Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: temle - 24.01.2017, 18:21:19

Otsikko: zenith stromberg
Kirjoitti: temle - 24.01.2017, 18:21:19
Mitä eroa oli vakio stromberg ja turbon strombergilla
öljykorkin värin taika
minä vuonna tuli stromberg vain yläpuolelta säädettäviksi.
erot .eri neula , isompi neulaventtiili muuta .
Otsikko: Vs: zenith stromberg
Kirjoitti: lassii - 24.01.2017, 23:50:34
Turbon kaasari on paineistettu. Ulkoisesti ei oo mitään eroa. Miten meinasit säätää kaasaria yläpuolelta kun ei ole mitään mistä säätää. Ota ohjekirja käteen ja katso.

Otsikko: Vs: zenith stromberg
Kirjoitti: Joni- - 25.01.2017, 14:53:13
Mitä eroa oli vakio stromberg ja turbon strombergilla
öljykorkin värin taika
minä vuonna tuli stromberg vain yläpuolelta säädettäviksi.
erot .eri neula , isompi neulaventtiili muuta .
Eikö bensaletkunpaikka ollu turbos 8mm ja vaparis 6mm. 83 taitaa olla neulan säätö yläpuolelta ainaki.
Otsikko: Vs: zenith stromberg
Kirjoitti: karppineen - 25.01.2017, 15:32:48
Itsellä 244 b19a vm80/81 ja neulan säätö tapahtuu yläpuolelta, öljykorkin reiästö omalla työkalulla. En sitten tiiä onko alkuperäinen kaasari vai monta kertaa vaihettu kun auton mukana tuli 2 varaosa kaasaria mitkä on samanlaisia ylhäältä säädettäviä
Otsikko: Vs: zenith stromberg
Kirjoitti: jar-ii - 22.02.2017, 09:48:51
Itellä muutama näitä loistavia kaasareita.

Helpoin tunnistaa turbomalli on mitata bensan tulonippa. Turbossa on 8mm ja vaparissa 6mm.

Korkit ollu mustia kaiksissa. Yhdessa vanhanmallin römpässä oli sininen. Sekin oli vaparimallia.