Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: erkki.ammesmaki@japo.fi - 22.12.2016, 15:59:13
-
Nyt on tullut tällainen ongelma. Moottori vaatii huollon. Olen vaihtanut turbon ja testannut sen säädön alipaineella. Lisäksi olen vaihtanut toisesta toimivasta volvosta turbon ohjauksen alipaineen säätimen. Ahtopaineanturi näyttää testerillä tasaista noin 2100 hpa arvoa. Sama arvo on vaikka otan anturin irti kokonaan johdosta. Joskus pelaa kuitenkin. Toisessa volvossa näyttää arvoksi välillä n 1000-1500 riippuen kierroksista. Olisikohan ahtopaineen johto jostain poikki. Olisiko kenelläkään antaa neuvoja. Jos vielä tietäisin esimerkiksi mihin boksiin ja mihin liittimiin ko johto menisi niin voisin tutkia johdon.
-
Mulla lukenu +117tkm, ei vaikuta mihinkää. Vilkun varresta vain painaa tekstin pois.
-
Lisäyksenä. Moottori ei ota myöskään kierroksia kuin korkeintaa 3000.
-
Mulla lukenu +117tkm, ei vaikuta mihinkää. Vilkun varresta vain painaa tekstin pois.
Sehän meinaa sitä että vikaa ei ole!
Lisäyksenä. Moottori ei ota myöskään kierroksia kuin korkeintaa 3000.
Eli viskaa limp-modeen. Mites vikakoodit?
-
Mulla ollut jo 150tkm turbo rikki. Viheltää rajusti, mutta tehoa tuntuu olevan enemmän kuin uutena. Siivet jumissa?
Kovassa kiihdytyksessä kylmänä tulee aina tuo teksti ja tehot häipyy, mutta uudelleenkäynnistys lopettaa vaivan aina. Normaalisti toiminut muuten jo pian 400tkm.
-
Onko vikakoodeja luettu?
-
Dieselsuodatin vaihdettu?
-
Mulla ollut jo 150tkm turbo rikki. Viheltää rajusti, mutta tehoa tuntuu olevan enemmän kuin uutena. Siivet jumissa?
Kovassa kiihdytyksessä kylmänä tulee aina tuo teksti ja tehot häipyy, mutta uudelleenkäynnistys lopettaa vaivan aina. Normaalisti toiminut muuten jo pian 400tkm.
Mulla tuli tuo ilmoitus kovemmassa kiihdytyksessä kun välijäähdytin oli revennyt. Toki ei sen paremmin kulkenut kun osa ilmasta meni harakoille. Loppujen lopuksi kun oli jo revennyt kolmesta kohtaa alkoi myös savuttamaan.
-
Olisiko Moottorin kumityyny rikki? Alipaine katoaa jomman kumman kumityynyn kautta.
Kokeile laittaa nippusiteellä kaksinkerroin ahtopaineensäätimeltä tuleva letku mikä tulee siihen ilmanputsarin etupuolella olevalle liittimelle ja mikä edelleen jatkuu kumityynyille.
-
Ahtopaineen anturin johto (yksi kolmesta) oli poikki johtonipun sisältä. Väliin yhdisti. Uusittiin johto johtonipun ulkopuoltapitkin ja nyt pelaa.
-
Morjesta osaisko joku auttaa ku tuli teksti näyttöön "moottori vaatii huollon" auto on siis V70 vm.2002 D5 ocean race. Kun auto on tyhjäkäynnillä ja koskee jarruun niin nostaa kierrokset 750:stä 1000:teen. Reagoi kaasuun 4-5sek myöhässä antaa kyllä kiertää. Ja jos painaa jarrua ja kaasua samaan aikaan kaasupoljin ei toimi ollenkaa. Syöö paljon ennemmän naftaa nyt. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
-
Siellä on vikakoodi nyt joka kannattaa lukea kun voi viitata moneen eri asiaan, polttoainesuodattimeen, ahtovuotoon, egr:ään, tcv-ventiiliin. Noilla oireilla voi olla joku vuoto, kuuluuko erityisiä suhinoita tai pärinöitä paikallaan kaasutellessa? Automaattivaihteisto?
-
Manuaali vaihteisto siis ja ei kuulu mitään eikoisia pärinöitä tai suhinoita. Vikakoodit käväsin lukemassa korjaamolla ja ne sielä yritti selvittää vikaa ja nollata vikakoodit mutta ei auttanu, veikkas että joku johto vois olla poikko jostaki.
-
Mitä ne sai luettua sieltä? Onko akku kunnossa? Nyt kun vika on taas päällä niin uutta koodien lukua. Onko vika aina päällä kylmänä ja lämpinä vai miten sen saa esiin?