Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: miro678 - 16.01.2017, 21:09:16
-
Suoritin otsikon mukaisen operaation ja nyt kysymykseksi jäi tuo kiristysmomentti. Täällä joku oli aikaisemmin kirjoitellut aiheesta että sitä mutteria ei saa vetää liian tiukkaan kiinni ettei hajoa laakeri.
Itse asiaan Haynesin opas antoi ainoastaan M4X sarjan vaihteistoille momentit ja aikani nettiä selattuani useammasta paikasta löyty 170-180nm lukemia, joka tuntuu aika kovalta tuohon tarkotukseen koska laippa ei enää pyörinyt kevyesti.
Nyt mutteri vedettynä pyssyn ykkös teholla kiinni kokoajan laippaa pyöritellen ja tunnustellen ettei liikkuminen mene nahkeaksi. Riittävä?
-
Pari kertaa olen kyseisen operaation suorittanut ja molemmilla kerroilla lukitteen kanssa kiinni ja pyssyllä "sopivaan" tiukkuuteen, niin että laippa jää pyörimään vapaasti.
-
Pari kertaa olen kyseisen operaation suorittanut ja molemmilla kerroilla lukitteen kanssa kiinni ja pyssyllä "sopivaan" tiukkuuteen, niin että laippa jää pyörimään vapaasti.
Tämä selvä, näin tehtiin.