Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: erkki.ammesmaki@japo.fi - 20.01.2017, 14:46:14
-
Ongelmana on, että moniurahihna? uusimisen jälkeen pelaa noin 1000 km. Sen jälkeen alkaa sirista ja kitistä. Kaksi hihnaa mennyt. Laturi, ohjaustehostajan pumppu, ilmastoinnin kompura, purulla ja kiristin vaihdettu. Hihnapyörät suorassa linjassa toisiinsa nähden. Onko kellään neuvoa missä vika.
-
Vaihtuiko laturin hihnapyörä laturin mukana?
-
D5:n myydään 1825mm ja 1838mm hihnoja. onko varmasti oikean pituinen?
-
Laturin hihnapyörä tuli uusi laturin mukana.
-
Motonetin kiristin alko siristä noin 4000 km jälkeen. Merkki gates. Hae uusi volvolta. Hintaero muistaakseni pari kymppiä.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
-
Motonetin kiristin alko siristä noin 4000 km jälkeen. Merkki gates. Hae uusi volvolta. Hintaero muistaakseni pari kymppiä.
Eikös Gates pitäisi olla hyvä merkki?
-
Itselläkin oli muutama vuosi sitten Gates hihna. Vaihdoin pois kun työkaveri kyseli, että onko sulla varpusparvi konepellin alla. Volvolta hankittu on pelannut.
-
Eikös Gates pitäisi olla hyvä merkki?
Taitaa olla pian 100tkm, eikä mitään ongelmaa.
-
Itsellä V70 D5 2005 viime vuosina olen käyttänyt Motonetin Continental-hihnaa. Parin nopean kulumisen /sirinän johdosta siirryin Gatesiin. Toistaiseksi toiminut hyvin.
-
Eikös Gates pitäisi olla hyvä merkki?
Näin olen ymmärtänyt. Selkeästi vain ääni siitä lähti ja aiheutti pientä vapinaa. Voihan olla vain maanantaikappale. Toi vitoskone käy vaan liian nätisti et kuulee tollaset pienet ominaisuudet :)
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
-
....varmaan se väärä mittainen. ::)
-
Itselläkin oli muutama vuosi sitten Gates hihna. Vaihdoin pois kun työkaveri kyseli, että onko sulla varpusparvi konepellin alla. Volvolta hankittu on pelannut.
Itsekin olen Volvolta hakenut hihnat. Mutta ymmärtääkseni tuo Gates rullien valmistajana on hyvä.
Nykyiseen maksoi kiristin ja hihnat(2kpl) n.170,- Volvolta, kun taas netistä olisi saanut n.70,- tarvike osat. Kiristimen merkkiä en nyt muista mitä Volvo myi, mutta saman osan olisi voinut tilata halvemmalla.
-
Nyt ilmeisesti vika löytyi. Kun ohjaustehostimen pumppu vaihdettiin ns. tehdaskunnostettuun niin sen moniurahihnapyörä oli noin 2 mm liian lähellä varsinaista pumppua. Laturin ollessa siinä alapuolella niin hihnaan tuli lyhyellä matkaa kulma. Nyt hain käytetyn romuttamolta ja siinä hihnapyörä oli 2mm kauempana ja kitinä loppui vaikka on sama hihna. Katsotaan kun olen ajanut useita tuhansia kilometrejä alkaako kitistä. Sain varaosatoimittajan palautamaan vääränlaisen pumpun hinnan ja korvaamaan työt.