Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Toasty - 19.01.2017, 18:00:03
-
En löytänyt aihetta mutta jos sellainen on jo niin saa siirtää tai infota...
Eli V 70 (-07 2-koppainen) 2,4D automaatti jyristää sisälle aika lailla ja ratissa voimakas tärinä.
Siirtäessä vaihteita R-N-D edestakaisin moottori pääsee heilumaan aika paljon...
Monimerkkikorjaamon mukaan kannattaa vaihdattaa etummainen ja takimmainen alatukityyny (alipainetoimiset).
Myös moottorin päällä oleva tukityyny/kumi (en tiedä oikeaa nimeä) on ihan sökönä, siitä syystä että moottori on päässyt "elämään" niin paljon...
Autosalvan mukaan kannattaa ensin vaihtaa moottorin päällä oleva tuenta uusiksi ja sen jälkeen vasta etsiä vikaa alhaalta jos ei auttanut. Päällikumi on 85e ja n. 30min-1h työ...
Onko kellään vastaavaa ongelmaa ollut ja mitkä osat kannattaisi ensin vaihtaa? Toki jos rahaa ois mielin määrin niin kaikki uutta vaan mutta kun nyt ei ole...pakkohan jotain on tehdä kun alkaa syömään vetoakselia... :'(
-
tuo ylätuenta on niin helppo vaihtaa vaikka parkkipaikalla että säästä nyt ainakin sen työn muilla teettäminen
-
Vaihdoin kaikki 7 tukee, alipaine tuet lopetti tyhjäkäynti tärinän. :)
-
^Tuossa kommentissa on vastaus, moottorin alipainetyynyt ne taitaa olla finaalissa ja aiheuttaa pahaa tärinää kabiiniin. Tässä vielä linkkiä videoon: https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY