Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: mixxu - 14.08.2011, 21:13:25
-
Ongelmana olis amazon-67 b-18 koneella..käynnistyy hyvin ja ajossa kone käy"nätisti" ja kun esim.n. 20min ajon jälk. sammutan koneen ja 5-10min jälk. yritän käynnistää niin ei käynnisty millään?? Kun taas odottelen n30-40min niin yleensä lähtee käyntiin?( kiva odotella jossain kaupan parkkipaikalla).. ajossa lämpömittari nousee tappiin melko heti muttei keitä ja nesteet pysyvät sisällä?? lämpösenä käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti? Pajalla pari kertaa jo käytetty mutta ongelma ratkaisematta..eli asiaa ymmärtävän henkilön vastauksesta/vinkistä olisin kiitollinen.
-
Ominaisuus, sama täällä. Onko suojapelti pakosarjan ja kaasuttimen välissä. Onko bakeliitti imusarjan ja kaasuttimen välissä.
Jotenkin römppäseen muodostuu benziinikaasua, tulee sellainen höyrysulku kaasuttimen sisään. Kun saa uutta benziiniä, lähtee nätisti käyntiin.
-
Ominaisuus ;).
Omassa B-18 koneessa tosin pysty Zenithillä ominaisuus paheni, kun vaihdoin uuden kaasarin.
Eli koneen sammutuksen jälkeen bensa kohokammiossa turpoaa ja valuu kurkkua pitkin imusarjaan ja, jos käynnistää ennen, kuin imusarjassa oleva bensa on haihtunut niin käyntiin joutuu sahaamaan pitkään ja putkesta pöllähtää tummaa katkua eli käy hetken todella rikkaalla. Käyntiinlähtöä helpottaa, kun pitää kaasua jonkin verran auki.
Vanhassa kaasarissa oli niin väljä läppäakseli, että osa bensasta valui läppäakselia pitkin ulos ja pakosarjalle... :P
-
No ei ainakaan minun B20 142:sen Zenith-Stromberg:ssä ole tuommoista "ominaisuutta". Mahtaakohan mulla olla sitten viallinen kaasari, kun siinä ei edes tyhjäkäynnillä kierroksetkaan humpaa ja ei muutenkaan ole ongelmia sen enempää kylmänä kuin lämpimänäkään ;) No tuohon omaan kaasariin olen juuri kyllä tehnytkin täydellisen kaasarihuollon ja siinä ei ole muutenkaan tehty mitään omia virityksiä :)
-
Voisiko oireet sopia siihen, että venttiilit alkaa kantaa kuumana?
-
entäpä se metalliliuska, voisiko olla poikki? Se mikä on römppäsen sivulla
-
En tiedä onko "rikollista", mutta kysytään saman topicin alla kun käynnistykseen liittyy...
mistä johtuu, että joskus B18 moottori ei käynnisty ensimmäisellä ei sitten millään, mutta kun lopettaa starttaamisen ja kääntää avaimesta niin heti lähtee käyntiin?
-
Virtalukon pohja voi aiheuttaa tommosta ???