Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kive - 31.12.2016, 18:31:19
-
Kertokaa millä ihmeen vipuvarrella saan em. classic versiosta kattoverhoilua raotettua sen verran, että pääsen kattosaranoihin ja katkenneisiin johtoihin käsiksi. Vai onko em. operaatioon olemassa fiksumpaa konstia.
Olen yrittänyt vääntää kaikilla kiiloilla yms. takakulmista irti, mutta ei kun verhoilun kulmat vaan taipuu eikä verhoilu irtoa.
Kiitos kaikille etukäteen. :2funny:
-
Niin vissiin farkusta puhutaan? Siinä verhoilun reunassa on ~10mm leveä kovamuovinen nauha mikä on vaan reunuksen taakse taitettu. Tulee ihan vetämällä pois.
-
No kun tuntuu, että reunus on rautaa tai peltiä tai jotakin.... Taipuu ja jää mutkalle mutta verhoilu ei lähde mihinkään..... Edes voimalla..
-
No kun tuntuu, että reunus on rautaa tai peltiä tai jotakin.... Taipuu ja jää mutkalle mutta verhoilu ei lähde mihinkään..... Edes voimalla..
Juu siis siellä on metallireunus minkä takana se on se verhoilun reuna.
-
24 vuotta paikallaan oloa on vain saanut sen jämähtämään sinne reunuksen taakse.
-
Ok hyvä täytyy yrittää....
Siis.ymmärsinkö oikein, että kattoverhoilu on ikään kuin pingotettu jollakin kehyksellä, mikä on kiinni kattorätissä katon reunoihin olevalla metallikehyksellä???? :o :o
-
Ok hyvä täytyy yrittää....
Siis.ymmärsinkö oikein, että kattoverhoilu on ikään kuin pingotettu jollakin kehyksellä, mikä on kiinni kattorätissä katon reunoihin olevalla metallikehyksellä???? :o :o
Ihan oikein ymmärsit.
-
Juuri näin.
-
Ok kiitos nyt meni jakeluun.. Olen kun orpo piru Kalajoen markkinoilla näiden Volvojen suhteen, mutta halu on kova kuin Jumppasen pässillä. Iso kiitos kaikille vastanneille... :) :)
-
OK,
Vaikka keskustelu näyttäisi päättyneen, niin haluaisin huomauttaa, että olen itse käynyt saman operaation läpi ( Kattoverhoilun irroitus ja johdotuksen uusiminen saranan läpi ) Alkuperäisessä johdotuksen läpiviennissä ( Saranaan ) on johdon läpiviennissä tiivisterengas, joka estää veden valumisen saranan läpi. Ts jos tuo tiivistys ei ole OK niin sateella sarana päästää vettä läpi ja vesi lurisee kattorakenneta pitkin auton lattiaan ja maton allle aiheuttaen korroosiota. Itse jouduin tekemään läpiviennin uudestaan tiivisterenkaan lisäämisellä johdotuksen läpivientiin. Niin että on sillä korroosiolla monet tekijät.
-
Ok. Kiitos uudesta tiedosta!!!
Kaikki vinkit ja etenkin tieto otetaan kiittäen ja kumartaen vastaan. Tämä oli hyvä tieto :) :) :)
-
Tarvis ottaa omasta 245:sta kattoverhoilu pois ja hyvät ohjeet on siihen, mutta mites takaisin laitto menee?? Siihen ohjeet kiitos.
-
Tarvis ottaa omasta 245:sta kattoverhoilu pois ja hyvät ohjeet on siihen, mutta mites takaisin laitto menee?? Siihen ohjeet kiitos.
Venytät ja käännät verhoilun sisäreunassa olevan muovilistan takaisin katossa olevien peltisten listojen päälle. Eli purku käänteisenä.