Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Temesta - 03.01.2017, 15:43:45
-
Onko hankala homma vaihtaa takatukivarren laakeri/hela??? Volvo v70 1997
-
Itse katsoin you tubesta ohjeet, +videon. Sen jälkeen helppo homma.
-
^onko linkkiä? pitäs huomenna jumpata molemmat sisemmäthelat? vastaava kiulu kuin kysyjällä?
-
kakspilari nosturilla 2h, eli ei paha? eniten aikaa meni ettiessä työkalut ja irrottaessa vänkärinpuoleltakuskinpuolen sisempi hela? eli eka otin kallistuksenvakaajan irti pulteistaan, nakkasin molemmille nurkille vaihteistonosturit alle ja irrotin iskarit ja jousien alapäät, laskin tukivarsia alemmas ja päästin tukivarsien sisempien helojen pultit pois, sit väänsin sopivasti tukivarsia ja kuskinpuolelta ammuin pulttipyssyllä vanhan helan pois sen jälkeen kun olin vakaajan nakellu lattialle? vänkärinpuolen helaa varten irrotin abs
:n johot tukivarresta ja jarruputket telineistään(en aukaissut mistään välistä) ja sen jälkeen levittelin sorkkaraudalla avoimeksi ja tökkäsin takaapäin väliin räikän 19mm hylsyllä ja nypläsin auki(tämä onnistuu aika hyvin kääntelemällä vänkärin tukivartta ;))? uudet tilalle ja vastakkaisessa järjestyksessä? koittakkaa merkitä pultit jotenkin niin ei mene liian persiilleen taka-auraukset? ja mulla menee nousuviikolla kulmiensäätöön joka tapauksessa?? jospa tästä apua??
-
Niin, kulmien säätö. Meillä ainakin oli säädettävää vaikka uudet menivät vanhojen merkkien mukaan.
-
no itte ainakin säädätän? ei oo niin tarkkaa silmää, mut vapaaehtoistahan se on ::) ainahan sitä säädettävää on josjokin asia muuttuu jousituksessa?