Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MKT - 01.01.2017, 17:41:52
-
Juuh elikkäs kyseinen menopeli alkanut temppuilemaan ja sammuilee ajossa. Virrat tietty jää päälle ja joulukuusi syttyy mittaristoon. Alkuun teki ongelmaa hyvin harvakseltaan. Kunnes paheni ja syyksi paljastui ehtoopuolella oleva ruiskupumppu. Vika korjautui laittamalla tilalle bilteman 044-pumpun. Näillä toimi kuin unelma parin viikon ajan, kunnes taas alkoi vittuilemaan. Eli ruiskupumppu ja rele on vaihdettu. Tekniikka on vakio lukuunottamatta rajapainevenaa millä ahdot nostettu n.0.7bar. Auto itse on -92 ja ajettu ~350tkm. Mistähän kannattaisi aloittaa vian etsiminen? Voiko olla, että uusi pumppu ja suurempi tuotto rikkonut jotain? :idiot2:
-
Kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit. Jos sammuu ja lähtee hetken päästä niin voi olla esim. asentoanturi.
-
Miten jenkakello käyttäytyy kun moottori nyykähtää? Tipahtaa nollaan suoraan tai vajuu hiljalleen?
-
Kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit. Jos sammuu ja lähtee hetken päästä niin voi olla esim. asentoanturi.
Kerran kaksi sain 1-3-2 eli akun liian suuren/pienen jännitteen. Sekin ennen pumpun vaihtoa tosin. Muuten ei ole tullut vikakoodeja.
-
Miten jenkakello käyttäytyy kun moottori nyykähtää? Tipahtaa nollaan suoraan tai vajuu hiljalleen?
Kun sammuu niin tippuu suoraan nollaan ja välillä alkaa vain pätkimään, ettei sammu ihan kokonaan. Ei vastaa kaasuun ja kierrokset heittää hurjaa vauhtia esim 1500-2500... Voisiko vika olla sytkäpuolella ?
-
Vauhtipyörän asentoanturi, se on klassikko..kympin osa vartin homma
-
Päivitystä hieman. Tänään illalla oireet paheni huomattavasti. Enää pääsee kilometrin/kaksi kerrallaan. moitteetta. Luin vikakooditkin. 1-1-1 näytti. Eikä toiminut sen paremmin vanhallakaan ruiskupumpun releellä. Akunkenkä irti 20min, että LH nollaisi itsensä = sama rumba jatkui silti.
Vauhtipyörän asentoanturi, se on klassikko..kympin osa vartin homma
Täytynee käydä hakemassa ko. Osa ja testata josko alkaisi pelittämään.
-
Konehuoneen suutinrele.tai Sytkäkivi voi olla myös syyllinen
-
Tuli tuossa eilen ehtoolla putsailtua IMM ja tsekattua suutinreleen liitin. Toistaiseksi pelittänyt moitteetta ja tuntuu jopa vastaavan kaasuun paremmin. Ei varmaan vielä kannata hurrata, ettei todellisuus iske silmille. ;D Eikös heittelehtivä kierroslukumittari (etenkin kylmänä tyhjäkäynnillä nollaa hipova) kieli viallisesta kampiakselin asentotunnistimesta? :idiot2: Taitaa tuossa jokin imuvuotokin olla, kun kylmänä tyhjäkäynnillä näyttää ahtoja juuri ja juuri -0.6. Moottorijarrulla -0.8.
-
Jos asentotunnistin sekoilee/pettää, matka katkeaa siihen heti (kone sammuu kerrasta).
Heittelevä kierroslukumittari on piuha/puola/sytkäpääte/mittari tms. vika.
Oma ehdotus on sytkäpääte/puola...
Tosin automaatissa solmussa oleva vetolevy tekee jänniä juttuja yllämainittuihin oireisiin. Pottapyörä/kaksoismassa ei sellaista tee.
Tosin tuo 1-3-2 koodi tarkoittaa piuhavikaa tai laturi/jännitteensäädin vikaa. Kannattaa tarkastaa se laturin perästä imusarjaan johtuva piuha. Aiheesta ohjeet FAQ:ssa minun aloittamanani.
-
Jos asentotunnistin sekoilee/pettää, matka katkeaa siihen heti (kone sammuu kerrasta).
Heittelevä kierroslukumittari on piuha/puola/sytkäpääte/mittari tms. vika.
Oma ehdotus on sytkäpääte/puola...
Tosin automaatissa solmussa oleva vetolevy tekee jänniä juttuja yllämainittuihin oireisiin. Pottapyörä/kaksoismassa ei sellaista tee.
Tosin tuo 1-3-2 koodi tarkoittaa piuhavikaa tai laturi/jännitteensäädin vikaa. Kannattaa tarkastaa se laturin perästä imusarjaan johtuva piuha. Aiheesta ohjeet FAQ:ssa minun aloittamanani.
Nyt on auto pelittänyt pari päivää aivan normaalisti. Tänään tosin vaihdoin tulpanjohdot, kun vanhat eivät tahtoneet pysyä kunnolla paikallaan enää. Mutta mites jos tuo vika tulee takaisin ja tarviis se puola vaihtaa niin kannattaako ostaa alkuperäinen vai kelpaako sinne ihan joku tarvikepuola, tms? Tuo hinta vaan mietityttää, kun motonet tarjoaa 80 euron hintaan ja biltema "tehopuolaa" parilla kympillä :idiot2:
Sama kymysys sytkäpäätteeseen. Kannattaako halvimmat tarvikeosat jättää hyllylle?
Täytynee vilkaista sitä jännitteensäädintä ja tuota mainitsemaasi piuhaa myös.
-
Etköhän ihan tarvikkeen saa motonetistä tohon hintaa.
Saa niitä puolia muualtakin V:>
http://www.uspartsperformance.fi/puola-blaster-2
-
Pontikkapäiden klaanissa on ajettu pitkään blaster II puolilla ilman ongelmia.
Syttypäätteenä itselläni on ollut bosch ja hugo, vuoden ikäinen bosch pamahti kehäkolmosen ruuhkaan ja hugo pelittää edelleen. Lämpö tappaa syttypäättee, joten mukana tulevaa pii-tahnaa kannattaa hölvätä runsaasti sinne päätteen/jäähdytys-blokin väliin. Eikä se pahaa tee pellin ja blokinkaan välissä.
Tietysti minulla vanhan auton omistajana varaosat ovat kokoajan matkassa. ::)
-
Ääni syttykivelle. Sen rikkoutuminen aiheuttaa tuollaista.