Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: allu-85 - 30.12.2016, 11:02:56
-
Vaihdoin allekirjoituksen V70:iin jarrukamat taakse. Vaijerit jätin alkuperäisiksi. Palat jalevyt on ok. Käsijarrua kiristin kahvasta mutta kiristysvara loppuu ennen kuin jarru ottaa kiinni. Kengät olivat motonstin halpikset, ei oe-laatua. Tuskin vainerit ovat venyneet, aikaisemmilla kengillä toimi moitteettomasti. Jostain luin, että on johduttu hitsamaan kenkien runkoon muutama milli lisää tavaraa haarukan alle, jotta palat ottavat paremmin kiinni. Olenko oikeassavai ihan hakoteillä? Onko varmin tapa lstaa oe-laatuisst kengät?
-
Haarukkaan olen aina hitsannut täytettä niin paljon, että levy juuri menee pakottamatta päälle. Aivan sama onko halpikset tai esim. Boschit, täyttämään joutuu. Jos haluaa oikean säädön, ostaa säätöpalikat haarukan tilalle. Käsijarrutopicissa sitäkin taisi olla käsitelty.
-
Onko asennus oikein?, keskikonsolissa vaijerit oikein?, mulla irtos siellä.
-
On oikein asennettu. Se keskikonsolin alla oleva koukkupää irtosi kahvan vaijerista. Nyt pito varmistettu nippareilla.
-
Ate:n käsijarrukenkien kanssa kahvan säätö riitti hyvin. Varaakin jäi.
-
Mulla on S70 ja siinä piti säätää rummun/jarrulevyn reiästä ruuvarilla kenkiä lähemmäksi,en tiedä onko näissä uudemmissa samanlainen systeemi.
-
Uudemmissa säätö tapahtuu käsijarrukahvasta. Motonet mm myy kyllä niitä säädettäviä kikkareita rummun sisään.
-
Itse tein tänään rumpuihin uudet "h-raudat" vanhojen tilalle, 4mm isommalla levityksellä mitä vanhan ja alkoi pitämään.