Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kive - 03.01.2017, 15:05:56
-
Aiheesta on varmasti tuhat kirjoitusta, mutta kun en oikein osaa vielä käyttää tehokkaasti tätä palvelua.
240 -93 classic stw.
70 km/h jälkeen alkaa sen päiväinen jyrinä ja jatkuu aina 120 km/h, jolloin loppuu.
Kun painaa vauhdissa kytkimen pohjaan jyrinä loppuu.
Jos kiihdyttää tai moottorijarruttaa niin jyrisee.
Mistä kannattaa hakea osia ja mitä osia..
-
Kardaanin kannatinlaakeri, ristinivelet, kytkin tai perä. Näistä varmaan löytyy vika.
-
luulen että kardaanista se vika löytyy! ;)
-
Vika tuskin on kannatinlaakerissa. Se tekee sen efektin et vapaalla täristää. Toki se voi olla romuna ja siten heijastuu ristiniveliin.
Tuli vaan äkkiä mieleen et jos on vanteisiin kerääntyny lunta niin se on myös yks tärinän aiheuttaja. Samalla vaivalla tsekkaa kardaanin yms kun auton alle kuitenkin saa kömpiä.
-
Tukilaakerin kumi ehken sökö.
-
Tukilaakerin kumi ehken sökö.
Ei kannatinlaakeri aiheuta tuota efektiä. Jos kannatin laakeri on sökö, niin se hakkaa vapaalla. On sitten ikävä kolkotus kun kardaani hakkaa tunneliin.
Vika vois olla kardaanissa, jos on joku paino lähteny omille teilleen?
-
Ei kannatinlaakeri aiheuta tuota efektiä. Jos kannatin laakeri on sökö, niin se hakkaa vapaalla. On sitten ikävä kolkotus kun kardaani hakkaa tunneliin.
Vika vois olla kardaanissa, jos on joku paino lähteny omille teilleen?
Ei kun kumi, älä sotke laakeria tähän.
:D
Oire oli samalainen kun kumi hajosi aikoinaan.
-
Ei kun kumi, älä sotke laakeria tähän.
:D
Oire oli samalainen kun kumi hajosi aikoinaan.
Ei ole. Jos kumi menee romuks niin hakkaa kardaani pahasti tunneliin. On erittäin epätodennäköstä et suojattu laakeri menee rikki. Se kestää sen puol miljoonaa vähintään. En ala vänkään tästä mut tiedän kokemuksesta miltä ääni kuulostaa kun tukikumi menee rikki. Jos on veto päällä niin ei kuulu mitään mut kun on vapaalla niin kardaani hakkaa pohjaan.
-
Kävin illalla vielä ajamassa lenkin ja on nimenomaan niin, että jos on veto päällä tai nostat kaasun niin silloin alkaa jyrinä. Jos heittää vapaalle tai painaa kytkimen pohjaan niin menee kun huopatossuilla äänettömästi.
Tämä kaikki tapahtuu 70-120 km/h välillä....
-
Vielä kardaanista.
Taidan vaan kuvitella, mutta syksyllä vaihdettiin paikallisessa korjaamossa kardaanin stefa perään.
Tuntuu kun olis sen jälkeen alkanut se jyrinä?? :idiot2:
Onko autossani eli -93 stw classic kardaanissa jotkut kohdistusmerkit originaalina eli vaihdelaatikosta perämurikkaan asti?
En ihmettelis ollenkaan vaikka korjaamolla olisivat laittaneet kardaanin johonkin muuhun asentoon kun mitä oli.....
Kiitos jälleen vastauksista..
-
Kyllä sille kardaanille on oma asentonsa
-
Stefan vaihdossa perän laipan mutteri vedetty liian kireelle -> rymppiholkki litistynyt -> hammaskosketus perseellään?
-
Koneen tai askin tukikumi, ellei jopa perän reaktiotankojen kumit.
-
No siis vaikka kysyjällä jo kaikki varmaan kunnossa (pari kuukautta vanha aihe ;)) niin omassa oli samaa ja taka-akselin isot puslat oli sluut. Siis ne mihin takatukivarret kiinnittyy akselin päästä...
-
Kiitos kaikille vastaajille.
Kaikki em. vaihtoehdot testattu.... Volvo vaan jyrisee.... :idiot2:
-
Minkä verran ajettu?
Voihan olla et perä on tullu tiensä päähän.