Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: blacknex - 08.01.2017, 09:28:40
-
Enpä löytänyt äkkiseltään sopivaa lankaa tälle.
Mahtaakohan järjestelmä tykätä pidemmän päälle siitä, että oon napannut abs:ltä sulakkeen irti? Auto on paljon kivempi ajaa ilman, että ajonvakautus alkaa runttaamaan aina kun alkaa olemaan kivaa. Jos ei, onko jotain tapaa saada pelkkä ajonvakautus pois käytöstä ajotietokoneen kautta? Absit olisivat tietty kivat, jos ne saisi peliin :D Nollaamalla anturit sain hetkeksi ajonvakautuksen pois käytöstä, mutta kyllä se sieltä uudestaan tuli.
Autona Volvo S60 2.5T AWD
-
Muistelen että joskus joku rakensi kytkimen jolla katkaisi virran penkillä alla olevalle kiihtyvyysanturille. Silloin menee DSTC vain vika tilaan, mutta ABS:t toimii. Silloin kytkimellä saa hauskuutta. Kytkin takaisin päälle, uudelleen käynnistys niin ajonvakautuskin toimii.
-
Hmm, olisiko jossain kuvaa tai jotain, että osaisi itsekin kattoa tuota? :)
-
Tuossahan ne ohjeet: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44983.msg795651#msg795651
Mulla oli tuo katkaisija sen aikaa mitä autokin oli, ja toimii. Ainoa mikä ei enää pelannut kokoaikaa oli neliveto, välillä liikkeelle lähtiessä pelkkä etupää suti niin kauan että laatikko vaihtoi isompaa vaihdetta, sitten vasta takapää otti kiinni. En tiedä liittyykö tämä tuohon ettei luistonesto ole mukana, mutta Haldex-pumppu ja paine-eroanturi olivat uusia joten niiden puolesta nelivedon olisi pitänyt pelata. Luistoneston ollessa käytössä tuota ei ehdi huomata. Mutta ehdottomasti tuo kytkin pitää olla jos vähänkään esimerkiksi jääradalla käy! :)