Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 09.01.2017, 21:06:10
-
tänä aamuna kun laitoin käymään niin sai starttaa pitempään kuin normaalisti,lähti käymään ja kolisi niin saatanasti ja tuntu et sytkytteli mihin sattuu,siitä vissiin kolina ja pauke,sammutin auton ja starttasin uudestaan ja ei mitään ääniä ja käynti aivan normaali,lähdin ajamaan ja aattelin et mennään niin pitkään kun menee ja hinurilla loput,mutta auto toiminut kokopäivän ok ja kilsojakin tuli toistasataa,ainut minkä huomasin aamulla ajossa että kierroslukumittari välillä pomppas siitä oikeasta noin 2000rpm niin 2500rpm terävästi(siltikään auto ei nykinyt vaikka mittari nyki) sekin poistui itsekseen,voisko huono jakajankansi tehä tämmöstä?välillä semmosta on tehnyt kun käy harjapesussa niin vetää kosteutta jakajaan tosi herkästi,aina lähtee sieltä käymään mutta minuutin parin päästä alkaa vittuilemaan kunnes kuivaa! ;)
-
Tarkistasin tulpat että onhan mahdolliset kierrettävät nupit tulpissa kunnolla kiinni. Ja että tulpanjohdot istuu jämptisti tulpan päällä.
Voi tehdä jännää käyntihäiriötä jos nuo tulpannupit pääsee pyörimään omia aikojaan auki. Välillä menee kipinä pyttyyn ja välillä ei.
Tuo kiekkamittarin pompinta viittaa kyllä suoraan sytkähäiriöön. Sen tarkempi syy on sitten eri juttu.
-
käyn kurkkaamassa! ;),näiltä osin vaikuttaa et on yes,nyt lähti ihan normaalisti käymään ja pimeessä oli hyvä katsoa et ainakaan ei isommalti lyä läpi mistään,täytyy katsoa aamulla mitä sanoo ja ottaa se kansi käteen näkyykö siellä että ois lyönyt mihin sattuu,se on 3 vuotta vanha motonetin kansi.
-
Pari kolinastarttia on ollut ysissä pitkän seisonnan jälkeen. Pyörittämällä hetken ilman bensaa (pumpun sulake irti) on lähtenyt nätimmin -> öljypaine?
-
Pari kolinastarttia on ollut ysissä pitkän seisonnan jälkeen. Pyörittämällä hetken ilman bensaa (pumpun sulake irti) on lähtenyt nätimmin -> öljypaine?
niin en tiä mut mun mielestä kolina oli vastaavaa kun ns jälkikäynti ja auto ei käynyt silloin joka pytyllä tai roiski mihin sattuu,tänäänkään ei ole ollut mitään ongelmia,hain kannen ja pyörijän kumminkin ja nyt oottelen inspiraatiota vielä vaihtaa ne! ;)
-
Jos kiekkamittari elää välillä niin vauhtipyörän anturi potentiaalinen...
-
Jos kiekkamittari elää välillä niin vauhtipyörän anturi potentiaalinen...
joo se oli jännän näköstä kun se muutaman kerran tosi terävästi pomppi noi 500rpm matkalla kun kierroksia oli se 2000rpm niin ajossa pompsahti sinne 2500rpm mutta auto ei nykinyt vaan kulki normaalisti,nyt vaihdoin sen kannen ja pyörijän,täytyy seurata ja jos vielä mitsku pompsahtelee niin laitetaan seuraavaksi se vp anturi! ;) TÄHÄN VÄLIIN KIITOKSET KAIKILLE JOTKA ON ASIAA MIETTINYT! -H-
-
joo se oli jännän näköstä kun se muutaman kerran tosi terävästi pomppi noi 500rpm matkalla kun kierroksia oli se 2000rpm niin ajossa pompsahti sinne 2500rpm mutta auto ei nykinyt vaan kulki normaalisti,nyt vaihdoin sen kannen ja pyörijän,täytyy seurata ja jos vielä mitsku pompsahtelee niin laitetaan seuraavaksi se vp anturi! ;) TÄHÄN VÄLIIN KIITOKSET KAIKILLE JOTKA ON ASIAA MIETTINYT! -H-
Mulla tekee rundari tota hyppimistä välil kans 2500-3000 välillä saattaa pudota 2000 eikä mitään ajossa tunnu normaalista poikkeavalle. Rundarikin on jo kertaalleen vaihdettu, syttypääte, mittariston piirilevy ja silti se välillä innostuu hyppimään ::)
-
Tuo mittarin muutaman sadan kierroksen eestaas seilaaminen on tosiaan ihan mittaristosta johtuvaa sekoilua, eikä liity käyntiin mitenkään.
-
Tuo mittarin muutaman sadan kierroksen eestaas seilaaminen on tosiaan ihan mittaristosta johtuvaa sekoilua, eikä liity käyntiin mitenkään.
Saman huomannu. Ei ole aiheuttanut toistaiseksi toimenpiteitä.