole relettä...
Kun valitset pyyhintänopeuden viiksestä, Steering Wheel Moduuli (SWM) lähettää tiedon LIN väylää pitkin Central Electronic Modulille (CEM) valitusta asennosta ja CEM käskyttää Wiper Motor Moduulia (VMM) edelleen sarjaliikennettä käyttäen. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että ylimääräisen pyyhkäisyn aiheuttama vika voi käytännössä olla vain joko viiksessä tai moottorissa. Sarjaliikenneviestit eivät synny itsestään.
Kuinka semmonen on mahdollista että kun avain pois niin pyyhkijät jatkoi pyyhkimistä :( vaikka 0 asento ja ovet lukittuna.
-
Melkein tämä menee pyyhkimen moottorin moduulin sekoilun piikkiin. Viikseltä ei periaatteessa voi tulla virheellistä tietoa virrat sammuksissa. Suoralta kädeltä en varmaksi tiedä, mutta ilmeisesti pyyhkimen moottorille tulee jatkuva virta akulta ja jos sen ohjausmoduuli on sekaisin/rikki, niin saattaa pyyhkiä akun tyhjäksi. Sulake on tosi hankalassa paikassa akun vieressä sulakerasian alemmassa kerroksessa. Akunkenkä ainakin aluksi irrotettava, jotta liike lakkaa.
-
Melkein tämä menee pyyhkimen moottorin moduulin sekoilun piikkiin. Viikseltä ei periaatteessa voi tulla virheellistä tietoa virrat sammuksissa. Suoralta kädeltä en varmaksi tiedä, mutta ilmeisesti pyyhkimen moottorille tulee jatkuva virta akulta ja jos sen ohjausmoduuli on sekaisin/rikki, niin saattaa pyyhkiä akun tyhjäksi. Sulake on tosi hankalassa paikassa akun vieressä sulakerasian alemmassa kerroksessa. Akunkenkä ainakin aluksi irrotettava, jotta liike lakkaa.
Saako tuo moduuli kumminkin erikseen vai pitääkö vaihtaa koko moottori?
-
Taitaa olla integroituna samaan pakettiin. On sen verran omituinen vika, että kysyisin mielipidettä merkkihuollosta ennen isompia operaatioita. Purkaamolta varmaankin saa käytetyn moottorin vähän inhimillisempään hintaan.
-
Taitaa olla integroituna samaan pakettiin. On sen verran omituinen vika, että kysyisin mielipidettä merkkihuollosta ennen isompia operaatioita. Purkaamolta varmaankin saa käytetyn moottorin vähän inhimillisempään hintaan.
Kiitos, täytyy kysyä.
-
Kiitos, täytyy kysyä.
No nyt sitten vaihdettu uusi mootori, nyt toimii, ainakin vielä. 350 merkkihuolto hinta :'(