Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pepo - 06.01.2017, 19:38:37
-
Kävin eilen säädättämässä 940:n aurauskulmia. Oikean pyörän aurausta on raportin mukaan vähennetty 5mm->1.8mm, vasenta lisätty 1.4mm->1.8mm.
Ratti jäi kuitenkin hiukan vinoksi vasemmalle. Sopiiko tähän yhteen että jarrut vetää hiukan oikealle?
Niin ne nimittäin tekee, ennen säätöä en sellaista huomannut.
Mieluusti menis valittamaan, jos ei vaan etten huomioinut jarrujen pientä puoltamista aiemmin.
-
Siis ennen säätöä auraus on ollut pielessä. Nyt kokonaisauraus on kohdallaan mutta ratti hieman vinossa. Sehän ei vaikuta ajoon muuten kuin että on hieman vinossa. Jos ennen säätöä aurauksen ollessa pielessä jarrut ovat toimineet OK ja säädön jälkeen kun auraus on kohdallaan niin todennäkoisintä on että jarruissa oli vikaa ja se tuli ilmi vasta kun auraus saatiin kohdalleen.
-
Siis ennen säätöä auraus on ollut pielessä. Nyt kokonaisauraus on kohdallaan mutta ratti hieman vinossa. Sehän ei vaikuta ajoon muuten kuin että on hieman vinossa. Jos ennen säätöä aurauksen ollessa pielessä jarrut ovat toimineet OK ja säädön jälkeen kun auraus on kohdallaan niin todennäkoisintä on että jarruissa oli vikaa ja se tuli ilmi vasta kun auraus saatiin kohdalleen.
Joo, ajattelin vain että kun ovat lukinneet ratin vähän vinoon vasemmalle niin mittari on siitä hyvästä nähnyt oikealla puolella paljon liikaa aurausta ja vasemmalla liian vähän.
Ja säädettyään sen takia liikaa aurausta vasemmalle ja liian vähän oikealle, oikean puolen jarru ottaisi hieman herkemmin kiinni. Mutta en tiedä ::)
-
Ihmettelen kyllä, että kuka itseään kunnioittava asentaja jättää kulmien säädön jälkeen asiakkaan auton ratin vinoon :nohnoh omissa vehkeissä ovat pyytämättä saaneet ratin luotisuoraan säädön yhteydessä -H-
-
Ihmettelen kyllä, että kuka itseään kunnioittava asentaja jättää kulmien säädön jälkeen asiakkaan auton ratin vinoon :nohnoh omissa vehkeissä ovat pyytämättä saaneet ratin luotisuoraan säädön yhteydessä -H-
Aina olen varmistanut että ratti jää suoraan tekemäni suuntauksen jälkeen mutta vastaukseni koski ketjun aloittajan kysymystä siitä vaikuttaako ratin asento jarrujen puoltamiseen.