Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Verska - 04.01.2017, 15:23:19
-
Auto on alunperin 760 sedan D24T -84, mutta korinvaihto tehty, ja nykyään 740 farkku D24tic. Ilmastointi (ACC) on poistettu käytöstä (kompura ja kenno puuttuu). Edellinen omistaja laittanut lämppärin kennolle menvään letkuun perinteisen vipuhanan ja nyt tarttis vaihtaa se rikkinäinen orkkis hana uuteen, onko paha homma? Eikös se hana toimi alipaineella tms? Pystyykö tohon järkeileen mitää semmosta systeemiä että sais itte säätää puhalluksen vaihteita eikä automaattisesti? Pystyykö ohittamaan mitenkään niitä antureita?
Seuraava kysymys: Onnistuuko mitenkään että vaihtais ton ilmastointi/puhallinhässäkän tilalle perus karvalakki puhaltimen? Ittellä olis tos pihas 740 b200k -86 missä olis perus puhallinvermeet? Sopiiko ne?Vai täytyykö olla dieselistä otetut vermeet?
Noh tulipahan siihen rutkasti kysymyksiä. :D tekisin mieluummin vaikka koneremonttia saati näpräisin näitten sähköjen kans.
-
Onnistuu vaihtamalla koko lämmityslaite. Jos pihassa on luovuttaja-auto, ei ole ihan älyttömän paha homma. Kojelauta saa jäädä paikolleen, mutta kaiken muun irtoavan melkeinpä saakin lattiamatoista ylöspäin nyppiä irti.
-
Mut tossa b200koossa on vaijerilla toimiva hana ja se on lähellä kaasupoljinta, kun taas täs deekus on hana ihan kojelaudas kiinni, ja toimii alipaineella (?), ja onko kenno samanmoinen? Vai täytyykö hommata riiselin lämmityslaite?
-
Mut tossa b200koossa on vaijerilla toimiva hana ja se on lähellä kaasupoljinta, kun taas täs deekus on hana ihan kojelaudas kiinni, ja toimii alipaineella (?), ja onko kenno samanmoinen? Vai täytyykö hommata riiselin lämmityslaite?
Siis vaihdat koko mööpelin kaikkineen siitä bensakoneisesta, mukaanlukien hanat ja paneelit jne
-
Juu, mutta tota hanan paikkaa vaan mietin että ku se on pensas ja rieselis eri paikas.
PS mikähän heleetti tätä puhallintaki ny vaivaa, vaihdoin ton puhaltimen releen, kun vanha rele oli rikki, ei lähde vaa toimii. Täytyy näköjään ruveta laittaan tota peruspuhallinta tähän ku ei bisnesmalli tahdo pelata.
Edit: puhallimen moottori näköjään meni mykäks vaikka suoralla virrallapelas tunti sitte.
-
Sori tp, mutta mites tuo sulake-/relerasia, tarviiko sitä pidellä?
-
Kertokaas ihmiset että millä toi puhaltimen kotelo (eli siis koko lämmotyslaite) lähtee irti? Kaikki ruuvit mitä on eteen tullu niin on aukastu, myös konehuoneen puolelta sekä ton välipellin alta on pultit auki.
(https://s27.postimg.org/br5mr5d9r/IMG_20170117_220329.jpg) (https://postimg.org/image/br5mr5d9r/)