Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvo 24T - 09.01.2017, 18:35:26
-
Eli nyt motarille lähttiisä puutu täysin ja justiisa nostettua kierroksia kun herkuttelee kaasulla. Ajaessa ei nouse kierrokset jos painaa kaasua juuri jaksaa liikkua.. Tyhjäkäyntiä käy välilla tasasesti ja välillä rynkyttää... Ilmaa ei kulje p.linjoissa. Kävin kaikki anturit liitokset läpi ja putsailin ne mitä pystyy.. Vaihdoin p.suodattimen ja ilman suodattimen ei vaikutusta... Ei anna mitää vikaa mittaristoon.. Eikä pääse nyt luetuttaa vielä.. Epäilen egr mutta konen yli menevä putki on ainaki tulikuuma nii tuntus että läpi virtaa.. IMM johto irti eikä vaikuttanu sekään.
Videoo oireista:
https://youtu.be/lhteuWUfWJM
-
Eli nyt motarille lähttiisä puutu täysin ja justiisa nostettua kierroksia kun herkuttelee kaasulla. Ajaessa ei nouse kierrokset jos painaa kaasua juuri jaksaa liikkua.. Tyhjäkäyntiä käy välilla tasasesti ja välillä rynkyttää... Ilmaa ei kulje p.linjoissa. Kävin kaikki anturit liitokset läpi ja putsailin ne mitä pystyy.. Vaihdoin p.suodattimen ja ilman suodattimen ei vaikutusta... Ei anna mitää vikaa mittaristoon.. Eikä pääse nyt luetuttaa vielä.. Epäilen egr mutta konen yli menevä putki on ainaki tulikuuma nii tuntus että läpi virtaa.. IMM johto irti eikä vaikuttanu sekään.
Videoo oireista:
https://youtu.be/lhteuWUfWJM
Jos egr:n putki on tulikuuma on se tällöin auki (mahdollisesti jumiutunut) eli kaasut pääsee virtaamaan. Eli nyppää EGR:n liitin auki ja käy koittamassa. Jos vika on edelleen olemassa EGR ei ole syypää.
Kaasuläppä saattaa takerrella, voisi koittaa putsailla lautasta tai jopa hioa väljemmäksi.
-
Egr johto ollu irti kohta puol vuotta. Läpän putsailin ja toimi normaalisti.
-
Egr johto ollu irti kohta puol vuotta. Läpän putsailin ja toimi normaalisti.
Eli EGR on auki jos liitin on irti ja EGR.n putki on tulikuuma. Tulppa putkeen pakopuolelle.
-
Eli EGR on auki jos liitin on irti ja EGR.n putki on tulikuuma. Tulppa putkeen pakopuolelle.
Jos johon irrottaa nii pitäskö egr jäähä normaalisti auki? Voiko se vika olla siinä? Laitanko siis sen tulpan tuohon nuole kohalle vai toiseen päähän?
(https://s28.postimg.org/z5vsnjc8p/IMG_20170109_WA0039.jpg) (https://postimg.org/image/z5vsnjc8p/)
-
Jos johon irrottaa nii pitäskö egr jäähä normaalisti auki? Voiko se vika olla siinä? Laitanko siis sen tulpan tuohon nuole kohalle vai toiseen päähän?
(https://s28.postimg.org/z5vsnjc8p/IMG_20170109_WA0039.jpg) (https://postimg.org/image/z5vsnjc8p/)
Kun johto on irti niin egr on kiinni ellei ole jumahtanut auki tai raolleen. Tulpan voi laittaa tuohon nuolen osoittamaan kohtaan.
-
Vikakoodit luettu.. Oli monen moista mutta kaikki poistettii ja ainut mikä tuli takasi. Oli 0380 eli hehkurele tms.
Egr en vielä tukkinut mut kaikki muu mahollinem ja mahoton käyty läpi.. Ainut mitä löyty nii kierroksia löysätessä suodattimelta tulee polttoaine letkuun ilmaa vähän.. Tyhjäkäynnillä ei tuu.. Kaasua painettaes puutuu heti alkuun enneku nostaa kierroksia ja ilmaa ei edes sillon mene letkussa ennenku löysää kaasun..
-
Oliskohan pakopuolella tukos.
-
Toimii! Egr jääny auki! Nyt tulpattu koko homma.
-
Toimii! Egr jääny auki! Nyt tulpattu koko homma.
Hieno homma kun selvisi!
-
Toimii! Egr jääny auki! Nyt tulpattu koko homma.
Millä tavaralla tulppasit?
-
Egr:stä lähteväään putken alkuun peltilaippa. Johto myös irti.. Toiminu ilman ongelmia 2000km.. Tuntuu että ala vääntö parani..