Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Harri94 - 17.12.2016, 18:31:08
-
Eilen kaverin 940 teki lakon, pienen luisteen jälkeen, rupes nykimään ja sammu. Meinattii, että bensa loppu, kannulla 10 litraa lisää, ei apua.koittaa lähteä käyntiin, mutta ei kuitenkaan lähde. Nyt on vaihdettu toisesta käyntikuntoisesta 740 b200f kaiken laisia osia. Vaihdettu tähän mennessä: ykk-anturi (vai mikä hienolta nimeltä onkaan), suuttimien rele, bensapumpun rele, koitettu myös eri ruiskuboksi ja sytkä boksi. Jakajan kansi ja pyörijä, puola, tulpat. Jako tarkistettu, on kohdallaan. Bensapumppu toimii, suutin tukissa 3 bar painetta startatessa. kaikki mitä itselle nyt tulee mieleen on koitettu ei vaa lähe tulille... Kipinä tulee ja ei auta vaikka koittais starttipilottia antaa.
Kaikki ehdotukset otetaan vastaan....
-
Onko vikakoodit luettu?
-
Onko vikakoodit luettu?
Luettu heti tapahtuneen jälkeen, ei koodeja...
-
Tuleeko suuttimille virtaa?
-
Tuleeko suuttimille virtaa?
Lasikantapolttimon laitoin irroitettuun johtoon vilkkuu startatessa eli ok?
-
Jep.
-
Mulla aikoinaan katkes pyörijästä kiila. Tosin pystyjakajasta mutta kuitenkin. Meinas usko loppua kun vikaa haettiin... Kipinä tuli ja bensaa sai. Mutta vaan hörähteli kun pyörijä pyöri miten sattu
-
Mulla aikoinaan katkes pyörijästä kiila. Tosin pystyjakajasta mutta kuitenkin. Meinas usko loppua kun vikaa haettiin... Kipinä tuli ja bensaa sai. Mutta vaan hörähteli kun pyörijä pyöri miten sattu
Juu u, pyörijä ja kansi vaihdettu ja ne on kunnossa....
-
Juu u, pyörijä ja kansi vaihdettu ja ne on kunnossa....
Niimpä olitkin jo maininnu... Puolanjohto?
-
Niimpä olitkin jo maininnu... Puolanjohto?
Vaihdettu, koko päivä väännetty jo eikä vieläkää saatu tulille.... Varmaan jokin jäänyt mainitsematta, mitä on jo koitettukkin....
-
Moottorin maadoitus kunnossa?
Onko eroa jos otat imm:sta pistokkeen irti?
-
Ootteko koittanu startata immun johto irrallaan?
-
Ootteko koittanu startata immun johto irrallaan?
Koitettu, ei apua....
-
Jo on mystinenen... Lupaako edes?
-
Jo on mystinenen... Lupaako edes?
Lupailee, mutta ei vaan jää käymään..
-
Onko mahdollisuutta mitata puristuspaineita? Koititko jo maadotuksen?
-
Onko mahdollisuutta mitata puristuspaineita? Koititko jo maadotuksen?
Ykkössylinterissä puristuksia 13 muita ei vielä mitattu, täytyy mitata huomenna. Koneen maadotukset katottu, ok.
-
Onko koitettu laittaa puolan plussa suoraan akulta? Kipinä vialta haiskahtaisi..
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
-
Onko koitettu laittaa puolan plussa suoraan akulta? Kipinä vialta haiskahtaisi..
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
Koitettu tämäkin, apukaapeli oli myös lisä maana akulta koneeseen...
-
kun jako katottu kohdalleen, onko tarkastettu että nokkapyörän nasta ei ole poikki ja nokka pyörähtänyt? Eli onko nokka vielä kohdallaan.
-
kun jako katottu kohdalleen, onko tarkastettu että nokkapyörän nasta ei ole poikki ja nokka pyörähtänyt? Eli onko nokka vielä kohdallaan.
Nokka kohdallaan, putki sokka ehjä nokan päässä.....
-
Sulakkeet ehyet?
-
Sulakkeet ehyet?
Kyllä.
-
Ykkössylinterissä puristuksia 13 muita ei vielä mitattu, täytyy mitata huomenna. Koneen maadotukset katottu, ok.
Puristukset mitattu, silleen ettei kone ole yrittänyt edes yhtäänkäydä, joka pytyssä 12-12,5 bar painetta, eli ok sen puolesta.
-
Rupee pikkuhiljaa iskemään epätoivo kyseisen laitteen kanssa kun ei vaa saada tulille. Kaiken järjenmukaan pitäis lähteä käymään, kun bensaa saa, kipinää iskee, ilmaa imee ja putkestä puhaltaa ulos. Puristuksiakin on... Voiko olla vika vaa kipinässä, olisi liian heikko paineen alaisena? Millähän sitäkin lähtis tehostamaan?
???
-
Virtalukonpohjalle ääni!
-
Virtalukonpohjalle ääni!
Totta, se onkin viel vaihtamatta....
-
Onkos sytkäpäätettä vaihdettu? Tosin yleensä kyllä kadottaa kipinän kokonaan kun hajoaa. Puolaakin voisi vielä toista koittaa. Veikkaan kuitenkin, että kammen hihnapyörästä kiila murtunut.
-
Tuli vaan mieleen että kai tulpanjohdot on oikeas järjestykses? Jos kipinä,bensa ja puristus löytyy nii ei oikein jää jäljelle kuin ajoitus..
-
Onkos sytkäpäätettä vaihdettu? Tosin yleensä kyllä kadottaa kipinän kokonaan kun hajoaa. Puolaakin voisi vielä toista koittaa. Veikkaan kuitenkin, että kammen hihnapyörästä kiila murtunut.
On toinen sytkäpääte koitettu. Puolia on koitettu kolmea eriä. Ykkösen mäntä on ylhäällä kun alamerkki kohdallaan ja sillon on myös nokka merkissään....
-
Tuli vaan mieleen että kai tulpanjohdot on oikeas järjestykses? Jos kipinä,bensa ja puristus löytyy nii ei oikein jää jäljelle kuin ajoitus..
Koitettu vaihdella järjestystä, ei apua.
-
Virtalukonpohjalle ääni!
Ei auttanu lukon pohja....
-
Vaikka bensanpaine vaikuttas olevan ok voisko paineensäädin oireilla?
-
Vaikka bensanpaine vaikuttas olevan ok voisko paineensäädin oireilla?
Koitettiin lytistää paluuletkua ryttyynkin et paineet nousis, ei vaikuttanu sekaa mitää.....
-
Muistelisin ett 2,5bar ois tuos 2litrases bensapaineet vakiona.. mut jos on käytös toimiva auto mistä ootte osia lainaillu nii koittakaa toistepäin eli siitä käymättömästä siirrellä toimivaan, osa kerrallaan.
-
Mistä todettu että bensaa saa. Jakotukkiin voikin tulla bensa mutta aukeeko suuttimet. Et onko suuttimien etuvastukset morjestanu jos tässä sellaset oli. Ecun saa myös rikki jos etuvastukset on otettu pois ja vaihdellaan eri ecuja keskenään.
-
Mistä todettu että bensaa saa. Jakotukkiin voikin tulla bensa mutta aukeeko suuttimet. Et onko suuttimien etuvastukset morjestanu jos tässä sellaset oli. Ecun saa myös rikki jos etuvastukset on otettu pois ja vaihdellaan eri ecuja keskenään.
Tulpat on kosteat starttaus yrityksien jälkeen, ecuissa ainakin päällä samat numerot molemmissa.... Ja ainakaa mistää en noita etuvastuksia löytänyt, missäpäin mahtais sijaita, joa kyseisessä härvelissä moiset sattuu olemaan.....? :idiot2:
-
Eio vaparissa etuvastuksia.
Tuleeko joka tulpalle kipinä, ja saatteko lampulla kahtottua että se tulee about järkevään aikaan? Koska tässä nyt haiskahtais siltä, että teillä on käsissä täysin mahdoton yhtälö, jossa on kovasti puristuksia, bensaa ja kipinää ja vermeet ei muka käy, joku mainituista täytyy olla toteutumatta täysin.
-
Eio vaparissa etuvastuksia.
Tuleeko joka tulpalle kipinä, ja saatteko lampulla kahtottua että se tulee about järkevään aikaan? Koska tässä nyt haiskahtais siltä, että teillä on käsissä täysin mahdoton yhtälö, jossa on kovasti puristuksia, bensaa ja kipinää ja vermeet ei muka käy, joku mainituista täytyy olla toteutumatta täysin.
Jokaselle tulee kipinä, kun laittaa sillasen kipinätesterin väliin startatessa..... Kun alottaa starttaamaan lupailee muutamia kertoja ja sitten lakkaa, kääntää virrat pois ja uudelleen lupailee ja sitten taas lakkaa lupaamasta.... Tosiaan ittekkin jonkun verta tullu noitten jokkisautojen kanssa puuhailtua ja ne saanu aina toimimaan, tosin niissä nyt hiukan yksinkertaisemmat sähköt ja polttoaine systeemit.... Tuntuu että kipinä välillä iskisi aivan väärään aikaan, täytyy huomenna vielä lampulla koittaa katsoa, kun saa jonkun kaveriksi jeesaamaan.....
-
...käynnistyksenesto??????, jos vaihdettu ecu ::)
-
...käynnistyksenesto??????, jos vaihdettu ecu ::)
Ei kai noissa mitää sellasia oo...? ???
-
On uudemmissa ainakin. Mikä vm tää on? En tosin tiiä hörähteliskö edes jos ajonesto olis päällä
-
Mielestäni hörähtää, ainakin oma.
-
B200F viittaa erittäin vahvasti alkupään malliin, en usko että löytyy ajonestoa.
Mitä sanoo IMM ja lambda irti?
-
B200F viittaa erittäin vahvasti alkupään malliin, en usko että löytyy ajonestoa.
Mitä sanoo IMM ja lambda irti?
-91 eli ihan ekoja... Ei vaikuta vaikka on lambda ja imm irti....
-
Teeppäs komponenttien testaus ja aktivointi FAQ:n ohjeen mukaan. Niin näet toimiiko kaikki oikein.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Eli kohdat 2 ja 3.
Vaikuttaisi kipinävialle, jos hörähtelee ja kastelee tulpat.
Tuossa komponenttien aktivoinnissa tuntee selvästi sormella suuttimien aktivoitumisen ja sen myös kuulee.
Bensapumppukin pyörii tuossa testissa, joten sekin tulee testattua.
Tosin sen pitäisi pyörähtää myös silloin kun virrat kytketään päälle.
Mitään ajonestoa ei ole vasta kuin mallivuodesta 96 alkaen. Ellei autoon ole sorvattu hälytintä yms.
-
Ei muuten olis ensimmäinen josta jako hypännyt mutta merkissään koska alamerkki on vulkanoinnin pettäessä värinänvaimentimesta pois kohdaltaan. Jaon näkee vasta jakopään purkamalla siitä pikkupyörästä
-
Teeppäs komponenttien testaus ja aktivointi FAQ:n ohjeen mukaan. Niin näet toimiiko kaikki oikein.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Eli kohdat 2 ja 3.
Vaikuttaisi kipinävialle, jos hörähtelee ja kastelee tulpat.
Tuossa komponenttien aktivoinnissa tuntee selvästi sormella suuttimien aktivoitumisen ja sen myös kuulee.
Bensapumppukin pyörii tuossa testissa, joten sekin tulee testattua.
Tosin sen pitäisi pyörähtää myös silloin kun virrat kytketään päälle.
Mitään ajonestoa ei ole vasta kuin mallivuodesta 96 alkaen. Ellei autoon ole sorvattu hälytintä yms.
Komponentit testattu, suuttimet napsuu jokainen ja bensapumppu pyörähtää kun virrat kiertää päälle... Ajotuslampulla kun kattoo näyttää sytkä olevan pirusti myöhäsellä....
-
Ei muuten olis ensimmäinen josta jako hypännyt mutta merkissään koska alamerkki on vulkanoinnin pettäessä värinänvaimentimesta pois kohdaltaan. Jaon näkee vasta jakopään purkamalla siitä pikkupyörästä
Alarattaassa kiila ok ja merkit kohdallaan, myös ykkösen mäntä on tälllöin ylhäällä....
-
Komponentit testattu, suuttimet napsuu jokainen ja bensapumppu pyörähtää kun virrat kiertää päälle... Ajotuslampulla kun kattoo näyttää sytkä olevan pirusti myöhäsellä....
Ajoitus ei voi muuttua, joten sinulla on hihnapyörä pyörähtänyt ja sen merkki on pielessä. Jos jako on kohdillaan hihnapyörän mukaan.
Ylempi jakopäänkoppa irti ja tarkasta jakomerkit sieltä pikkuiselta jakohihnapyörältä, jospa jako on hypännyt.
Ainoa tapa, jolla sytkän ajoitus voi olla pielessä on vammautunut vetolevy, josta tulee väärä nollakohdan tunnistus, jos pottapyörä tms. kytkimellinen peli, niin tarkasta, ettei VR-anturissa ole tolkutonta sontamäärää.
-
Ajoitus ei voi muuttua, joten sinulla on hihnapyörä pyörähtänyt ja sen merkki on pielessä. Jos jako on kohdillaan hihnapyörän mukaan.
Ylempi jakopäänkoppa irti ja tarkasta jakomerkit sieltä pikkuiselta jakohihnapyörältä, jospa jako on hypännyt.
Ainoa tapa, jolla sytkän ajoitus voi olla pielessä on vammautunut vetolevy, josta tulee väärä nollakohdan tunnistus, jos pottapyörä tms. kytkimellinen peli, niin tarkasta, ettei VR-anturissa ole tolkutonta sontamäärää.
Tosiaan koko jakopää on auki, alamerkki kohdallaan, myös hihnapyörän merkki on silloin kohdallaan. Ainoastaan todellakin on pakko viaksi jäädä vetolevy (automaatti siis kyseessä) . Onko vetolevyssä anturi kehä niiteillä tms.kiinni? Miten helkatissa se vois oikeen pettää? Täytyy varmaan nykästä laatikko irti että näkee vetolevyn kunnon......
-
VR-anturi? On vissiin kokeiltu apuvirran kanssa? Moottorin maakaapeli katsottu?
-
VR-anturi? On vissiin kokeiltu apuvirran kanssa? Moottorin maakaapeli katsottu?
Antureita koitettu kahta eriä, toinen uusi ja toinen käyntikuntoisesta autosta. Apuvirralla koitettu ei apua. Moottorissa ollut myös apukaapeli lisä maana ja maa kaapelit myös tarkastettu.
-
Antureita koitettu kahta eriä, toinen uusi ja toinen käyntikuntoisesta autosta. Apuvirralla koitettu ei apua. Moottorissa ollut myös apukaapeli lisä maana ja maa kaapelit myös tarkastettu.
Vetolevy tarvitsee vain pienen lommon, jonka jälkeen se tunnistaa nollakohdan väärin.
Itselläni on millin syvä jurmu ja sekin tekee temppuja.
Auton alle mars ja moottorin alla oleva vaihdelaatikon tukipalikka irti ja vetolevyn kehää tiiraamaan konetta hitaasti pyöritellessä. Myös soikea vetolevyn anturikehä tekee moisia temppuja.
Irti vetolevyn anturikehä ei vetolevystä lähde kuin totallisessa moottorin räjähdyksessä, jossa apuakseli menee sinne väliin moottorin pyöriessä. Tosin silloin kone ei taatusti enää käynnisty.
-
Vetolevy tarvitsee vain pienen lommon, jonka jälkeen se tunnistaa nollakohdan väärin.
Itselläni on millin syvä jurmu ja sekin tekee temppuja.
Auton alle mars ja moottorin alla oleva vaihdelaatikon tukipalikka irti ja vetolevyn kehää tiiraamaan konetta hitaasti pyöritellessä. Myös soikea vetolevyn anturikehä tekee moisia temppuja.
Irti vetolevyn anturikehä ei vetolevystä lähde kuin totallisessa moottorin räjähdyksessä, jossa apuakseli menee sinne väliin moottorin pyöriessä. Tosin silloin kone ei taatusti enää käynnisty.
Seuraavaksi siis operaatio laatikko pois niin saa kaikista parhaiten asian selville..... :-\
-
Seuraavaksi siis operaatio laatikko pois niin saa kaikista parhaiten asian selville..... :-\
Eikä tarvitse irroittaa, siellä on erillinen osa, sen poistamalla näkee.
Startin kehällä on sitten merkki, ellei se ole oikeassa kohdassa ei käynnisty.
-
Seuraavaksi siis operaatio laatikko pois niin saa kaikista parhaiten asian selville..... :-\
Ei todellakaan kannata laatikkoa repiä irti (liian iso työ). Vaan sen näkee tulijyrän mainitseman palikan irroittamalla.
Auto pukille, neljä pulttia irti moottorista ja kaksi laatikosta ja vetolevy on näkyvissä. Tyyliin vartin homma.
-
Vieläkin väitän, että sieltä on jako sekaisin, muuten ei voi sytty olla tolkuttomasti myöhässä. Ja kun ajossa mennyt (ja ilmeisesti on saanut tennaria). Se taustalevyn lovi voi silti näyttää oikein ja samoin kiilahihnapyörä. Tai sitten nokkapyörä on pyörähtänyt, mutta erittäin epätodennäköistä. Vetolevyn vaurioitumisen olisi kyllä kuullut ja vaatisi mekaanisen osuman ulkopuolelta. Niitä(kin) on kyllä nähty, että vetolevy on revennyt, mutta silloin startti pyörittää sangen huonosti konetta.
-
Vieläkin väitän, että sieltä on jako sekaisin, muuten ei voi sytty olla tolkuttomasti myöhässä. Ja kun ajossa mennyt (ja ilmeisesti on saanut tennaria). Se taustalevyn lovi voi silti näyttää oikein ja samoin kiilahihnapyörä. Tai sitten nokkapyörä on pyörähtänyt, mutta erittäin epätodennäköistä. Vetolevyn vaurioitumisen olisi kyllä kuullut ja vaatisi mekaanisen osuman ulkopuolelta. Niitä(kin) on kyllä nähty, että vetolevy on revennyt, mutta silloin startti pyörittää sangen huonosti konetta.
Kaikki muut on kyllä tarkistettu, ainoasraa toi vetolevy täytyy kattoa....
-
(http://i4.aijaa.com/t/00723/14306900.t.jpg)
Suurella todennäköisyydellä vika löytys.... Anturi kehähän se siellä solmussa on, jotain vähän menny välissä.... :idiot2: ;D
-
(http://i4.aijaa.com/t/00723/14306900.t.jpg)
Suurella todennäköisyydellä vika löytys.... Anturi kehähän se siellä solmussa on, jotain vähän menny välissä.... :idiot2: ;D
Orava varmaan :D
Taas voi laittaa yhden lisäyksen tarkistuslistaan, joka pitää tehdä kun auto ei lähde käyntiin. Uskomatonta :idiot2:
-
Orava varmaan :D
Taas voi laittaa yhden lisäyksen tarkistuslistaan, joka pitää tehdä kun auto ei lähde käyntiin. Uskomatonta :idiot2:
Jep, ei ikinä uskois et tollattii voi käydä.... ;D :uglystupid2:
-
(http://i4.aijaa.com/t/00723/14306900.t.jpg)
Suurella todennäköisyydellä vika löytys.... Anturi kehähän se siellä solmussa on, jotain vähän menny välissä.... :idiot2: ;D
100% varmuudella tuossa on vikasi.
Tarkista onko se AW:n muovinen tarkastusluukku paikoillaan, sillä jos ei ole, sinne voi lentää ajossa rojua ja tuossa kuvassasi sen tulos.
Muutoin "kytkin-kopassa" on ollut jotain sontaa aika kerros ja se on sitten lähtenyt liikkeelle.
Nimittäin on aika suuri ihme, että se edes hörähtelee tuollaisella vetolevyllä! :o
Mutta hyvä, että vika selvisi! :)
-
100% varmuudella tuossa on vikasi.
Tarkista onko se AW:n muovinen tarkastusluukku paikoillaan, sillä jos ei ole, sinne voi lentää ajossa rojua ja tuossa kuvassasi sen tulos.
Muutoin "kytkin-kopassa" on ollut jotain sontaa aika kerros ja se on sitten lähtenyt liikkeelle.
Nimittäin on aika suuri ihme, että se edes hörähtelee tuollaisella vetolevyllä! :o
Mutta hyvä, että vika selvisi! :)
Laitteet rokkaa.... :sundaydriver: *taavih-> *taavih->
Tosiaan kaikki suojalätkät paikallaan, mutta kaksi (2) stefa kopan pulttia oli lähtenyt irti ja pyörinyt välissä.....