Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: knocker - 16.01.2017, 15:37:35
-
Onkohan joku näistä tuo lambdan liitin ? pitäisi päästä tutkimaan skoopilla toimintaa.
(http://i.imgur.com/0gDTBWI.jpg)
-
Onkohan joku näistä tuo lambdan liitin ? pitäisi päästä tutkimaan skoopilla toimintaa.
(http://i.imgur.com/0gDTBWI.jpg)
Laitimmainen vasemmalta 4 napanen johto.
-
Kiitokset, näinhän se tosiaan oli.
Ohessa videota tyhjäkäynniltä, näyttäisi olevan suht hyvässä iskussa tuo lambda.
(https://s28.postimg.org/ubm4xue89/v40lambda.jpg) (https://sendvid.com/s7osijkb)
Jostain syystä päästöt huitelee edelleen 150-200 HC:n tietämillä. Voisko olla katalysaattori tiensä päässä kun putkesta ei ihan pelkkä vesihöyry tuoksu ?
Niin, oliko tässä autossa vain 1 lambda ?
Pitäiskö tässä vetää sellainen johtopäätös, että jos lambda toimii niin seos on täysin OK. Eli vika on jossain anturin jälkeen.. eli katissa tai putkistossa joka saattaa vuotaa ?
-
Kiitokset, näinhän se tosiaan oli.
Ohessa videota tyhjäkäynniltä, näyttäisi olevan suht hyvässä iskussa tuo lambda.
https://sendvid.com/s7osijkb
Jostain syystä päästöt huitelee edelleen 150-200 HC:n tietämillä. Voisko olla katalysaattori tiensä päässä kun putkesta ei ihan pelkkä vesihöyry tuoksu ?
Niin, oliko tässä autossa vain 1 lambda ?
Pitäiskö tässä vetää sellainen johtopäätös, että jos lambda toimii niin seos on täysin OK. Eli vika on jossain anturin jälkeen.. eli katissa tai putkistossa joka saattaa vuotaa ?
Mitäs ne muut arvot on ? 1 lambda on ja ihan likellä kattia. Paljos on rullattu? <-- ikuisia kysymyksiä. Korkea HC:han meinaa palamatonta polttoainetta, eli alota perus huolloista sytkän osat (tulpat, puola(t)) ja öljyn vaihto. Forte käsittely olis kans ihan hyvä asia.
-
Voin kattoa päästöarvot kun pääsen taas autolle.
Tulpat ja puolat on uudet ja öljyt vaihdettu syksyllä.
Mietin että jos lambda toimii kuten videolla noinkin hyvin, niin eikö se tarkoita että seos on juurikin sellainen mitä pitäisi olla eli ei palamatonta ainetta juurikaan pitäisi mennä katalysaattorille/pakoputkeen?
Onko näistä huohottimia mennyt, tai mikä-lie nimeltään PCV- venttiili ?
-
Voin kattoa päästöarvot kun pääsen taas autolle.
Tulpat ja puolat on uudet ja öljyt vaihdettu syksyllä.
Mietin että jos lambda toimii kuten videolla noinkin hyvin, niin eikö se tarkoita että seos on juurikin sellainen mitä pitäisi olla eli ei palamatonta ainetta juurikaan pitäisi mennä katalysaattorille/pakoputkeen?
Onko näistä huohottimia mennyt, tai mikä-lie nimeltään PCV- venttiili ?
Kaikkihan on mahdollista. Mitä lambda sanoo kierroksilla ? Palamatonta tavaraa on putkessa tai sit vois olla imuvuotoja bräkleenillä suihkimaan tai sit Forte hoitoo.
-
Jos siellä muut arvot on kohdallaan ja perushuollot kunnossa, niin katin vaihto se olis seuraava etappi. Ei enää jaksa puhdistaa, jos siis kuumana mitattu nykyset päästöt.
-
Kävin ottaan uudet arvot ja lämmitin koneen kuumaksi.
tyhjäkäynti:
CO% | | 0,17 |
CO2 | | 14,3 |
HC | | 122 |
O2 | | 0,80 |
kierroksilla:
CO% | | 0,29 |
CO2 | | 14,4 |
HC | | 66 |
O2 | | 0,50 |
-
http://www.ebay.com/itm/KATALYSATOR-KAT-VOLVO-S40-V40-1-6-1-8-2-0-1996-2004-/400685460764?hash=item5d4ab6ed1c:g:AxoAAOSwAYtWMy7p&vxp=mtr
Passaisko tällänen tähän autoon ? Ainakin niin ilmoituksessa sanotaan..
-
Noniin, ei tarvinnut kattia vaihtaa. Läpi meni, laitoin masinolia ja suuttimien puhdistusainetta tankkiin. Ajelin viikon verran ja päästömittaukseen lämmitys motarilla.
Ainoa asia päästöissä oli, että kierroksilla CO oli hyvin lähellä hylkyrajaa.. arvo oli 0,27 kun sallittu 0,30